• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

1965ek

Patek
2-Faktor
Ser ut att vara rätt så stor nyansskillnad mellan länk och boett?
Har borstad länk så mot polerade delarna isf. Ever brilliant steel i boetten ska ju vara lite ljusare men inget jag ser eller tänker på.
Edit… tror det du ser som skillnad är reflektionerna i de polerade delarna av boetten som reflekterar mörka delar i rummet? Hur som helst grym länk i grym kvalitet som passar bra. Skön på handleden dessutom.
 
Senast ändrad:

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Går i säljtankar med min SLA021j1 som för närvarande är på fullservice hos Seiko och beräknas vara tillbaka i månadsskiftet.
Lite kluven kring marknadspriset på denna så tänkte lite snällt fråga om en uppskattning från er här i gruppen.
Ursprungligen utplockad 2020, fullset och i mint kondition. Kommer (antar jag) ha 2års garanti på urverket efter den kommit tillbaka från servicen.
Bifogar en bild från innan den åkte iväg på service i december..
0598CC7E-53BD-4692-891F-9756C919707F.jpeg


Vad tror ni? :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Går i säljtankar med min SLA021j1 som för närvarande är på fullservice hos Seiko och beräknas vara tillbaka i månadsskiftet.
Lite kluven kring marknadspriset på denna så tänkte lite snällt fråga om en uppskattning från er här i gruppen.
Ursprungligen utplockad 2020, fullset och i mint kondition. Kommer (antar jag) ha 2års garanti på urverket efter den kommit tillbaka från servicen.
Bifogar en bild från innan den åkte iväg på service i december..
0598CC7E-53BD-4692-891F-9756C919707F.jpeg


Vad tror ni? :)
Ingen aning om pris men runt 20k kanske. Men varför är den redan på service?
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Ingen aning om pris men runt 20k kanske. Men varför är den redan på service?

Började mäta gångavvikelsen på den och insåg då att den tappade 22-25sekunder per dygn. Så jag tog då kontakt med Optura som är generall agent för Seiko i norden och de bad mig skicka in den via AD. 2 vecka senare fick jag besked från dem att den gått iväg till servicecenter i Holland och att de skulle utföra en större service alt. byta ut urverket.
 
Senast ändrad:

LHOTSE

Cartier
Går i tankarna på vad nästa klocka ska bli, har funderat att gå upp ett hack i prissegmentet. Var inne ett på Landsort, men samtidigt så har MM300 alltid legat i baktanken. Det ser ju himla schyst ut och med bra historia. 🙂
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Har läst mycket i den här tråden och är väldigt sugen på en mm300🤓 kommer den att ge mig något när man har en mm200?🤔

För mig som har MM200 / MM300 / 62mas (för tillfället) så skulle jag säga att dem är väldigt olika på handleden iaf😆
Avvikelsen på gången är iaf inte speciellt stor mellan dem. (Kanske jag som haft flyt)

0F6AA981-C8DD-40BF-847A-8E46E0C410D4.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp