• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

bag

Panerai
Vintage TISSOT SEASTAR QUARTZ
1000010047.jpg

1000010038.jpg
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
1713688127855.png

Citizen släpper en ny serie som påminner om deras Tsuyosa, men nu med Eco-drive och dag+datum
Det blir intressant att se vad man tycker då man ser den på riktigt. 39,5mm i supertitanium* tillsammans med medborgarvänligt butikspris (under 4k)
Kommer i 5 olika tavelfärger. Vit/blå/grön/ljusgrön/orange
*serien heter AW0130-XXX
 

nissehult

Patek
2-Faktor
1713688127855.png

Citizen släpper en ny serie som påminner om deras Tsuyosa, men nu med Eco-drive och dag+datum
Det blir intressant att se vad man tycker då man ser den på riktigt. 39,5mm i supertitanium* tillsammans med medborgarvänligt butikspris (under 4k)
Kommer i 5 olika tavelfärger. Vit/blå/grön/ljusgrön/orange
*serien heter AW0130-XXX
Vet du när den kommer?
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Söker en analog kvartsklocka utan sekundvisare under 38 mm. Hit me. Hard. Sportig eller dress spelar ingen roll.

Jag äger en Cartier Tank. Sen känner jag till Breitling Aerospace Evo samt Defakto Yadayada-whatever, men båda är större än 38 mm.
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Söker en analog kvartsklocka utan sekundvisare under 38 mm. Hit me. Hard. Sportig eller dress spelar ingen roll.

Jag äger en Cartier Tank. Sen känner jag till Breitling Aerospace Evo samt Defakto Yadayada-whatever, men båda är större än 38 mm.
Utan sekundvisare talar väl för att det blir åt det prydliga hållet, dock är ju under 38mm fortfarande lite knepigt.
Tror du har störst framgång med att googla dina kriterier
 
Topp