• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
C4DE9DC9-92C9-4E87-B48A-2122DD9EC956.jpeg
 

Prefab

Cartier
Ja lumen på MM300 är i en klass för sig. Det mest imponerande är väl att den alltid lyser tillräckligt mycket för att man ska kunna se tiden i mörker. Det spelar ingen roll hur många timmar den legat i mörker.

Den enda klockan jag har som kommer nära är min Seiko Ninja Tuna (förra generationen).
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Ja lumen på MM300 är i en klass för sig. Det mest imponerande är väl att den alltid lyser tillräckligt mycket för att man ska kunna se tiden i mörker. Det spelar ingen roll hur många timmar den legat i mörker.

Den enda klockan jag har som kommer nära är min Seiko Ninja Tuna (förra generationen).
Tack!
Sökt på Ninja Tuna. Är det SBBN035 du menar, som kom 2015?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Så sjukt bra! Är det 001? Uppenbara skillnader mot 017? Hört att det även finns skillnader inom 001 där tavlan kan vara mer svart eller mer grå samt att indexeringarna kan skilja sig åt.
Stämmer bra, det är en 001. Några skillnader jag kommer på nu på rak arm är att indexringarna är lite grövre, lumen är applicerad för hand, urtavlan är närmare grå än svart, inget X på urtavla/krona, hardlex istället för safirglas som på modernare MM300. Finns säkert fler små skillnader. 🙂
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Stämmer bra, det är en 001. Några skillnader jag kommer på nu på rak arm är att indexringarna är lite grövre, lumen är applicerad för hand, urtavlan är närmare grå än svart, inget X på urtavla/krona, hardlex istället för safirglas som på modernare MM300. Finns säkert fler små skillnader. 🙂
Tack för inspel! Gillar dom skarpt så kanske måste skaffa mig en 001 eller 017. Har en blå SLA023 men en svart med Marinemaster på tavlan hade varit ett fint komplement 👌🏼

78AFD566-E821-429F-8524-5E013ABB575C.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Stämmer bra, det är en 001. Några skillnader jag kommer på nu på rak arm är att indexringarna är lite grövre, lumen är applicerad för hand, urtavlan är närmare grå än svart, inget X på urtavla/krona, hardlex istället för safirglas som på modernare MM300. Finns säkert fler små skillnader. 🙂
Om jag inte minns fel så är det ingen diashield på 001 men det är det på 017.
 
Topp