• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tänkte en tråd där vi samlar oss gymråttor. Vet att de finns flera "träningstrådar" men här håller vi oss enbart till styrkelyft, tynglyftning eller ren bodybuilding...

Dela gärna med dig av dina stats så som vikt, längd och resultat i de tre stora. Eller kanske tävlingsbilder?:O

Tanken iaf. Är att stötta, hjälpa, motivera och inspirera. Dela med oss av tips, bilder på kost, kostillskott, sommarformen eller filmen på personbästa :)

Obs, allt som har med crossfit att göra är strängt förbjudet och får inte ens nämnas..
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Börjar..

Alltid varit tunn, men atletisk efter måånga års fotboll, innebandy, tennis, golf mm. Men när jag började gymnasiet samt blev nrkas fallskärmsjägare till lumpen pga. Min vikt så gick jag all in på gymmet.

Är idag 28 år och tränat gym i 10 ca. Hade tävlingsplaner (cbb) men sket sig pga. Kotskada i nacken första gången och njursjukdom andra..

Har precis börjat få bukt på detta med njurarna och dragit igång träningen igen..

Atm.

1,77 cm lång, 102kg.

Ej maxat något på läänge. Men drog 210mark 150böjj (knäskada) och 140-150 bänk.. Vägde då 92kg

Aldeig tränat för att lyfta tungt utan bodybuilding som varit på tapeten.. Får se var man hamnar nu. Målet är 90kg rippad till hösten.

Mvh
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Senaste månaden har jag helt tappat intresset för styrkelyft, måste ta tag i det igen. Funderar faktiskt på att börja med det förbjudna igen för att få lite motivation och för att ha någon som jagar på en lite. Skulle också vilja ta mig ner till 80 pannor igen.
Vikten ligger kring 90 och jag har löst följande:
Mark 216
Böj 180
Bänk 140
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Nu under sommaren är träningen lagd på is men i våras var mina stats:
Bänk:100
Böj: 150
Marklyft:165

176 kort och vägde då 78-80
 

Frele

Cartier
Kul tråd! Mina stats är baserade på 3×5
Längd/vikt: 188/83
Mark 120
Bänk 80
Böj är oklart då jag lyfte lite felaktigt för något år sedan och överbelastade ländryggen. Har inte tagit tag i det ordentligt igen men ca 80-90 om jag får höfta lite.
 

Fredig

Cartier
Styrketräning har legat på is sen i höstas då jag helt enkelt tappade motivation. Men när jag väl låg i...
Längd/Vikt: 189/84
Mark: 150
Bänk: 100
Böj: 120
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Kul tråd! Har lirat handboll många år och därefter blivit en gymråtta, märker att jag har många fördelar med mig från handbollstiden.
Längd/vikt: 186/105
Mark: 250
Bänk: 150
Böj: 200
Tror jag ska nöja mig där och sluta jaga PB:n nu.. :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
167cm, 70kg

Jag har haft massa bekymmer med axlar så jag kan inte köra tungt på många övningar längre. Sedan så har jag lätt för att bli förkyld så det blir en hel del uppehåll :(.

Vad gäller mark och böj så känner jag att min teknik är precis kass. Kommer liksom inte ner riktigt.

Bänk: kan inte köra det längre men jag körde 100kg 4x9 för typ 6 år sedan.
Knäböj: har aldrig maxat men när kör vanligt så kör jag 110kg 5x6-7
Marklyft: har aldrig maxat men när kör vanligt så är det 110-120kg 5x6-7

Som notis så var jag starkare för 15år sedan( är 34 nu) än vad jag är nu, ingen bra trend :D
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
179 cm, 95 kilo.

Jag varken bänkar, böjer kör mark. Det blir mycket kroppsövningar för min del. Dragon flag (4 rep, 3 set är rekord) är en övning som jag gillar & pistol squat med vikter. Mitt mål är att ha full kontroll på övningarna & därefter ta det steget vidare. Det har fungerat absolut bäst i min träning. Tyvärr har jag en bruten axel (ska operera) & en historik med krossad armbåge som ställer till det ibland... Men kul är det.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
179 cm, 95 kilo.

Jag varken bänkar, böjer kör mark. Det blir mycket kroppsövningar för min del. Dragon flag (4 rep, 3 set är rekord) är en övning som jag gillar & pistol squat med vikter. Mitt mål är att ha full kontroll på övningarna & därefter ta det steget vidare. Det har fungerat absolut bäst i min träning. Tyvärr har jag en bruten axel (ska operera) & en historik med krossad armbåge som ställer till det ibland... Men kul är det.

