• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Rolex GMT II (läs tråden innan ni gratulerar)

Cyklisten

Cartier
Skrev grattis till honom, känns pinsamt nu. Såg att jag ställde en fråga till honom som han inte kunde svara på, köper man en fin klocka läser man ju på exakt allt om modellen, det gör jag i varje fall. Såhär i efterhand förstår man ju varför han inte kunde svaret.
 
B

bonuspater

Guest
Vilken obehagskänsla som den här tråden sprider i vårt fina forum. Ytterligare en anledning till att handla direkt från AD, även om här var det säkerligen ett medvetet försök att vara någon man inte är. Man blir ju tyvärr skeptisk mot framtida, troligtvis äkta, glädjehistorier.

Sedan kan man plåga sig själv ännu mera genom att reducera AD-handlarna till endast de mer kända sådana. Finns säkert ett par replikor som cirkulerar även i den auktoriserad världen. Jag föreställer mig att urmakaråterförsäljare inte är den bransch som växer allra snabbast och kan gärna se förbi ett par affärer för att få sina egna att rulla runt.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Sedan kan man plåga sig själv ännu mera genom att reducera AD-handlarna till endast de mer kända sådana. Finns säkert ett par replikor som cirkulerar även i den auktoriserad världen. Jag föreställer mig att urmakaråterförsäljare inte är den bransch som växer allra snabbast och kan gärna se förbi ett par affärer för att få sina egna att rulla runt.


Du får gärna utveckla det påståendet och hur du kommer fram till det.
 

Cyklisten

Cartier
Sedan kan man plåga sig själv ännu mera genom att reducera AD-handlarna till endast de mer kända sådana. Finns säkert ett par replikor som cirkulerar även i den auktoriserad världen. Jag föreställer mig att urmakaråterförsäljare inte är den bransch som växer allra snabbast och kan gärna se förbi ett par affärer för att få sina egna att rulla runt.
Tror du verkligen på det själv?
 
B

bonuspater

Guest
Du får gärna utveckla det påståendet och hur du kommer fram till det.
Tror du verkligen på det själv?

Jag kanske är mer bitter än genomsnittet men det är inte ett påstående utan mitt personliga antagande. Sedan frågar jag bara om hur sannolikt det skulle vara att en AD lyckas ta in en klocka av den kvalité som digger visade upp? Han lyckades då lura alla oss. Jag tänker mig så klart inte urmakare som Rob E, utan att vara på gränsen att förtala någon men exempelvis e-butiker som driver sin verksamhet med vidareförsäljning av vintageklockor.
 

Wangensten

Panerai
Wow, dette er skremmende. Jeg har studert denne modellen i flere timer tidligere, men når noen unboxer en klokke på KS så tenker jeg vel at den er ekte:facepalm: Godt dere har blitt av med en slik dåre!!!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag kanske är mer bitter än genomsnittet men det är inte ett påstående utan mitt personliga antagande. Sedan frågar jag bara om hur sannolikt det skulle vara att en AD lyckas ta in en klocka av den kvalité som digger visade upp? Han lyckades då lura alla oss. Jag tänker mig så klart inte urmakare som Rob E, utan att vara på gränsen att förtala någon men exempelvis e-butiker som driver sin verksamhet med vidareförsäljning av vintageklockor.


Du är ju ute och cyklar. Långt uti skogen!
Ena inlägget skriver du

Sedan kan man plåga sig själv ännu mera genom att reducera AD-handlarna till endast de mer kända sådana. Finns säkert ett par replikor som cirkulerar även i den auktoriserad världen.

Sedan tar du tillbaka och begränsar dig till e-butiker!
E-butiker är inte ADs och du kan aldrig vara 100% säker att du får en äkta om du inte köper därifrån och sedan får den äkthetsverifierad hos en AD.
 
B

bonuspater

Guest
Det där är ingen liten anklagelse du slänger omkring. Utveckla och förklara dig.

Anklagelse och anklagelse, det är du som sätter det ordet i sammanhanget. Jag resonerar bara omkring det hela och ställer den kritiska frågan, handlar jag en klocka för tiotusentals kronor vill jag också kunna kritiskt granska den återförsäljare jag ger mitt förtroende.

Jag har ingen branscherfarenhet alls. Däremot behöver man inte någon branscherfarenhet för att konstatera att urmakarbranschen är som vilken annan detaljhandel som helst med pressade priser. Typ på Uret är det nästintill sedvana att man säljer klockorna för 15 % mindre av det rekommenderade priset. I fysiska butiker blir det så klart svårt att matcha. Den stora skillnaden är också att det som handlas har samma värde av bilar. En bil säger sig självt är betydligt svårare att kopiera och att sedan ha i cirkulation.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag har ingen branscherfarenhet alls. Däremot behöver man inte någon branscherfarenhet för att konstatera att urmakarbranschen är som vilken annan detaljhandel som helst med pressade priser. Typ på Uret är det nästintill sedvana att man säljer klockorna för 15 % mindre av det rekommenderade priset. I fysiska butiker blir det så klart svårt att matcha. Den stora skillnaden är också att det som handlas har samma värde av bilar. En bil säger sig självt är betydligt svårare att kopiera och att sedan ha i cirkulation.


