• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Lejonel

Omega
Tips på schyssta, stilrena och framförallt bekväma sneakers eller annan lågsko för kontor efterfrågas här. Jobbar som teknisk chef på ett större bolag, och går mest klädd i chinos eller mörka jeans. Några tips?
 
Tips på schyssta, stilrena och framförallt bekväma sneakers eller annan lågsko för kontor efterfrågas här. Jobbar som teknisk chef på ett större bolag, och går mest klädd i chinos eller mörka jeans. Några tips?
Jag köpte ett par från skolyx för några veckor sedan. På grund av vädret så har jag bara använt dom vid tre, fyra tillfällen men jag gillar dom skarpt! Bra passform och skön dämpning. Kommer nog komplettera med en annan färg framöver.

 

Lejonel

Omega
IMG_2816.png


Intressant samarbete, ska bli kul att testa dem ..
Hunnit testa dom ännu?
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Tips på schyssta, stilrena och framförallt bekväma sneakers eller annan lågsko för kontor efterfrågas här. Jobbar som teknisk chef på ett större bolag, och går mest klädd i chinos eller mörka jeans. Några tips?
Har du testat Loake Bannister? Jag tycker dom är helt okej, lite styvare i sulan än typ Adidas, men det är ingen nackdel då dom används som vardagsskor
 

Lejonel

Omega
Skulle säga rätt tts, kör min vanliga storlek.
Toppen, får bli en beställning. Tack för tips
Har du testat Loake Bannister? Jag tycker dom är helt okej, lite styvare i sulan än typ Adidas, men det är ingen nackdel då dom används som vardagsskor
Jo har testat en modell av dessa hos Lester men tyckte dom kändes väldigt hårda. Behöver lite mjukare sula. Kanske bara var den modellen dock.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ett tips för bättre sneakers är att kolla in Good Weaver, som ligger bakom Doek och Moonstar. Trots frakt från Japan, moms och tull landade mitt par Doek på cirka 1750: -. Inom EU kostar de här runt 2500: - + frakt och det finns sällan få modeller att välja bland; handlar man direkt från dem kan du i stället välja från hela sortimentet.

Skorna är i bra canvas, med innersula i kork, de är förstärkta på rätt ställen och sulan verkar hålla sig ifrån att krackelera. Se bilderna nedan på paret som har hängt med i över fem år! Under en så lång period sliter jag ut flera par Vans/Converse och i längden blir det dyrare.


1C528289-2514-4F24-B95F-3FE2FB2E6AA2.jpeg


Här är bilder från Permanent Style, där Simon Crompton visar hur hans par har åldrats under serien ”How great things age”.

7756C43F-073C-4FE9-8880-973F39D47FEB.jpeg
3840F1BC-8FB1-4EBB-B59C-086E9E19252D.jpeg



De är så pass bra att jag efter en dag in beställde den i både svart och indigo (monofärgade).
 

Lejonel

Omega
Ett tips för bättre sneakers är att kolla in Good Weaver, som ligger bakom Doek och Moonstar. Trots frakt från Japan, moms och tull landade mitt par Doek på cirka 1750: -. Inom EU kostar de här runt 2500: - + frakt och det finns sällan få modeller att välja bland; handlar man direkt från dem kan du i stället välja från hela sortimentet.

Skorna är i bra canvas, med innersula i kork, de är förstärkta på rätt ställen och sulan verkar hålla sig ifrån att krackelera. Se bilderna nedan på paret som har hängt med i över fem år! Under en så lång period sliter jag ut flera par Vans/Converse och i längden blir det dyrare.


1C528289-2514-4F24-B95F-3FE2FB2E6AA2.jpeg


Här är bilder från Permanent Style, där Simon Crompton visar hur hans par har åldrats under serien ”How great things age”.

7756C43F-073C-4FE9-8880-973F39D47FEB.jpeg
3840F1BC-8FB1-4EBB-B59C-086E9E19252D.jpeg



De är så pass bra att jag efter en dag in beställde den i både svart och indigo (monofärgade).
Schyssta 👍 Hur är dom i storleken då? Liten risk med att beställa från Asien om man råkar få fel storlek.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Schyssta 👍 Hur är dom i storleken då? Liten risk med att beställa från Asien om man råkar få fel storlek.
De är väldigt true-to-size. Flera ställen har indikerat på att de är små i storleken, men det är verkligen inte så. Gå på den storlek du normalt bär i sneakers och runda uppåt till nästa helnummer, om det behövs. Modellen som jag har i bild, Court, är aningen vidare än andra modeller och eftersom att det är sex hål kan du justera passformen på ett annat sätt.

Jag tror att det är lite av ett hack att köpa direkt från dem just nu, för på sikt lär återförsäljare knappast bli glada på att skorna säljs billigare genom deras egen kanal.
 
Senast ändrad:

Arvis

Cartier
2-Faktor
De är väldigt true-to-size. Flera ställen har indikerat på att de är små i storleken, men det är verkligen inte så. Gå på den storlek du normalt bär i sneakers och runda uppåt till nästa helnummer, om det behövs. Modellen som jag har i bild, Court, är aningen vidare än andra modeller och eftersom att det är åtta hål kan du justera passformen på ett annat sätt.

Jag tror att det är lite av ett hack att köpa direkt från dem just nu, för på sikt lär återförsäljare knappast bli glada på att skorna säljs billigare genom deras egen kanal.
Ser supersjysta ut! (men de har väl bara 6 hål, om du inte räknar de 2 på insidan också…) 😗😉
 
Topp