• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

DrDre

Patek
Ett par trench boots från Grenson.

D198FD62-C75B-4C4B-BE4F-CD9EC79C7E66.jpeg
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
IMG_4412.jpeg

Någon här inne som knep Morjas ”Unicorn” i cordovan idag?
Smakar det så…
Slutsålt när jag fick tid att kika.
Fick idag detta mejl från morjas:

Dear X,

My name is Erik and I’m responsible for our customer relationships at MORJAS.

I’m kindly reaching out about your shown interest in “The Unicorn”: Our special edition cordovan loafer.

I am pleased to inform that we are accepting pre-orders for a selected group of customers.
Please see details below.

Product specification
Product: The Penny Loafer
Leather: Horween Cordovan
Design: Please see attached images
Colour: Deep burgundy

Details:
  • Personal initials on the shoe
  • Fudge wheel decoration
  • Bevelled waist
  • Closed channel stitching
  • Metal toe plate
  • Handpainted sole with exclusive pattern
  • Shoe box: Classic MORJAS box

Terms

Delivery time is expected to 12 weeks. Price 10.000 sek / €1000 / 1000 USD.
As this product is made exclusively upon request we cannot accept returns or exchanges.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Fick idag detta mejl från morjas:

Dear X,

My name is Erik and I’m responsible for our customer relationships at MORJAS.

I’m kindly reaching out about your shown interest in “The Unicorn”: Our special edition cordovan loafer.

I am pleased to inform that we are accepting pre-orders for a selected group of customers.
Please see details below.

Product specification
Product: The Penny Loafer
Leather: Horween Cordovan
Design: Please see attached images
Colour: Deep burgundy

Details:
  • Personal initials on the shoe
  • Fudge wheel decoration
  • Bevelled waist
  • Closed channel stitching
  • Metal toe plate
  • Handpainted sole with exclusive pattern
  • Shoe box: Classic MORJAS box

Terms

Delivery time is expected to 12 weeks. Price 10.000 sek / €1000 / 1000 USD.
As this product is made exclusively upon request we cannot accept returns or exchanges.
Kör! 33% rabatt ju.
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Skulle säga att kvaliten på lädret är outstanding! Det är gummit i sulan som åldras, oavsett hur de vårdas. Håller ca 10 år och tyvärr verkar de inte gå att sula om. Sammantaget tycker jag ändå att det är väldigt mycket sko för pengen, speciellt på rea.
Håller med om att dom håller bra för pengen. När sulan är slut är även skorna slut tyvärr.
Låter lovande. Kostar 1 600 i en butik runt hörnan, vilket känns prisvärt ifall kvaliteten på skinnet är bra.
Det är ju tänkta som arbetsskor så dom tål en hel del. Sulan i TPU har mikroskopiska luftbubblor i sig. Om dom förvaras fuktiga eller blöta kan vatten tränga in i gummits små hål och få det att falla sönder i förtid. Ser man bara till att dom är rejält torra och varma innan man förvarar dom håller dom väldigt länge. Tror till och med Blundstone själva beskrivit detta i någon youtube-video
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Håller med om att dom håller bra för pengen. När sulan är slut är även skorna slut tyvärr.

Det är ju tänkta som arbetsskor så dom tål en hel del. Sulan i TPU har mikroskopiska luftbubblor i sig. Om dom förvaras fuktiga eller blöta kan vatten tränga in i gummits små hål och få det att falla sönder i förtid. Ser man bara till att dom är rejält torra och varma innan man förvarar dom håller dom väldigt länge. Tror till och med Blundstone själva beskrivit detta i någon youtube-video
Passformen var inte som jag hoppats så blev inget köp men tack för bra input.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Håller med om att dom håller bra för pengen. När sulan är slut är även skorna slut tyvärr.

