• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Jimpa

Panerai
Började som novis med Max-OT program. Det låg väl grunden men kom lite skador i axlar och ländryggen då man var färsk. Med åren blev det bara det som kändes rätt. Du vet inget för bestämt utan in och köra det som släpade eller det kroppen var stark i den dagen. Väldigt fritt och filosofiskt. Tror inte på att kroppen fattar att måndagar är bröst osv, du vet ju hur jag menar. Var på föreläsning med "Strävan" och körde ett tag enligt hans filosofi. Tror än idag på det. Men kort mycket basövningar över lag. Skador har fått mig att köra lite högre rep periodvis. Men allt från 4-6 till 10-12 typ. 10-12 har fått mig att hålla bäst och fokusera på kontakt. (Frukost1 06:00, frukost2 9:00 , lunch 11:00 lunch2 14:00, middag1 16:00 (sova två timmar). Middag2 18-19:00 gym vid 20:30. Sen sista mål och sova.. repetera dagen efter. så såg det ut när det var gym på högsta nivå för mig .
 

Jimpa

Panerai
Ser bulkig och fin ut :D får köra ett pass nån gång när jag kommit igång igen :) lära mig lite mer om kost osv
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Började som novis med Max-OT program. Det låg väl grunden men kom lite skador i axlar och ländryggen då man var färsk. Med åren blev det bara det som kändes rätt. Du vet inget för bestämt utan in och köra det som släpade eller det kroppen var stark i den dagen. Väldigt fritt och filosofiskt. Tror inte på att kroppen fattar att måndagar är bröst osv, du vet ju hur jag menar. Var på föreläsning med "Strävan" och körde ett tag enligt hans filosofi. Tror än idag på det. Men kort mycket basövningar över lag. Skador har fått mig att köra lite högre rep periodvis. Men allt från 4-6 till 10-12 typ. 10-12 har fått mig att hålla bäst och fokusera på kontakt. (Frukost1 06:00, frukost2 9:00 , lunch 11:00 lunch2 14:00, middag1 16:00 (sova två timmar). Middag2 18-19:00 gym vid 20:30. Sen sista mål och sova.. repetera dagen efter. så såg det ut när det var gym på högsta nivå för mig .

Strävan ät sköön :)
Kolla in Ben pakulski och Dorian yates.. Deras miniserier/klipp på youtube. Så sjukt bra.

Såg ut som du hade rätt bra koll på kosten där och hade du samma form som nu men 10kg tyngre. Då var det riktigt bra ju :D


Dunkar upp 3 bilder på polaren sombörjade på runt 60-65kg och gått upp till 85 på 2-3 år nu sen vi började.. Han hade tidigare spelst lagsporter osv.. Nu bara gym sen dess. Och stod på scen efter 2år. Otroligt grym kille.

_20160710_130327.JPG
_20160710_130306.JPG
_20160710_130240.JPG
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Strävan ät sköön :)
Kolla in Ben pakulski och Dorian yates.. Deras miniserier/klipp på youtube. Så sjukt bra.

Såg ut som du hade rätt bra koll på kosten där och hade du samma form som nu men 10kg tyngre. Då var det riktigt bra ju :D


Dunkar upp 3 bilder på polaren sombörjade på runt 60-65kg och gått upp till 85 på 2-3 år nu sen vi började.. Han hade tidigare spelst lagsporter osv.. Nu bara gym sen dess. Och stod på scen efter 2år. Otroligt grym kille.