Kanon. Men du är i fel tråd! ;) Buuuuu! ;)

Jag har precis börjat köra i hörnan av gymmet där man frustar och skriker, efter att mest ha gått på diverse olika pass. Tycker att det är jäkligt kul och ser bra progression. Både pga muskelökning, men ffa pga teknikförbättring och cns-utveckling. Återkommer med stats om något år eller så... ;)
 

Jimpa

Panerai
Ligger off nu men har planer på kliva på i höst igen, skador och sen lättja har slagit till plus lite andra ursäkter. Gått ner typ 10kg senaste året. 175/75 nu.
Men bänkade 130kg ett tag på 85kg kroppsvikt och planerat komma tillbaka i höst som sagt. kul tråd , återkommer när jag är i form igen :D
Screenshot_2016-01-11-23-33-30.png
Screenshot_2016-03-25-17-13-55.png
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ligger off nu men har planer på kliva på i höst igen, skador och sen lättja har slagit till plus lite andra ursäkter. Gått ner typ 10kg senaste året. 175/75 nu.
Men bänkade 130kg ett tag på 85kg kroppsvikt och planerat komma tillbaka i höst som sagt. kul tråd , återkommer när jag är i form igen :D
Screenshot_2016-01-11-23-33-30.png
Screenshot_2016-03-25-17-13-55.png


Ser ju bra ut :D. Och vad off/on betyder är väl tolkningsbart eller?:D skömt åsido. Bra fysik :) kul med bilder..
 

Jimpa

Panerai
Haha ja förvisso! Off som i ingen gymtid alls just nu tyvärr. tänkte så jag med, Bilder är alltid kul. Har tyvärr dåligt med bilder när man var som störst. Mitt stora problem har alltid varit ökningar i vikt då jag genetiskt alltid varit "spinkig". Somliga har problemet åt andra hållet och man får jobba med det man har och se till sina egna fördelar/styrkor. Svårt att bli någon Kai eller Phil har man insett med åren iaf :D
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Haha ja förvisso! tänkte så jag med, Bilder är alltid kul. Har tyvärr dåligt med bilder när man var som störst. Mitt stora problem har alltid varit ökningar i vikt då jag genetiskt alltid varit "spinkig". Somliga har problemet åt andra hållet och man får jobba med det man har och se till sina egna fördelar/styrkor. Svårt att bli någon Kai eller Phil har man insett med åren iaf :D
Haha bra där ;)

Jo jag hade exakt samma problem. Nu har jag fått de andra :D eller är väl snararr, äter mer, tränar mindre och inteb brytt mig. Haha

Går rätt lätt upp och lätt ner då det är tacksamt. Låter klyschigt men vill du upp i vikt så ät mer. Och då menar jag mer ;)

Coachade en kompis till tävling förra året. Han hade samma problem, men det blev riktigt bra till slut :)
 

Jimpa

Panerai
1,77 med vikt på 102kg låter bra. Skulle va kul med nån bild. Absolut jag hade perioder då jag bara åt sov gymmade , åt sov jobbade åt och sov. Det var 5-6 dagar varje vecka och som sagt 10kg mer då än nu. Sen begränsade jobb , fru och allt annat. Gymet blir tufft på heltid så ska försöka köra lite mera "lagom" nu och köra 5dagar vecka. Och så får vi se sen. Det är en härlig fristad och underbar egentid på gymet. Saknar det :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Haha ja förvisso! Off som i ingen gymtid alls just nu tyvärr. tänkte så jag med, Bilder är alltid kul. Har tyvärr dåligt med bilder när man var som störst. Mitt stora problem har alltid varit ökningar i vikt då jag genetiskt alltid varit "spinkig". Somliga har problemet åt andra hållet och man får jobba med det man har och se till sina egna fördelar/styrkor. Svårt att bli någon Kai eller Phil har man insett med åren iaf :D

Hur lade du upp träning och kost?:) för man ser du har rikrigt bra grund.. :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
1,77 med vikt på 102kg låter bra. Skulle va kul med nån bild. Absolut jag hade perioder då jag bara åt sov gymmade , åt sov jobbade åt och sov. Det var 5-6 dagar varje vecka och som sagt 10kg mer då än nu. Sen begränsade jobb , fru och allt annat. Gymet blir tufft på heltid så ska försöka köra lite mera "lagom" nu och köra 5dagar vecka. Och så får vi se sen. Det är en härlig fristad och underbar egentid på gymet. Saknar det :)

Där fick jag typ svar :D


Får försöka fixa någon bild, men formen ör inte vad den har varit. Pgs, sjukdom och skada. Men de kmr..

Bäst form hade jag nog för något år sedan. 95-98 kg med rutorna på plats :D
 
Topp