• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Fick hem denna idag
D235012E-E587-49E8-AB13-06C4983A96EB.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Vilken storlek rekommenderar ni för åtta klockor? Jag vill ha en så liten låda som möjligt, bryr mig inte hur tight klockorna sitter så länge de inte nuddar varandra,
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ifall 270x249x124mm är den minsta lådan så lär jag avstå. Alldeles för stort för min smak.
Jo, men samtidigt krävs det ju en viss storlek om man har krav på plats för åtta klockor. 🤷‍♂️ Jag valde själv en 1170 med fem platser dels för att min samling ryms i den ändå och för att alternativen var så väldigt stora och klumpiga i jämförelse.

Alternativet är att du köper en låda med s.k. pick and pluck foam dvs. att man får skära ut hålen på egen hand men det blir sällan snyggt och jag har svårt att se hur man skulle kunna lösa det på ett bättre sätt om man vill ha plats för åtta klockor.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jo, men samtidigt krävs det ju en viss storlek om man har krav på plats för åtta klockor. 🤷‍♂️ Jag valde själv en 1170 med fem platser dels för att min samling ryms i den ändå och för att alternativen var så väldigt stora och klumpiga i jämförelse.

Alternativet är att du köper en låda med s.k. pick and pluck foam dvs. att man får skära ut hålen på egen hand men det blir sällan snyggt och jag har svårt att se hur man skulle kunna lösa det på ett bättre sätt om man vill ha plats för åtta klockor.
Kanske jag kan ha mina klockor utan länk på tvären istället, då tar klockan som absolut max 20 mm på bredden.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Oj dessa lådor var rätt saftiga i pris😅
Dags att börja spara!!!
Allt är relativt men de är som sagt billigare än konkurrenterna (åtminstone på de modeller jag har kikat på).
Vilka var det som levererade paketet ? Postnord, DHL Royal Mail etc ? Nu när Storbrittanien inte är en del av EU längre undrar jag hur det påverkar moms och tull på allt som inhandlas därifrån på nätet?
Oklart vilka som levererar men momsen dras av i kassan när du anger Sverige som mottagarland och betalas när lådan anländer till Sverige så £101 inkl. frakt + 25% moms samt administrationsavgift på ca 120kr vilket ger ett totalpris på strax norr om 1600kr för en Peli 1200 där Norrpack tar 1287kr.

Jag tycker dessutom att Norrpacks variant är bättre utformad då det bl.a. är lättare att ta ut kuddarna.
 

klock

Omega
Allt är relativt men de är som sagt billigare än konkurrenterna (åtminstone på de modeller jag har kikat på).

Oklart vilka som levererar men momsen dras av i kassan när du anger Sverige som mottagarland och betalas när lådan anländer till Sverige så £101 inkl. frakt + 25% moms samt administrationsavgift på ca 120kr vilket ger ett totalpris på strax norr om 1600kr för en Peli 1200 där Norrpack tar 1287kr.

Jag tycker dessutom att Norrpacks variant är bättre utformad då det bl.a. är lättare att ta ut kuddarna.
Jaha! okej. Tack för ett utförligt och bra svar :) Får la kika närmare på det !
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ok. Nu har även jag gått i gång på tanken att bygga ett resecase. Väskor hittar jag gott om ämnen för. Värre med klockkuddarna. 3st svarta är jag ute efter. Vart köper man dessa bäst? Gärna med halvsnabb leverans. Om nu någon här skulle sitta på 3st svarta att sälja så dra ett pm till mig.
 

burner

Panerai
2-Faktor
Köpte två från Norrpack en för 8 klockor och en för 21st.
80D9B450-ED62-4CF5-9181-2ED2F6430859.jpeg
E173004B-1A8E-4687-873A-33049BFFCBFB.jpeg
22CBF9BC-C9DB-4B95-9510-5C001296717E.jpeg
Snyggt. Jag tittade faktiskt på den med 21 platser idag. Har inte riktigt så många klockor (än). Hade varit perfekt med 15 eller 18 och lite plats för band och verktyg. Är du nöjd och tror du det skulle bli bra att modifiera/skära ut ett större fack någonstans? Man kanske bara förstör lådan då.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Snyggt. Jag tittade faktiskt på den med 21 platser idag. Har inte riktigt så många klockor (än). Hade varit perfekt med 15 eller 18 och lite plats för band och verktyg. Är du nöjd och tror du det skulle bli bra att modifiera/skära ut ett större fack någonstans? Man kanske bara förstör lådan då.
Julas mellan låda där man plockar ur sina egna hål:
20220109_232405.JPG
16417671449173694366395690770318.jpg
 

Been

Patek
2-Faktor
Snyggt. Jag tittade faktiskt på den med 21 platser idag. Har inte riktigt så många klockor (än). Hade varit perfekt med 15 eller 18 och lite plats för band och verktyg. Är du nöjd och tror du det skulle bli bra att modifiera/skära ut ett större fack någonstans? Man kanske bara förstör lådan då.
Går säkert att skara till om man vill.
 
Topp