• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några tankar om Longines Legend diver

Snilsson

Cartier
Så läcker på svart ormskinns-band! Kan definitivt tänka mig att äga en längre fram, dock skulle mina handleder egentligen bli några mm större först. :(
 
D

Deleted member 5780

Guest
Gott med olika band ja.
Nedan funkar men egentligen ska det vara gummi på en dykare. Har ett tropic i vintagestuk men man kan väl byta ibland..
uNDWbaU.jpg
 

n1tro

Panerai
Hade den inte varit så stor för mina usla handleder hade den varit given i samlingen :(. Saknar den faktiskt mycket. Fick mina första komplimanger med den också för klockvalet.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Hade den inte varit så stor för mina usla handleder hade den varit given i samlingen :(. Saknar den faktiskt mycket. Fick mina första komplimanger med den också för klockvalet.
Ja, den är stor, eller kanske snarare lång lug-lug. Men har du provat med något annat än originalbandet?
Jag tycker det är riktigt stor skillnad på passform och hur nära den sitter om jag t ex har på ett tunnare gummi av tropictyp. Med originalband eller ett fetare band lyfter boetten lite och halkar runt och då upplever jag klockan som lite klumpig.
 
Fick hem min igår och originalbandet är snyggt men för lite stoppat och spännet känns som om det vore i plast. Kan bara instämma i kören att med ett annat band lyfter klockan avsevärt. Ett lite tjockare läder eller mesh funkar kalas och gör i mitt tycke att klockan sitter bättre mot handleden.

WP_20150506_002.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Kul att se alla LLD:s! Det är kärlek vid första ögonkastet, den ligger tvåa på "måste skaffa snarast" listan! En no date, de har försvunnit under näsan på mig på senaste tiden :arghh:
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Trevlig klocka men jag gjorde som många andra, flippade efter ett par månader. Jag köpte ett arbamnd i ljus mocka från Singular, riktigt snyggt.
 

Jaguaren

Omega
Jag är riktigt nöjd med min no date fast jag har väldigt smala handleder.
Som det känns nu blir det en keeper och den gör mig glad varje gång den sitter på armen.

Ha det Blått !
 

galenvret

Omega
2-Faktor
Dessa beställde jag av Cheepo:)
image.jpg
Har precis beställt min LLD hos Pluswatch i Italien efter fina rekommendationer här på forumet och väntar med spänning på postgången. Som många diskuterat före mig finns det ju delade meningar om original-bandet, och personligen tycker jag det är lite tråkigt. Tänkte därför beställa en Nato leather som den du har här ovan, men lyckas inte hitta storleken på bredden online, och är allt för otålig för att vänta tills jag fått klockan... =)

Så frågan är: vilken bredd skall Natostrappen ha för att passa?
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: JLW

meo_swe

Audemars
Har precis beställt min LLD hos Pluswatch i Italien efter fina rekommendationer här på forumet och väntar med spänning på postgången. Som många diskuterat före mig finns det ju delade meningar om original-bandet, och personligen tycker jag det är lite tråkigt. Tänkte därför beställa en Nato leather som den du har här ovan, men lyckas inte hitta storleken på bredden online, och är allt för otålig för att vänta tills jag fått klockan... =)

Så frågan är: vilken bredd skall Natostrappen ha för att passa?
22mm. Lld är den enda klockan jag ångrar att jag sålt. Helt fantastiskt vacker klocka. Funkade till allt mellan kostym till krig.
 

galenvret

Omega
2-Faktor
Hur passar bandet? Kör en 22 mm liberty på min och upplever det som glapp. Kan det vara 23 mm tro, inte mätt..
Jag har 22 mm på mina Nato-band, och det fungerar fint. Men skinn är ju högst tilllpassningsbart. Har faktiskt även gjort ett eget band där jag skar det 22,5 ca, lite trång till en början men blev riktigt bra sen efter lite armtid.
 

Bilagor

  • IMG_0996.JPG
    IMG_0996.JPG
    100.5 KB · Visningar: 58
Topp