• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Rolex GMT II (läs tråden innan ni gratulerar)

Skolläraren

Panerai
Det är fortfarande du som sätter ord i munnen på mig och insisterar att det är en anklagelse. Menar du att det ska vara förbjudet att ifrågasätta AD:s legitimitet? Varför? Jag tror att som i vilken bransch som helst finns det seriösa, seriösare och oseriösa handlare som trots allt klassificeras som "AD".

Informera då mig, och alla andra, om vad det är. Har jag sagt att det är förbjudet att bara aktsam? Däremot får du gärna visa exempel som styrker ditt påstående. Nämn gärna några AD:s som blivit av med sin status för att de handlade med kopior.
 
B

bonuspater

Guest
Det enda jag har gjort är att ifrågasätta AD:s legitimitet. Kan det hända här kan det hända annanstans. Din reaktion på mitt ifrågasättande (som är helt neutralt) är som om att jag har ifrågasatt en amerikansk kristen fundamentalist om hans tro på Gud.
 
B

bonuspater

Guest
Informera då mig, och alla andra, om vad det är. Har jag sagt att det är förbjudet att bara aktsam? Däremot får du gärna visa exempel som styrker ditt påstående. Nämn gärna några AD:s som blivit av med sin status för att de handlade med kopior.

För det första bottnar detta i att alla spekulerar om huruvida TS Rolle är äkta eller inte till följd av hans förbrukade förtroende. Ingen verkar kunna bedöma om varken eller, så allt vilar på ett förtroende. AD har en legitimitet som i sig uttrycker ett förtroende, alltså drar vi den raka slutsatsen att således är klockorna genuina.
 
Det enda jag har gjort är att ifrågasätta AD:s legitimitet. Kan det hända här kan det hända annanstans. Din reaktion på mitt ifrågasättande (som är helt neutralt) är som om att jag har ifrågasatt en amerikansk kristen fundamentalist om hans tro på Gud.

Seriösa butiker skyddar sig rätt bra mot sådant.
De riskerar ju hela sin verksamhet om det skulle uppdagas.
Se bara exempel på urhandlare som sålt "nyservade" klockor som behövt åka in på service direkt. Deras rykte är kört i botten.

Som säljare får man också fundera på om det man köper är legitimt eller inte.
 

morrism

Audemars
Det enda jag har gjort är att ifrågasätta AD:s legitimitet. Kan det hända här kan det hända annanstans. Din reaktion på mitt ifrågasättande (som är helt neutralt) är som om att jag har ifrågasatt en amerikansk kristen fundamentalist om hans tro på Gud.

Fast en AD får sina klockor direkt från Rolex och inte från fake-handlare, tro det eller ej, så är det.

Så, klart slut
 

Ministern

Founder
2-Faktor
För det första bottnar detta i att alla spekulerar om huruvida TS Rolle är äkta eller inte till följd av hans förbrukade förtroende. Ingen verkar kunna bedöma om varken eller, så allt vilar på ett förtroende. AD har en legitimitet som i sig uttrycker ett förtroende, alltså drar vi den raka slutsatsen att således är klockorna genuina.

Den är ju konstaterad fejk...
 
  • Like
Reactions: K-S

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag har sagt det förut och säger det igen. Gubbar med PMS är det värsta som finns. Lägg ner, sätt på P1 och lyssna på sjörapporten. God natt folks ny vecka i morgon ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilka dumma kommentarer. Det finns väl inte en enda klockbutik som bara säljer vidare en begagnad klocka utan att öppna den och kolla så allt är ok? Handlar man med begagnade klockor så kollar man upp skicket på urverket så fort klockan inhandlas.
 

Skolläraren

Panerai
För det första bottnar detta i att alla spekulerar om huruvida TS Rolle är äkta eller inte till följd av hans förbrukade förtroende. Ingen verkar kunna bedöma om varken eller, så allt vilar på ett förtroende. AD har en legitimitet som i sig uttrycker ett förtroende, alltså drar vi den raka slutsatsen att således är klockorna genuina.

Väntar fortfarande på exempel som stödjer din tes att vissa återförsäljare handlar med kopior.
 

Skolläraren

Panerai
image.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det är väl ändå inte sant. Fyra sidor med glada tillrop och gratulationer är väl inte speciellt snabbt?

Fast i en öppningstråd är det väl inte direkt så att första reaktionen är att leta efter om den är fake? Om någon hade lagt upp exakt samma bilder och frågat "hej, jag är osäker på om den här klockan är äkta, kan ni hjälpa mig?" Så hade det ju sannolikt gått bra mycket fortare?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Fast i en öppningstråd är det väl inte direkt så att första reaktionen är att leta efter om den är fake? Om någon hade lagt upp exakt samma bilder och frågat "hej, jag är osäker på om den här klockan är äkta, kan ni hjälpa mig?" Så hade det ju sannolikt gått bra mycket fortare?

Sant, men att påstå att det snabbt upptäcktes tycker jag är fel. Det visar egentligen bara hur farliga kopiorna är. Jag är lite chockad över hur lik originalet den verkar vara.
 
Topp