• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Kingesson

Omega
Strängt av Williams även om det är ett rationellt val när varenda poäng är viktig.

Såg någon kommentar om att Logan inte fått visa vad han går för än i år; första racet hade han problem med ratten och andra racet låg han som så många andra och tuffade på bakom Magnussen. Hade varit intressant att låta honom ta på sig sina big boy pants i helgens race nu.

@Hexagon, mitt namn blev också struket av oklar anledning. Min enda gissning är att man inte får ha med ord som ingår i de riktiga stallens namn (jag hade ”Scuderia”). Detta var dock inget problem förra året.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
IMG_1801.png

Är det här en bugg eller? Hade ett sjukt vanligt snällt namn haha. Går inte heller varken byta namn eller lag.
Mina båda var också "under review" så det känns som att alla åker på den...
 
Det enda tydliga var att Alonso återigen visade Lance var skåpen ska stå.
Samma med Hulkenberg och Max som gör samma mot deras resp teamkompisar.
Värst för sopan Perez som var halvsekunden IGEN bakom!!! Byt ut honom o släng i Ric!

Är det någon som på allvar tror att frassarna ska kunna bygga upp ett vinnarstall igen? Jag jobbat 5år i frankrike och de saknar den nogranheten och dedikationen som krävs. Ingen slump att tyskarna gör det bra...
Har du jobbat hos Alpine förresten ?
Jag har jobbat i 6 år i Sverige och märkte samma sak 😉
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Strängt av Williams även om det är ett rationellt val när varenda poäng är viktig.

Såg någon kommentar om att Logan inte fått visa vad han går för än i år; första racet hade han problem med ratten och andra racet låg han som så många andra och tuffade på bakom Magnussen. Hade varit intressant att låta honom ta på sig sina big boy pants i helgens race nu.

@Hexagon, mitt namn blev också struket av oklar anledning. Min enda gissning är att man inte får ha med ord som ingår i de riktiga stallens namn (jag hade ”Scuderia”). Detta var dock inget problem förra året.
Yes.. hade också scuderia. Otroligt lamt
 
Fantastiska Ferrari och Sainz 🤩
@verstappen "welcome back on earth du är manniska och dessutom inte oslagbar"
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Sainz var grym idag, kul!

Perez behöver bytas ut, så snart det bara går. Håller inte måttet och Dessutom kör han väldigt oinspirerat.

Riccardo är tyvärr också för dålig.

Annars kul med Haas som får ihop det idag!
Även om jag tycker att sainz är ganska underskattad och egentligen förtjänar att vara försteförare i något stall, så hade jag gärna sett honom i RB. Han håller betydligt högre nivå än Perez imo.
 
  • Like
Reactions: par

galácticon

Patek
2-Faktor
Även om jag tycker att sainz är ganska underskattad och egentligen förtjänar att vara försteförare i något stall, så hade jag gärna sett honom i RB. Han håller betydligt högre nivå än Perez imo.
Hade varit perfekt bakom Max, en klar uppgradering. Men samtidigt vill jag ha honom som försteförare - dock svårt att se honom bli det i ett stall men chans att utmana.
 

Klockers

Cartier
vilken helg!

Denna skickades till mig i fredags:

Ska be avsändaren tippa åt mig hädanefter 😝
finns få människor man har sådan stark hatkärlek till. Älskar honom för att han är en old school förare, som skiter i larvet runtomkring f1-cirkusen och bara vill köra bil snabbt, samtidigt hatar man honom för att han är som han är och för att han är så jävla bra i det vidrigaste stallet
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Haha, what!?

På gott & ont så kommer Max krossa samtliga nu i Japan & framåt, likt förra året där hann vann 20 sek före Norris & kvalade 0,6 sek före tvåan..

Lawson borde fått en plats för länge sen. Alonso straff var lite väl hårt, om Russell inte kraschat hade man inte ens utrett det.
Sauber & pitstops - herregud.. Lando slår rekord för flest podiums utan vinst, 14 st..

Jämnt i år iaf!
 

Prefab

Cartier
Måste ju bara säga att Sainz går från klarhet till klarhet. Jag tror att Ferrari har gjort ett misstag. Om Max trots allt lämnar Red Bull så är han en given värvning. (Däremot så tvivlar jag på att de vill ha honom tillsammans med Max)

Risken är väl tyvärr stor att hamnar i ett Sauber/Audi som inte kommer att bli konkurrenskraftiga på åratal.
 
Senast ändrad:

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Måste ju bara säga att Sainz går från klarhet till klarhet. Jag tror att Ferrari har gjort ett misstag. Om Max trots allt lämnar Red Bull så är han en given värvning. (Däremot så tvivlar jag på att de vill ha honom tillsammans med Max)

Risken är väl tyvärr stor att hamnar i ett Sauber/Audi som inte kommer att bli konkurrenskraftiga på åratal.
Eller Mercedes.
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Måste ju bara säga att Sainz går från klarhet till klarhet. Jag tror att Ferrari har gjort ett misstag. Om Max trots allt lämnar Red Bull så är han en given värvning. (Däremot så tvivlar jag på att de vill ha honom tillsammans med Max)

Risken är väl tyvärr stor att hamnar i ett Sauber/Audi som inte kommer att bli konkurrenskraftiga på åratal.
Håller helt med, han sågs väl som ”tvåa” efter Leclerc när han kom. Även om Ferrari inte har utalat 1/2, men är tydligt bäst IMO.

Men tiden har med tydlighet visat att Sainz har både skickligheten, killer instinct ich integritet, medans Leclerc mest har blinkat med ”puppy eyes” när Ferrari slängt bort ledningar.

Tror du har rätt i Audi, han locnas säkert av att få ”bygga” teamet.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Sainz har hållit hög nivå genom hela sin karriär, från Toro Rosso/Renault till McL och Ferrari.

Tsunoda: det kan mycket väl bli att hans 6p från 8e platsen i Australien gör att RBPT tar 6e plats i konstruktörs när säsongen avrundas. Eller åtminstone kommer 7a. Tsunodas 6p är trots allt sex 10e platser som t ex Haas och Williams konstant kämpar för och knappast kommer enkelt. Ju längre säsongen går desto mindre risk för haverier såsom för Max och Ham, dvs gör det ännu svårare för ”the rest” att knycka poäng om ingen bryter. Ricc lär svettas. Ska vi gissa att RB ställer ultimatum lagom till Europa kring mitten av maj?
 

Kingesson

Omega
Ricc lär svettas. Ska vi gissa att RB ställer ultimatum lagom till Europa kring mitten av maj?
Det är ju det enda rimliga, inte minst om han står poänglös och Tsunoda skulle ta fler poäng. Men frågan är ju om de har mage att göra så mot en förare med hans renommé och erfarenhet. Det var ett annat läge när hans kontrakt hos mclaren bröts, för det stallet var onekligen medvetna om att de var påväg uppåt och behövde släppa på dövikten.

Däremot lär ju en förlängning av kontraktet vara långt borta just nu.
 
Topp