• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Jockinho

Patek
2-Faktor
Casio på Nato, 3/5 kombo men go ändå 🤓
B4397B8C-3CA9-4B81-B811-4C980856A545.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Äh, den där kombon förtjänar fler poäng! Tycker det ser riktigt coolt ut 😎

Föredrar nog gummi men det måste sitta på en annan klocka. Förövrigt lite spännande hur mitt första ex av denna vände i dörren, köpte sen en till (bra pris plus några öl en lördag) och gillar den mkt mer nu 😅

En kul klocka, skulle gärna testa den svarta en dag om priserna går ned… 🤓
 

Sorubim

Audemars
God kväll!
När jag slutade på jobbet så hade arbetskamraterna och firman skramlat ihop till ett 2300 kr presentkort på Klockmäster. Ett Casio sug har nu uppstått och varför inte fråga experterna härinne?! Jag har kollat in denna https://www.klockmaster.se/klockor-...g-shock-klockor/casio-g-shock--gw-b5600bp-1er

Kan det vara något eller har någon ett annat förslag.
Grattis, vilken trevlig present! Kul att du kikar på en G-Shock.
Jag skulle föreslå att du ställer frågan i G-Shocktråden för att få fler svar (det är mycket mer aktivitet där).:)

Vad gäller den modellen du länkade till så upplever många (inkl. mig) att s.k. "negativa" digitala displayer (ljusa siffror på mörk bakgrund) ofta kan vara rätt mörka och svårlästa. Bör man kanske ha i åtanke nu när det ligger mörka årstider runt hörnet.
 

WatchIT

Panerai
Grattis, vilken trevlig present! Kul att du kikar på en G-Shock.
Jag skulle föreslå att du ställer frågan i G-Shocktråden för att få fler svar (det är mycket mer aktivitet där).:)

Vad gäller den modellen du länkade till så upplever många (inkl. mig) att s.k. "negativa" digitala displayer (ljusa siffror på mörk bakgrund) ofta kan vara rätt mörka och svårlästa. Bör man kanske ha i åtanke nu när det ligger mörka årstider runt hörnet.
Stort tack! Det tänkte jag faktiskt inte alls på ☺️
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Verkar som att Casio håller på att släppa Duro i 38.5 mm. Vi får hoppas den kommit hit snart också.

Såg denna videon tidigare idag angående nya Duron, verkar snarare vara 36mm med 16mm mellan bandhornen…

 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Det är inte första gången jag läser nåt liknande den här kommentaren.
För att ta ett aktuellt exempel, den @Rooster91 visar ett par inlägg upp. Varför saknar den 24h visning?:banghead:

cas.png
Eller hur! Sjukt störande när man nästan hittat den perfekta klockan. Men på något vis får de väl folk att ständigt söka efter nästa klocka för att komplettera det den tidigare saknar.

Samma sak gäller ju den vanliga Duron – varför är den 44 mm? Den innehåller ju nästan bara luft 😅

sddefault.jpg
 

Dubey

Breitling
Tänkte göra ett sista försök här i tråden med att hitta denna klocka då jag gått bet på google, så om någon har en A168WEFL-5AEF som ligger och skräpar och ni vill skiljas från den släng iväg ett PM.
a168wefl-5aef.jpg
 

Sorubim

Audemars
Eller hur! Sjukt störande när man nästan hittat den perfekta klockan. Men på något vis får de väl folk att ständigt söka efter nästa klocka för att komplettera det den tidigare saknar.

Samma sak gäller ju den vanliga Duron – varför är den 44 mm? Den innehåller ju nästan bara luft 😅

sddefault.jpg
Ja precis, den förklaringen har man stött på förr. Men stämmer det att man skulle sluta köpa klockor bara för att dom har det man vill ha? Då skulle man ju sluta handla när man köpt GW-M5610 eller GW-5000.;)😄

En möjlig förklaring angående Duron är att den släpptes när det var trendigt med stora biffdykare. Och fram tills nu har den sålt tillräckligt bra för att inte kräva en mindre variant.
 

Flipper2

Rolex
Är det någon här som har ett band i gott skick till SGW-100?
Resin eller canvas spelar ingen roll för mitt går snart sönder ☹️

IMG_20231020_180715211~2.jpg
IMG_0539.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp