• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några tankar om Longines Legend diver

DrDre

Patek
Någon som vet vad man får betala för ett original Longines-mesh till LLD?

Inte riktigt svar på din fråga, men ett annat alternativ om man ha länk är Uncle Seikos länk som är gjord just för Legend Diver. Jag går och funderar på just en sådan. (Stulna bilder).

6F104BD2-9F53-4A0F-A474-02BC2CD853E8.jpeg

BA046890-8DFB-4449-B446-9081328C704B.jpeg
 

pangkarlsson

Omega
2-Faktor
Inte riktigt svar på din fråga, men ett annat alternativ om man ha länk är Uncle Seikos länk som är gjord just för Legend Diver. Jag går och funderar på just en sådan. (Stulna bilder).

6F104BD2-9F53-4A0F-A474-02BC2CD853E8.jpeg

BA046890-8DFB-4449-B446-9081328C704B.jpeg
Ett riktigt snyggt alternativ! Jag har kört på någon sorts piratmesh ur prisklass ”medel” (,Om det nu finns en sådan, tänker att typ Staib är high-end bland piraterna) men är väl inte helnöjd med kvaliteten ens i den prisklassen.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Var svårt att googla fram någon tillförlitlig bild som talar om vilken strap orignalet kom med, hittade dock denna, som en jämförelse mellan den nya och den gamla! Rätt lika, om man har versionen utan datum dvs ;)

PdxFHdT.jpg
Var på jakt efter den nya men då jag provade i butik såg att strecken inte ligger exakt mot varandra. Ytterringen kan inte vridas exart rätt.
Sjukt störande för mig, så det blev en IWC pilot istället.
Men varje gång jag ser denna diver kommer suget!
Finns det exemplar som är perfekta?
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Var på jakt efter den nya men då jag provade i butik såg att strecken inte ligger exakt mot varandra. Ytterringen kan inte vridas exart rätt.
Sjukt störande för mig, så det blev en IWC pilot istället.
Men varje gång jag ser denna diver kommer suget!
Finns det exemplar som är perfekta?
Tyvärr är nog vissa mer smäck än andra men du lär inte hitta en som är perfekt. Hade samma problem som dig och letade länge innan jag gav upp. Dessutom har den vart på service eftersom ringen glappade och flytta sig trotts att den var åtdragen. Men det är en magisk klocka, har haft min sedan 2016.
 

Lucazz

Omega
2-Faktor
Hade köpt en omedelbart om inte lug-to-lug hade varit ca 54mm om jag minns rätt, blir för mycket för mina klena handleder :(
 

K-ent

Breitling
Tack för recensionen, kikade på en sån för några år sen som första ”dyra” klocka men som det brukar bli så argumenterade jag mig upp till en speedmaster.
Funderar på att sälja några av mina andra klockor till förmån av en LLD
 
Topp