Uret är inte AD för Rolex eller något annat higher end märke för den delen.
Du är aldrig garanterad äkta vara när du inte köper från AD.

Och Urets rabattsats är hur lätt som helst att matcha och mer därtill. för den som har goda relationer med sina ADs.
 

Boris Balkan

Fark you!
Anklagelse och anklagelse, det är du som sätter det ordet i sammanhanget. Jag resonerar bara omkring det hela och ställer den kritiska frågan, handlar jag en klocka för tiotusentals kronor vill jag också kunna kritiskt granska den återförsäljare jag ger mitt förtroende.

Jag har ingen branscherfarenhet alls. Däremot behöver man inte någon branscherfarenhet för att konstatera att urmakarbranschen är som vilken annan detaljhandel som helst med pressade priser. Typ på Uret är det nästintill sedvana att man säljer klockorna för 15 % mindre av det rekommenderade priset. I fysiska butiker blir det så klart svårt att matcha. Den stora skillnaden är också att det som handlas har samma värde av bilar. En bil säger sig självt är betydligt svårare att kopiera och att sedan ha i cirkulation.

Digger, är det du? :bored:
 

POO

Panerai
Att en fejk skulle säjas av en auktoriserad återförsäljare är väl minimal, att en skulle råka säljas av en mer eller mindre känd försäljare av begagnade klockor är väl inte helt otänkbart.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag kanske är mer bitter än genomsnittet men det är inte ett påstående utan mitt personliga antagande. Sedan frågar jag bara om hur sannolikt det skulle vara att en AD lyckas ta in en klocka av den kvalité som digger visade upp? Han lyckades då lura alla oss. Jag tänker mig så klart inte urmakare som Rob E, utan att vara på gränsen att förtala någon men exempelvis e-butiker som driver sin verksamhet med vidareförsäljning av vintageklockor.
Urmakareåterförsäljare vad är det? Försäljning av urmakare eller.............?
 

Skolläraren

Panerai
Anklagelse och anklagelse, det är du som sätter det ordet i sammanhanget. Jag resonerar bara omkring det hela och ställer den kritiska frågan, handlar jag en klocka för tiotusentals kronor vill jag också kunna kritiskt granska den återförsäljare jag ger mitt förtroende.

Att säga att återförsäljare gärna ser mellan fingrarna på vissa fejkdealer är en seriös anklagelse, det kan du inte vrida dig ut. Sedan är, precis som många andra skrivit, inte Uret en AD utan en gråhandlare. Handlar du från nätet finns ingen garanti, visst, men att äkta återförsäljare skulle se mellan fingrarna på förfalskade ur ÄR en seriös anklagelse, hur du än spinner det.
 
B

bonuspater

Guest
Att säga att återförsäljare gärna ser mellan fingrarna på vissa fejkdealer är en seriös anklagelse, det kan du inte vrida dig ut. Sedan är, precis som många andra skrivit, inte Uret en AD utan en gråhandlare. Handlar du från nätet finns ingen garanti, visst, men att äkta återförsäljare skulle se mellan fingrarna på förfalskade ur ÄR en seriös anklagelse, hur du än spinner det.

Det är fortfarande du som sätter ord i munnen på mig och insisterar att det är en anklagelse. Menar du att det ska vara förbjudet att ifrågasätta AD:s legitimitet? Varför? Jag tror att som i vilken bransch som helst finns det seriösa, seriösare och oseriösa handlare som trots allt klassificeras som "AD".
 

Boris Balkan

Fark you!
Det är fortfarande du som sätter ord i munnen på mig och insisterar att det är en anklagelse. Menar du att det ska vara förbjudet att ifrågasätta AD:s legitimitet? Varför? Jag tror att som i vilken bransch som helst finns det seriösa, seriösare och oseriösa handlare som trots allt klassificeras som "AD".

Må så vara. Men varför är du så intresserad av ämnet?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
För jag blir förbannad över att det finns så bra kopior och att handeln som sker med kopior inte tas på allvar. Då menar jag inte tas på allvar av storebror som faktiskt kan göra någonting åt det.


Tänk efter vad anledningen är till att det över huvud taget finns kopior.
För att det finns en efterfrågan på produkterna som inte alla har råd med.

Ena stunden pratar du om ADs legitimitet, andra stunden om E-handlare som inte alls är auktoriserade.

Rekommenderar att du läser denna artikel
http://www.forbes.com/sites/arieladams/2013/05/30/the-truth-about-replica-watches/
 
Topp