• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

URsinne

Audemars
2-Faktor
Av någon anledning kom jag och tänka på denna ryska klocka...
Screenshot_20240410_214713_Chrome.jpg

Måste ha varit den jag for efter :hilarious:

(För övrigt en helt fantastisk klocka imo)
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Jag har inte köpt en klocka av en säljare från Ryssland på flera år p.g.a. E.U:s sanktioner. Det går inte. Tullen och banksystemet är väldigt sträng och jag respekterar det.
Att de flesta av mina klockor kommer från Sovjet har inget med dagens avskyvärda krig att göra.
Det är hantverket i klockorna som jag gillar.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag har inte köpt en klocka av en säljare från Ryssland på flera år p.g.a. E.U:s sanktioner. Det går inte. Tullen och banksystemet är väldigt sträng och jag respekterar det.
Att de flesta av mina klockor kommer från Sovjet har inget med dagens avskyvärda krig att göra.
Det är hantverket i klockorna som jag gillar.
Samma sak här, har varken kunnat eller velat handla klockor från Ryssland efter att kriget startade. Kärleken till klockorna har ju som väl är kunnat underhållas via inköp från andra länder.
 

MAz_666

Rolex
Jag har inte köpt en klocka av en säljare från Ryssland på flera år p.g.a. E.U:s sanktioner. Det går inte. Tullen och banksystemet är väldigt sträng och jag respekterar det.
Att de flesta av mina klockor kommer från Sovjet har inget med dagens avskyvärda krig att göra.
Det är hantverket i klockorna som jag gillar.
Håller med till 100.
För mig med tillägget: "ruffheten/tåligheten" tillsammans med prisvärdheten.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Håller med till 100.
För mig med tillägget: "ruffheten/tåligheten" tillsammans med prisvärdheten.
På tal om "ruffheten/tåligheten"; Från senaste vinter-fjällresan, då jag hade min egenhändigt ihopbyggda NVCh-30-tribute utanpå jackan varje dag utomhus. Minus 15 grader i backen, in i värmestuga, ut på skotertur, in i värmen osv... En stabil kompis! (kondensen är självklart bara på utsidan)
1712827293009.png

Edit: Just det, denna fick ju också hänga med ut i backen, om den är bekant... ;)
1712827542690.png
 

MAz_666

Rolex
På tal om "ruffheten/tåligheten"; Från senaste vinter-fjällresan, då jag hade min egenhändigt ihopbyggda NVCh-30-tribute utanpå jackan varje dag utomhus. Minus 15 grader i backen, in i värmestuga, ut på skotertur, in i värmen osv... En stabil kompis! (kondensen är självklart bara på utsidan)
1712827293009.png

Edit: Just det, denna fick ju också hänga med ut i backen, om den är bekant... ;)
1712827542690.png
MIN GEN3-HOMMAGE!!!
hexagonhexagonhexagon
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ok, kommer inte ihåg om jag visat alla de här innan, men här kommer i så fall någon i repris (från senaste batchen ifrån Ukraina).

Sleten Raketa, balansfjädern är bortom räddning. Kul detalj på kronan, Oleg har vart kreativ!
20240409_180950.jpg
20240409_180931.jpg


Poljot Mockba 80. Behöver service
20240408_210458.jpg

20240408_210652.jpg


Pobeda/Zim, behöver service. Notera både Pobeda och Zim på tavlan
20240407_215720.jpg

20240407_215517.jpg

20240407_215345.jpg


Luch, behöver översyn
20240405_165631.jpg

20240405_165322.jpg


Elektronika, fungerar ej, batteriläckage
20240405_191206.jpg
 

Samlarn

Rolex
Go fredag!
En lång, fin, vecka är över. Mörka, kalla, vintern tycks skrämd på flykt? Jag tänker belöna mig själv med en god köttbit och några glas rött australiensiskt vin. På armen sitter min ryska ( inte sovjetiska ) Super Compressor. Det är inte ett dugg för att visa sympati för ett krig.
Ryssland och det ryska folket är så mycket större än det helt onödiga kriget. Hoppas att de kommer till insikt om det själva snart.
20240412_192049.jpg
 

MAz_666

Rolex
Go fredag!
En lång, fin, vecka är över. Mörka, kalla, vintern tycks skrämd på flykt? Jag tänker belöna mig själv med en god köttbit och några glas rött australiensiskt vin. På armen sitter min ryska ( inte sovjetiska ) Super Compressor. Det är inte ett dugg för att visa sympati för ett krig.
Ryssland och det ryska folket är så mycket större än det helt onödiga kriget. Hoppas att de kommer till insikt om det själva snart.
20240412_192049.jpg
Älskar denna klocka.
Älskar ännu mer historien att de försökte skapa värsting-bästa Compressordykaren - men den inte blev vattentät! 😮
VILKEN GODING!!!
 
Topp