• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Glad Påsk!

20240401_072255.jpg


Jag förstår varför en medlem härinne samlar på bara den här klockan. En otroligt skön klocka!

Är det där damversionen? 😉😇
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag stämmer nog in i samma kör. En av anledningarna till att jag hamnade i detta lilla hörn av klockvärlden är prisläget. Tack vare det har jag i nuläget en fin samling med ca 200 klockor till uppskattningsvis samma kostnad som en enda exklusiv klocka från landet i alperna.

Edit: Jag kanske skall förtydliga, eftersom jag inser att jag refererade till två olika inlägg, att jag personligen inte riktigt är med på idén med ett upplägg med "pass-arounds", även om det inte är något fel på idén som sådan :)

Herregud, har du såå många? Ser en bild framför mig med 16 klocklåder med kronografer 😱😱😱

Tur att man inte är såå galen... 😅😇
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Kikar runt på en möjlig pass-around. @Beo du kommer blir först ut då du var snabbast med att visa intresse.
Tänker leta upp en passligt ful sovjetisk klocka, av uddare modell, som jag donerar till rysstråden som en förhoppningsvis evig pass-around. Den som är villig att delta får klockan i en månad och sedan passa vidare till en ny deltagare. Vore väl ett roligt inslag? 😃
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
Kikar runt på en möjlig pass-around. @Beo du kommer blir först ut då du var snabbast med att visa intresse.
Tänker leta upp en passligt ful sovjetisk klocka, av uddare modell, som jag donerar till rysstråden som en förhoppningsvis evig pass-around. Den som är villig att delta får klockan i en månad och sedan passa vidare till en ny deltagare. Vore väl ett roligt inslag? 😃
Härligt!jag tackar för initiativet och tycker det ska bli buskul inslag!👍😄
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kikar runt på en möjlig pass-around. @Beo du kommer blir först ut då du var snabbast med att visa intresse.
Tänker leta upp en passligt ful sovjetisk klocka, av uddare modell, som jag donerar till rysstråden som en förhoppningsvis evig pass-around. Den som är villig att delta får klockan i en månad och sedan passa vidare till en ny deltagare. Vore väl ett roligt inslag? 😃

Japp, grymt kul! Jag är på, vi kanske lyckas locka över några till av de som inte vart intresserade med, vem vet??? 🤔

Passar på och smyga in användandet av mitt nya verktyg, hade nog behövt det här för länge sedan. Ett svep på ställen man inte kommer åt utan att flytta tunga möbler renderade i dessa fynd... Antagligen har en del delar redan försvunnit för gott och såklart kommer jag inte ihåg var dessa satt i även om balansen nog är en 24xx balans. Kan tilläggas att det även blev lite renare under skåpen, då en del damm följde med...
20240407_112845.jpg

20240407_112822.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Ryssforumets "pass-around" är nu utvald. En klocka som inte setts i detta forum vad jag vet. Sovjetisk kvarts, ca. 1991, två år äldre än mig. Tydligen designad inför George H. W. Bush besök i Sovjet. Om allt går vägen så är den här om en månad eller så... 😎 Jag tror att de flesta här kommer vika ner sig och vilja ha den ett tag... 🤣
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Ryssforumets "pass-around" är nu utvald. En klocka som inte setts i detta forum vad jag vet. Sovjetisk kvarts, ca. 1991, två år äldre än mig. Tydligen designad inför George H. W. Bush besök i Sovjet. Om allt går vägen så är den här om en månad eller så... 😎 Jag tror att de flesta här kommer vika ner sig och vilja ha den ett tag... 🤣

Kul!!! 🤩
 

Beo

Patek
Ryssforumets "pass-around" är nu utvald. En klocka som inte setts i detta forum vad jag vet. Sovjetisk kvarts, ca. 1991, två år äldre än mig. Tydligen designad inför George H. W. Bush besök i Sovjet. Om allt går vägen så är den här om en månad eller så... 😎 Jag tror att de flesta här kommer vika ner sig och vilja ha den ett tag... 🤣
Super!jag är spänd av förväntan för det blir kul.👍😄
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dagens.

En sleten Raketa. Kom med övriga klockor ifrån Ukraina.
20240409_093014.jpg


De här är inte så vattentäta, kronan har en fjädrande bricka som skall ligga tätt emot boetten, dock är boetten nedsliten runt hålet så det lätt läcker in vatten. Detta har säkert hänt då tavlan är skadad (saknar en del av klarlacken).

Jag limmade dit en kronhals för att hålla tätt emot brickan, dock kom den lite för långt in så jag får göra om det.

Här en bild med bytt glas, tyvärr passade det inte riktigt så satte på orginalglaset igen (dock har det torrsprickor).
20240407_135840.jpg


Urverk
20240407_135643.jpg


Innan rengörning
20240407_124418.jpg


Baksida
20240407_124427.jpg
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
De där Cassiopeia är ju för fina alltså. Dessvärre har jag annat på väg in, tror jag, men vad står de i för prisläge?
Ja, tavlan är ruskigt bra, lite old-school Sovjet stuk. Dom har ju tappat lite sen "hypen" om man kan kalla det för det 😂
3-4 typ lite beroende på vem som säljer, tror jag iaf jag har inte sett tillräckligt många sälj på senaste 🤷
 
Topp