• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MyWatchShowsTime

Panerai
2-Faktor
Riktigt nöjd med denna från Clas Ohlson
273031C0-2511-41D0-81FB-6553B7878BD0.jpeg
 

Kgrimm

Breitling
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Mätning. Kronan sticker ut lite åt höger om man sätter en fet dykarklocka längst åt höger så i så fall får man vända på den.

image.jpeg
image.jpeg

Enklast var att skära översta lagret med en mattkniv för att därefter riva med fingrarna.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Har man bara två klockor så går det att fylla igen hålet med en kudde. Klockorna sticker upp lite men det stör mig inte, de sitter ju ändå klämda mot locket och inte "panikhårt". Kanske trimmar ner kuddarna lite senare.

Boxen har gummibotten så spännen repas inte.

Är det en sådan här du har i detta inlägget?
https://pelieu.com/sv/peli-cases/micro/peli-1050-micro-case.html

Verkar inte vara gummibeklädd lock eller botten så därför jag är tveksam.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på att göra egen förvaring. Behöver dock hitta en mindre låda än ClasOhl minsta. Någon som har ett tips? Behöver rymma 4 klockor. Har kikat på Peli 1150 men är lite för dyrt.
Läste även någonstans att man inte rekommenderar att kameraobjektiv förvaras i lådorna en längre tid, hur är det med klockor? Någon som upplevt några konstigheter? Kan tänka mig att läder och dyl. kanske inte mår superbra om det inte kommer in ngt syre?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Den här tycker jag gör jobbet bra.
Nordicase. Kontor o showroom i Södertälje. Fraktfritt om man hellre vill det. Pris för denna box inkl skuminredning: 500kr.
Har inte klämt på Pelicase, som de också säljer, men jag skulle ge denna 5 av 5 skumtomtar.
20191113_185714.jpg
20191113_171356.jpg

Kuddar behövs inte. Du skär efter eget huvud och nyttjar det du skär bort som kudde.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Den här tycker jag gör jobbet bra.
Nordicase. Kontor o showroom i Södertälje. Fraktfritt om man hellre vill det. Pris för denna box inkl skuminredning: 500kr.
Har inte klämt på Pelicase, som de också säljer, men jag skulle ge denna 5 av 5 skumtomtar.
20191113_185714.jpg
20191113_171356.jpg

Kuddar behövs inte. Du skär efter eget huvud och nyttjar det du skär bort som kudde.

HPRC, bättre väskor till samma/ lägre pris.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
HPRC, bättre väskor till samma/ lägre pris.

Maila mig på [email protected] så löser jag en för 780kr ink moms samt frakt :)
Lägg med bolagsuppgifter om företag, eller personnummer om privat. 10dgr netto som betalning.

mobilnummer och lev.adress viktigt :)
Nu förstår jag inte riktigt.
Bättre? Hur då? Högre krav, andra material, andra standarder,...?
Billigare? 780 kr mot 500 kr?

Eller är det bara så att det är en konkurrent?
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Nu förstår jag inte riktigt.
Bättre? Hur då? Högre krav, andra material, andra standarder,...?
Billigare? 780 kr mot 500 kr?
Eller är det bara så att det är en konkurrent?

Jag säljer både Peli, HPRC & SKB - och HPRC har högst byggkvalitét och uppnår högst märkningsstandard i tester.
Nordicase anger priset exkl. moms; vilket blir ungefär samma pris. Fraktkostnad kan självklart strykas om man bor i Göteborgstrakten; precis som hos Nordicase om man bor i Södertälje/Stockholm :)

HPRC bör även jämföras framförallt med Peli i pris, där motsvarande ligger på långt över tusenlappen - men har en plastblandning som lättare spricker i handtag osv vid kyla
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Maila mig på [email protected] så löser jag en för 780kr ink moms samt frakt :)
Lägg med bolagsuppgifter om företag, eller personnummer om privat. 10dgr netto som betalning.

mobilnummer och lev.adress viktigt :)
Tack för erbjudandet. Dock frtf i överkant vad jag känner det är värt att spendera. Peli 1150 kanske inte är i samma klass men jag har inga problem med kyla i huset för att handtaget ska spricka :) Vad skulle det kosta att beställa en Peli 1150 alt. 1120 med skum via dig?

