• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Tomi87

Cartier
Orient ray 2? Prisvärd? Man blir ju fundersam när dom är så pass billiga😮
Jag har en Ray II. Oerhört prisvärd klocka. Kan varmt rekommendera. Använder den varje dag. Det enda negativa är mineralglaset och att bandbredden är 22mm.
20230517_210855.JPG
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det sa min sambo också
Risken är väl att jag blir av med den om jag köper en.
Men det kan det vara värt.

Fullträff! 550 USD dock ca googlade jag mig till, känns lite i överkant tycker jag för en mako.

Beror lite på länken för mig. Har den vanliga Makons länk håller jag med.
Men den känns mer som en OS 1964 light så jag hoppas på en ordentlig uppgradering.

Tycker det är lite trist att alla dykare som inte är OS alltid klumpas ihop med Makon som ju just var en superbillig instegsdykare. Seiko har inte det problemet och nånstans borde vi, som folk som skriver om klockor och säljer klockor, nog lägga ner det gällande Orient också.
Jag säger inte att den här klockan är väsenskild från Mako. Jag har givetivs inte sett den.
Och ja. Är den likvärdig är över 5000 spänn för mycket.
Men jag tycker det gått inflation i det där.
Makon är ju dessutom icke existerande officiellt.

(Absolut inte menat som ett påhopp på dig. Enbart generellt. Främst handlare som kallar allt för Mako. Just den grejen har stört mig väldigt länge och nu tog jag bara chansen att dryfta det.)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
AnaDigi-neosports.png

Har snöat in på den högra (MBSSA051).
Snorbilligt, 1500 spänn, brasilianskt.
Nån som känner till någon brasiliansk bra posttjänst (typ som fromjapan) så att man enkelt kan beställa?
Jag känner inte alls för att försöka mig på att beställa direkt från någon brasiliansk webshop som är på portugisiska.
 

TorstenT

Omega
Risken är väl att jag blir av med den om jag köper en.
Men det kan det vara värt.



Beror lite på länken för mig. Har den vanliga Makons länk håller jag med.
Men den känns mer som en OS 1964 light så jag hoppas på en ordentlig uppgradering.

Tycker det är lite trist att alla dykare som inte är OS alltid klumpas ihop med Makon som ju just var en superbillig instegsdykare. Seiko har inte det problemet och nånstans borde vi, som folk som skriver om klockor och säljer klockor, nog lägga ner det gällande Orient också.
Jag säger inte att den här klockan är väsenskild från Mako. Jag har givetivs inte sett den.
Och ja. Är den likvärdig är över 5000 spänn för mycket.
Men jag tycker det gått inflation i det där.
Makon är ju dessutom icke existerande officiellt.

(Absolut inte menat som ett påhopp på dig. Enbart generellt. Främst handlare som kallar allt för Mako. Just den grejen har stört mig väldigt länge och nu tog jag bara chansen att dryfta det.)
Den benämns som "Mako 40" hos någon återförsäljare jag såg, därav hopklumpningen med makon.

Jag hoppas också såklart att den är strået vassare. Sen får vi se vad den landar på, finns ju lite olika uppgifter om priset. Känns som ett kul släpp hur som helst, kommer nog att slå till om den känns prisvärd.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den benämns som "Mako 40" hos någon återförsäljare jag såg, därav hopklumpningen med makon.

Jag hoppas också såklart att den är strået vassare. Sen får vi se vad den landar på, finns ju lite olika uppgifter om priset. Känns som ett kul släpp hur som helst, kommer nog att slå till om den känns prisvärd.
Jag fattade att det var en handlare eller en klocksajt.
Det var som sagt inte riktat mot dig trots att jag skrev det i ett svar.
Jag tycker bara att det är slött av de som gör det.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Kanske inte så bra ide, hade ingen aning om det men fick veta i vintage att den är lite för lik någon Tissot från samma era.
Antar att det är pr516 de menar.
Får lite känslan av att de delar boett (utan att veta). Orient gjorde ju lite sånt på 60-talet.
KD1000 är ju samma som Nivadas Depthmaster t.ex.
Den har ju nya Nivada Grenchen återlanserat trots att boetten inte var deras. Utan gnäll.

Hur som helst känns homagerna från inte så länge sen mycket mer tveksamma än den där.
 
Topp