• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nivada Grenchen gör återkomst

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Fick en Depthmaster i byte. Har aldrig haft en Nivada Grenchen tidigare, får se hur det känns 🙂

IMG_5982.jpeg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Nivada bullshiter.

Klokken er tydeligvis ikke klar til forsendelse slik de har lovet på sin hjemmeside. "Will be shipped second week of May".

Vi nærmer oss nå slutten av uke 3 av mai og status er fortsatt at klokken ikke er sendt.

Etter 72 timer om "label created" er status fremdeles: "Shipment information sent to FedEx". (Shipment information sent to FedEx means the package is still at the shipper's original location. FedEx will update the delivery status once the package has been picked up).

Hvis dette er slik de selger klokker - så lurer jeg på hvordan de følger opp garanti / servicehenvendelser...

711NDQNFqxL.png
 
Senast ändrad:

loevhagen

Patek
2-Faktor
Ha, ha - da tilbyr Nivada også Meteoritt i stål og Lapis Lazuli i titan.

 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Ha, ha - da tilbyr Nivada også Meteoritt i stål og Lapis Lazuli i titan.

Lapis och titan såg ju jäkligt cool ut! Känns som mycket klocka för den pengen.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
@marconimotet Lutar åt Aventurine i stål i så fall. Men osäker på storleken (har ca 19 cm handled) och såklart hur den kommer bäras/kännas. Lite av en chansning men kanske värt det 😃
@loevhagen kan säkert ge den en närmare beskrivning och jämförelse med hand handleder. För egen del har jag smala handleder (16,5) och har inte testat modellen innan jag beställde min men storleken känns som att den bör passa de flesta handleder. Kommer nog bäras större på mig men är inte orolig. Svårt att se att 19 cm skulle vara något problem. Integrerad länk bör i regel göra att klockan bärs större. Gillar för övrigt aventurinen. Du har noterat att lapis och aventurin numera finns i titan och meteorit i stål va?
 
Topp