Det är ju tänkta som arbetsskor så dom tål en hel del. Sulan i TPU har mikroskopiska luftbubblor i sig. Om dom förvaras fuktiga eller blöta kan vatten tränga in i gummits små hål och få det att falla sönder i förtid. Ser man bara till att dom är rejält torra och varma innan man förvarar dom håller dom väldigt länge. Tror till och med Blundstone själva beskrivit detta i någon youtube-video
Bra tips. Tack! Skinnet på mina var, trots rätt hårdhänt användning i många år, i väldigt bra skick, men just sulan föll plötsligt sönder. Får hantera nästa par på ett bättre sätt.

/B
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
EDIT*: Inte ett enda par skor finns i lager, deras hemsida är aningen missvisande.

Bäckmans kör rea på Carmina nu och det finns flera riktigt bra modeller som säljs till pangpris

Carmina Tassel Loafers, med 50 % era. Just nu finns de i väldigt många olika storlekar.


80367brownsuede2.jpg


Carmina Penny Loafer


80191black3.jpg


Carmina Detroit Derby


Detroit1.jpg
 
Senast ändrad:

Oliver

Cartier
2-Faktor
Bäckmans kör rea på Carmina nu och det finns flera riktigt bra modeller som säljs till pangpros

Carmina Tassel Loafers, med 50 % era. Just nu finns de i väldigt många olika storlekar.


80367brownsuede2.jpg


Carmina Penny Loafer


80191black3.jpg


Carmina Detroit Derby


Detroit1.jpg
Shit vad gammal jag känner mig.
Kommer ihåg när Carmina kostade typ 300€ i listpris vilket resulterade i typ 2800kr 😂
 

Psykel

Patek
Bäckmans kör rea på Carmina nu och det finns flera riktigt bra modeller som säljs till pangpros

Carmina Tassel Loafers, med 50 % era. Just nu finns de i väldigt många olika storlekar.


80367brownsuede2.jpg


Carmina Penny Loafer


80191black3.jpg


Carmina Detroit Derby


Detroit1.jpg
Hur skiljer dom sig mot Skolyx, Yanko mfl som jag utgår från är tillverkade i samma fabrik? Eller finns det många skofabriker på Mallorca?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur skiljer dom sig mot Skolyx, Yanko mfl som jag utgår från är tillverkade i samma fabrik? Eller finns det många skofabriker på Mallorca?

Jag har ingen större koll på de märken du nämner. Yanko är på något sätt besläktat med Carmina, om jag inte minns fel. Min uppfattning är att Carmina använder bättre material, har högre finish och ett bredd utbud.
 

Vincent

Cartier
Bäckmans kör rea på Carmina nu och det finns flera riktigt bra modeller som säljs till pangpros

Carmina Tassel Loafers, med 50 % era. Just nu finns de i väldigt många olika storlekar.


80367brownsuede2.jpg


Carmina Penny Loafer


80191black3.jpg


Carmina Detroit Derby


Detroit1.jpg
Deras storlekslistning förvillar en lite för hos mig är samtliga av de skorna slutsålda i alla storlekar? om nu inte alla gått sen de två timmar sedan du postade inlägget :nailbiting:
 

martaSM30

Audemars
Skulle säga att kvaliten på lädret är outstanding! Det är gummit i sulan som åldras, oavsett hur de vårdas. Håller ca 10 år och tyvärr verkar de inte gå att sula om. Sammantaget tycker jag ändå att det är väldigt mycket sko för pengen, speciellt på rea.
Sen på bollen här men är det att sulorna spricker eller varför sula om hela sulan?
Jag har klackat mina (en gång, haft i 6år typ).
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Deras storlekslistning förvillar en lite för hos mig är samtliga av de skorna slutsålda i alla storlekar? om nu inte alla gått sen de två timmar sedan du postade inlägget :nailbiting:
Ja jäklar, jag såg det också först nu. De är nog rätt ensamma om att man manuellt måste klicka på varje enskild storlek för att se om de finns i lager. :bookworm:
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Sen på bollen här men är det att sulorna spricker eller varför sula om hela sulan?
Jag har klackat mina (en gång, haft i 6år typ).
Japp. Spricker och öppnar sig efter ca 10 år men utöver det är problemet jag fått höra att de INTE går att sula om med något vidare resultat. Ändå rätt hyfsad slit-och slängålder. Älskar dem.
 
Topp