För info, det var även ngt billigare att beställa direkt från HPRC. Inkl. frakt hamnar man på 68 euro dvs drygt 735kr.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Den här tycker jag gör jobbet bra.
Nordicase. Kontor o showroom i Södertälje. Fraktfritt om man hellre vill det. Pris för denna box inkl skuminredning: 500kr.
Har inte klämt på Pelicase, som de också säljer, men jag skulle ge denna 5 av 5 skumtomtar.
20191113_185714.jpg
20191113_171356.jpg

Kuddar behövs inte. Du skär efter eget huvud och nyttjar det du skär bort som kudde.
Ser bra ut. Vad är det för modell, NC235H105?
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Tack för erbjudandet. Dock frtf i överkant vad jag känner det är värt att spendera. Peli 1150 kanske inte är i samma klass men jag har inga problem med kyla i huset för att handtaget ska spricka :) Vad skulle det kosta att beställa en Peli 1150 alt. 1120 med skum via dig?

För info, det var även ngt billigare att beställa direkt från HPRC. Inkl. frakt hamnar man på 68 euro dvs drygt 735kr.

Tack för tipset, såg att våra utpriser låg off mot justering i November - förmodligen pga. vägda inpriset från tidigare beställningar. En HPRC2100 landar på 480kr efter rabatt ink moms + frakt

Peli 1150 samt 1120 kan vara i minsta laget höjdmässigt för vissa klockor och kuddar om man vill behålla formen på ett läderband. Vi brukar rekomendera 3-5cm skum runtom beroende på känslighet till det vi säljer (kameror).

Men en Peli 1150 brukar landar på drygt 650-700kr inkl skum om jag inte minns fel :) (på resande fot så har inte access till prislistorna för dem)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ser bra ut. Vad är det för modell, NC235H105?
Den är bra. Ja, det är den modellen. Svart är lite billigare än orange. Fraktfritt är det också. Må vara att jag tryckt in för många klockor i den då skumtjockleken kanske är i minsta laget. Men samtidigt är inte syftet att den ska klara ett världskrig. Jag vill ha en stadig o trygg låda som håller klockorna på plats. Det är syftet.
 

rolkon

Omega
Den här tycker jag gör jobbet bra.
Nordicase. Kontor o showroom i Södertälje. Fraktfritt om man hellre vill det. Pris för denna box inkl skuminredning: 500kr.
Har inte klämt på Pelicase, som de också säljer, men jag skulle ge denna 5 av 5 skumtomtar.
20191113_185714.jpg
20191113_171356.jpg

Kuddar behövs inte. Du skär efter eget huvud och nyttjar det du skär bort som kudde.
Fullt magasin :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det fick bli en Peli 1150 nu i Black Friday tider. Skulle nu behöva hitta ett bra material för att göra klockkuddarna. Någon som har tips?
Jag har klassiska kuddar liggandes hemma men skulle gärna vilja hitta några som påminner om de som "the case farm" har.
Black-1150-Watch-Case-Open-2.jpg
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Det fick bli en Peli 1150 nu i Black Friday tider. Skulle nu behöva hitta ett bra material för att göra klockkuddarna. Någon som har tips?
Jag har klassiska kuddar liggandes hemma men skulle gärna vilja hitta några som påminner om de som "the case farm" har.
Black-1150-Watch-Case-Open-2.jpg

Din case-leverantör bör erbjuda alternativ på detta :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Väldigt bra pris dock på case inklusive skräddarsydd insats hos The Case Farm.

EDIT: Ändrar till helt ok pris :)
Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Din case-leverantör bör erbjuda alternativ på detta :)
Väldigt bra pris dock på case inklusive skräddarsydd insats hos The Case Farm.

EDIT: Ändrar till helt ok pris :)
Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.
Anser mig vara relativt händig så tänkte göra själv. Caset gick på knappt 400 kr så att lägga mer än dubbelt för laserskurna kände jag var lite i högsta laget.
Hittar jag inget så tar jag de svarta plyschkuddarna jag har hemma. Hade dock varit schysst om man kunde göra egna som har perfekt mått. Tycker alltid att mina klockor sitter lite väl tight på kuddarna jag har haft (då jag har 16,5cm handleder).
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.
Men alltså, man snidar enkelt till funktionsdugliga kuddar av det mtrl man får över när man skär ut plats för kuddarna. Inte utställningsvackert. Men är det värt en tusing? På riktigt?
Som mall, använd en kudde son redan passar klockan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vet inte riktigt om jag håller med. Peli 1200 kostar 600kr hos Nordicase med gratis frakt, samma låda kostar drygt 1500kr hos The Case Farm. Visst kan det kanske vara svårt att få till ett lika professionellt resultat på skumbitarna osv. men är det värt 900 spänn extra? Nja.

Peli 1200 inklusive skräddarsydd inredning kostar 1.450sek hos TCF inklusive frakt.
Peli 1200 hos Nordicase kostar 747sek och fraktkostnad tillkommer. Åtminstone den infon jag fått om frakten när jag har varit i kontakt med dem.
Som flera påpekat får du lägga på ca en tusenlapp för skräddarsytt case. Så jag står fast vid att The Case Farm har helt ok priser :)
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp