• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
IMG_1885.gif
 

Prefab

Cartier
Det känns varje fall som om kampen mellan Sainz och Leclerc kommer att bli hård i år. Nån som tror att Sainz kommer att vara försiktig eller följa stallorder?
 

POO

Panerai
Det enda tydliga var att Alonso återigen visade Lance var skåpen ska stå.
Samma med Hulkenberg och Max som gör samma mot deras resp teamkompisar.
Värst för sopan Perez som var halvsekunden IGEN bakom!!! Byt ut honom o släng i Ric!

Är det någon som på allvar tror att frassarna ska kunna bygga upp ett vinnarstall igen? Jag jobbat 5år i frankrike och de saknar den nogranheten och dedikationen som krävs. Ingen slump att tyskarna gör det bra...
Ricardo kom ju knappt om trotts teamorder. Ge Albon en ny chans. Eller sainz.
 

Prefab

Cartier
Ja frågan är om Ricciardo fortfarande har det? Han har mycket att bevisa och än så länge har han inte bevisat nånting.

Sen tvivlar jag starkt på att RB vill ha en förare som kan utmana Verstappen. Det bästa för RB är en stabil teamplayer som gör jobbet. Därmed så är det inte så givet att tex Sainz vore ett bra val. Om Perez bara höjer sig lite och inte tappar självförtroendet som ifjol så kan han mycket väl få förnyat kontrakt.
 

par

Patek
2-Faktor
Efter att ha sett träningen tänkte jag ”Hamilton gjorde nog fel val”. Men nu måste det kännas okej ändå.
Men tycker Sainz varit generellt bättre än Leclere, tror det kan synas i år.
 

POO

Panerai
Ja frågan är om Ricciardo fortfarande har det? Han har mycket att bevisa och än så länge har han inte bevisat nånting.

Sen tvivlar jag starkt på att RB vill ha en förare som kan utmana Verstappen. Det bästa för RB är en stabil teamplayer som gör jobbet. Därmed så är det inte så givet att tex Sainz vore ett bra val. Om Perez bara höjer sig lite och inte tappar självförtroendet som ifjol så kan han mycket väl få förnyat kontrakt.
Det är väl ffa. tittarna som vill ha någon som kan utmana Max, för RB är det nog inte lika självklart.
 

POO

Panerai
Sainz i en Merca hade väl varit något? Vem tar annars platsen? Jag har för dålig koll på alla runt i kring.
 

Datapata

Omega
2-Faktor
förhoppningen om en intressant säsong var stor fram tills det gått 5 varv 😂
Oj vad jag hoppades på att se ett halvsamlat fält i mer än 4 svängar. 4 sek ledning efter 6 varv känns uppgivet.
This! ⬆️ Så mycket... jag stängde av efter 15varv... tyvärr.
Det är ett sånt underbetyg till övriga team att RB är så otroligt dominanta och EN specifikt förare dessutom.

Kul för dem, jag börjar tappa intresset.
 

Isodor

Audemars
Egentligen borde man vara lyrisk över Max totala överlägsenhet…

Men herregud vilken ridå att se att ingen har knappat in på RB.
Viaplay och andra som snackat upp säsongen som ska bli riktigt jämn och spännande ..

Frågan vi ställer oss är om RB kan göra en flawless season?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Kul Adrian Newey mot resten av fältet :)
Hoppas att Sainz fortsätter som han börjat året.

Tacka vet jag MotoGP och Indycar som börjar snart :D
 
Senast ändrad:

bleppo

Omega
2-Faktor
Kul Adrian Newey mot resten av fältet :)
Hoppas att Sainz fortsätter som han börjat året.

Tacka vet jag MotoGP och Indycar som börjar snart :D
Ja Indycar har seglat förbi duktigt i intresse för min del. Där får man ju på riktigt se racing! Härligt oborstat och långt ifrån lila ”kirurgiskt” som F1.
 

Prefab

Cartier
Varför är man inte förvånad? Jag tänkte väl att Jos inte skulle kunna hålla sig med tanke på vilket praktarsle han är.

Vad jag inte kan förstå är varför Jos får vistas i depån om han nu helt öppet vill få bort Horner.

Jag menar:

“It can’t go on the way it is. It will explode. He is playing the victim, when he is the one causing the problems.”

För min del får Max mer än gärna gå till Mercedes, men vill de ha honom?
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: par

Prefab

Cartier
Intressant analys:


For the matter to escalate in the nature it has, it suggests an attempted coup has failed – and whoever is behind it isn’t happy that it has. Certainly, the matter won’t be taken lying down by Red Bull, and PlanetF1.com understands there are internal investigations underway to determine the culprit behind the incendiary email.

Despite Verstappen’s claims, it’s also understood that the rank-and-file employees within Red Bull Racing have rallied around Horner, contrary to the suggestion that the team could be pulled apart by the ongoing situation.

However, Verstappen’s comments do make it clear that there is disharmony in some quarters. With Jos coming forth and outright calling for Horner’s axing, it’s notable that Max also has not indicated unwavering public support for his team boss.

If the situation continues to deteriorate as it did over the Bahrain weekend, it wouldn’t be surprising for the situation to reach an ultimatum point – where Red Bull have to choose who is more important to the success of the team. Is it Horner, or is it the Verstappens? With GmbH exonerating Horner, that picture may be being pulled into focus a little more.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Intressant analys:

Blir bara värre & värre. Jos borde bara hålla sig undan, pinsamt. Max borde göra som Lewis gjorde några år sen, ta avstånd från sin far.

Jos Verstappen and Horner were seen having a heated argument the night before the Bahrain Grand Prix, although the Dutchman later came back to apologise.

The elder Verstappen reportedly told those close to him that his son will leave Red Bull if Horner stays. He is also reported to have had dinner with Mercedes boss Toto Wolff during the build-up to the race

 
Senast ändrad:

Prefab

Cartier
Blir bara värre & värre. Jos borde bara hålla sig undan, pinsamt. Max borde göra som Lewis gjorde några år sen, ta av avstånd från sin far.



Ja, det här är ju helt bisarrt. Oavsett om nu Horner skulle ha uppträtt olämpligt, så har Jos helt spårat ur. Vem f-n tror han att han är? Om Horner på allvar har blivit friad och han har teamet bakom sig så är Jos i full färd med att sabba sin sons karriär. Om fokus först låg på Horner och nu har flyttats till Jos V, så är det bara en tidsfråga innan allt fokus hamnar på Max och var han står i allt detta. Det kan bli en rätt otrevlig situation. Är han verkligen med på att hans far använder hans fortsatta styrning i RB för att få bort Horner? Den frågan lär han få svara på snart.
 
Senast ändrad:

Isodor

Audemars
Det vore ju intressant att veta vad han har emot Horner.
Med tanke på att Jos CV inte vittnar om guds bästa barn där heller..
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det vore ju intressant att veta vad han har emot Horner.
Med tanke på att Jos CV inte vittnar om guds bästa barn där heller..
Kanske inte nödvändigtvis har något särskilt emot honom, men vill ha hans jobb. Rent spekulativt från sida naturligtvis men jag får känslan av att Jos vill stå i centrum och få cred för Max framgångar.
 

Owaysis

Cartier
Börjar bli tröttsamt när det varje dag är nya artiklar som inleds med "rumor".

Tror jag loggar ut från Red Bull cirkusen tills det finns en bekräftad historia på vad som skett.
Håller med, börjar bli rätt tröttsamt.

Om man däremot fokuserar på on-track action så var det ju en dyster säsongsstart.
Visserligen så påstår vissa att Leclerc hade problem och att han annars hade varit mycket närmare Verstappen. Merc hade dålig kylning och dämed inte kunde pusha ordentligt osv osv. Men faktum kvarstår att Max bara låg och coastade där framme med en massiv marginal.

Något måste ju hända och det illa kvickt för att man inte ska tappa intresset totalt. Även när Merc dominerade så fanns ju rivaliteten mellan Hamilton och Rosberg. Åren efter var Ferrari med och bjöd upp till dans stora delar av säsongen.

Striden om P2. P3 osv som ändå är jämn intresserar mig inte det minsta.

Frågan är om inte FIA behöver se över budgettaket och allokeringen av vindtunneltid. Så som det är nu så har ju de andra teamen ingen chans att komma ikapp hur mkt de än vill då de inte kan satsa och lägga de resurser som krävs.
 

wlk

Omega
Håller med, börjar bli rätt tröttsamt.

Om man däremot fokuserar på on-track action så var det ju en dyster säsongsstart.
Visserligen så påstår vissa att Leclerc hade problem och att han annars hade varit mycket närmare Verstappen. Merc hade dålig kylning och dämed inte kunde pusha ordentligt osv osv. Men faktum kvarstår att Max bara låg och coastade där framme med en massiv marginal.

Något måste ju hända och det illa kvickt för att man inte ska tappa intresset totalt. Även när Merc dominerade så fanns ju rivaliteten mellan Hamilton och Rosberg. Åren efter var Ferrari med och bjöd upp till dans stora delar av säsongen.

Striden om P2. P3 osv som ändå är jämn intresserar mig inte det minsta.

Frågan är om inte FIA behöver se över budgettaket och allokeringen av vindtunneltid. Så som det är nu så har ju de andra teamen ingen chans att komma ikapp hur mkt de än vill då de inte kan satsa och lägga de resurser som krävs.
Instämmer!
Jag tycker det har blivit en tydlig konsekvens av budgettaket - det är otroligt svårt att utveckla ikapp eftersom du måste välja ett fåtal uppgraderingspaket per år.
Det kanske är en nödvändig och oundviklig utveckling av sporten men för mig har Formel 1 handlat om extrem ingenjörskonst i kombination med extremt skickliga förare.
Går att ifrågasätta den balansen nu.
 
Topp