_20160710_130327.JPG
_20160710_130306.JPG
_20160710_130240.JPG


Har lustigt nog sjukt mkt fler bilder på honom än både mig och tjejen. Hahha
 

Jimpa

Panerai
Ska kolla upp det! Ser bra ut . Grymma ökningar på 2-3år. Min lillebror har haft mig som idol och kört i typ 2år nu, enda jag säger till han är ät ät ät hela tiden. Han är 15nu och drömmer oxå om scenen . Enda bild jag har då jag inte har instagram/fb kvar
25a7f181-6f38-4cda-a842-2ff9c7f31fc9.jpeg
han är som jag , alltid varit spinkig.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ska kolla upp det! Ser bra ut . Grymma ökningar på 2-3år. Min lillebror har haft mig som idol och kört i typ 2år nu, enda jag säger till han är ät ät ät hela tiden. Han är 15nu och drömmer oxå om scenen . Enda bild jag har så jag inte har instagram/fb kvar
25a7f181-6f38-4cda-a842-2ff9c7f31fc9.jpeg
han är som jag , alltid varit spinkig.

15 år.. Imponerande... Lite rutin och muskelmognad på det där så tar han hem tammer/ahlströmer när han är 20..
 

Jimpa

Panerai
Inte utan att man blir sugen på köra ett pass nu när vi snackar! Man märker vilket härligt drag man har för att bygga fysik. Men som sagt jag har en plan på att komma igång snart, ska bara få livspusslet att fungera . Kul att redan nu börja förbereda , kolla dina tips där och börja skriva ner lite notiser osv. Ska välja ett nytt gym med vilket känns kul! Uppdaterar i tråden när man är hård igen :cool:
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Inte utan att man blir sugen på köra ett pass nu när vi snackar! Man märker vilket härligt drag man har för att bygga fysik. Men som sagt jag har en plan på att komma igång snart, ska bara få livspusslet att fungera . Kul att redan nu börja förbereda , kolla dina tips där och börja skriva ner lite notiser osv. Ska välja ett nytt gym med vilket känns kul!


Håller med. Fick provsvaren förra veckan. Har som sagt stampat i 1,5 år nästan och först nu börjat. Haha inte lätt. Knappt och rör halva viktern man var van vid.

Flyttar även nu 1september till. Gbg så ska bli ruskigt kul. Kommer dock inte satsa på samms tunga approach, blir mer hölsosam fysik med respekt för hälsan. :) så gym + kampsport är planen.
 
Har uppehåll nu, bygger i denna stund mitt nya gym som denna gång även kommer att ta in ett mindre antal medlemmar! :woot:

Siktar på ca 10-15 medlemmar från byn där jag bor samt kringliggande byar. Det får inte bli trångt, det är det värsta jag vet på ett gym!

Blir ca 140 kvm, uppdelat på 65 kvm fria vikter och resterande på maskin samt cardio.

Maxar kanske 140kg i bänk när jag kör regelbundet, mark vet ej men ca 220 och böj vet jag inte för jag tränar inte ben mer än någon gång sporadiskt. Det är så sjukt tråkigt och man kan ju ha långbyxor/stå i vassen. :woot:

Maxar ca 60kg strikt bicepscurl, dock kanske inte just idag.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Har uppehåll nu, bygger i denna stund mitt nya gym som denna gång även kommer att ta in ett mindre antal medlemmar! :woot:

Siktar på ca 10-15 medlemmar från byn där jag bor samt kringliggande byar. Det får inte bli trångt, det är det värsta jag vet på ett gym!

Blir ca 140 kvm, uppdelat på 65 kvm fria vikter och resterande på maskin samt cardio.

Maxar kanske 140kg i bänk när jag kör regelbundet, mark vet ej men ca 220 och böj vet jag inte för jag tränar inte ben mer än någon gång sporadiskt. Det är så sjukt tråkigt och man kan ju ha långbyxor/stå i vassen. :woot:

Maxar ca 60kg strikt bicepscurl, dock kanske inte just idag.


Gryymt med eget gym.

Upp med bilder :D
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg


Har bara från det gamla gymmet innan det blev helt klart. Min ambition är att det nya ska bli bättre! En stor fördel denna gång är att lokalen är på markplan med mycket fönster åt både norr och söder. Känslan av ett hemmagym/källargym torde bli helt bortblåst!


