• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Börjar lördagen med Crystron.
IMG_5470.jpeg
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Här hemma vart det batteribyte. Satte på mig min titan Chronomaster utan att kolla tiden 🫣 Det var först efter hundpromenaden jag såg att datumet stod på 2 och att den stannat 09:15 (vilket iof var ungefär då jag gick ut med hunden). A660 urverket vill ha ett SR920SW, nuvarande ersättning ifrån Varta är 371/SR69. Jag vill minnas att Varta haft ett 370/371 tidigare som brukar ha bra livslängd till A660 men jag kan ha fel…
IMG_0505.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jorå, för bilderna plockade jag från Klockia. Där finns dom i lager. Tissot är ju ökänt sena på bollen med sina egna nyheter...
Jodå den finns där och är mycket riktigt quartz, se här:
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
På tal om Tissot... Måste säga att det är en frisk fläkt att se att deras 34mm PR100 och Everytime numera är klassade som unisex-klockor, precis som PRX35.
Jag tycker PR100 i den storleken ser väldigt trevlig ut. Jag misstänker dock att 16mm länken kan göra att den ”krymper” lite extra…
 
Topp