Men hur grymt.. Vilken stad?:D snyggt hörru..
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Klassiskt styrkelyft, tävlat i -93 samt 105:an.
I dagsläget ligger vikten på 98, 187 kort.
På tävling har jag gjort:
Böj 207,5
Bänk 165
Mark 245
Totalen ligger på 617,5 kg
Träning något högre på samtliga, vilket dock är ointressant för mig :)
 
Senast ändrad:

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Får väl introducera mig själv också. Tränat gym relativt seriöst i 1,5 år nu. Tidigare fotboll på hyfsad nivå, vilket inte ger någon direkt styrka. ;)

Är 174 cm lång och väger väl in på 76-77 kg i dagsläget.
Har stora problem med vänster axel som har hindrat mig en del. (Dragit den ur led minst 50 gånger och inte orkat köra rehab.)

Har nu sedan en tid tillbaka satsat en del på att bygga upp muskulaturen i axeln och bygga styrka rent generellt.
Satsar framförallt på styrkelyften mark, bänk och böj. Med extra fokus på bänk och mark.

Kan varken militärpressa/göra chins pga axeln så har fått anpassa träningen därefter.

PB:n är följande:

Bänk: 105 kg
Mark:180 kg
Benböj: 130 kg

Ökar fortfarande rätt bra, så länge axeln håller sig på plats!:D
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Grymt där :D finns nå bild?:)
Tack! Dåligt med selfies, klipp på lyftningen finns på instagram. Ägnade mina första 8 år åt byggningen så någon tjockis är jag inte, folk vill gärna dra den slutsatsen vad gäller styrkelyftare :)
Min broder har dock placerat sig bra på luciapokalen classic bodybuilding många år i rad. Som bäst trea i ett tufft startfält.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tack! Dåligt med selfies, klipp på lyftningen finns på instagram. Ägnade mina första 8 år åt byggningen så någon tjockis är jag inte, folk vill gärna dra den slutsatsen vad gäller styrkelyftare :)
Min broder har dock placerat sig bra på luciapokalen classic bodybuilding många år i rad. Som bäst trea i ett tufft startfält.

Oj.låter spännande :D vågar/vill du outa din instagram?:) skulle vara kul att se
 
Kul med en tråd om styrkelyft (även om bundlingen med bb kanske är lite off i min smak).:)

Har legat 100% på sofflocket i över 10 år efter att ha "tränat" styrkelyft på hyffsat hög motionsnivå. Mina bästa lyft är 220/205/280 (om jag kommer ihåg rätt). Gjorda på träning med knävärmare, bälte och handledslindor vägandes runt 130 kg.

Har börjat motionera sedan c:a 6 månader tillbaka och siktar på att innan sommaren är över att klara 150/150/180 med god form. :) Har en lumbrumskada kombinerat med en impingement av CAM-typ och lite annat krafs på höger höft vilket drastiskt minskar mina möjligheter att göra stordåd i knäböj. Men jag gnetar på.

Körde uteslutande Westiside-upplägg för 10-15 år sedan men tränar nu i princip helkroppspass 3-4 ggr/veckan så jag får in 2 pass böj, 2 pass marklyft ovh 3 pass bänk.

/gustav
 

Frele

Cartier
Tycker att jag har lite inåtroterade axlar och skulle vilja ha tips på hur jag kan jobba bort det och få ut bröstet mer. Det är inget stort problem ska jag väl tillägga men tillräckligt för att jag ska störa mig på det. Tränar regelbundet på gym några dagar i veckan och försöker träna alla större muskelgrupper. Så...hur gör jag?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Kul tråd! Har lirat handboll många år och därefter blivit en gymråtta, märker att jag har många fördelar med mig från handbollstiden.
Längd/vikt: 186/105
Mark: 250
Bänk: 150
Böj: 200
Tror jag ska nöja mig där och sluta jaga PB:n nu.. :)
150 i bänk, hur många lyft kör du då? Det är tungt.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tycker att jag har lite inåtroterade axlar och skulle vilja ha tips på hur jag kan jobba bort det och få ut bröstet mer. Det är inget stort problem ska jag väl tillägga men tillräckligt för att jag ska störa mig på det. Tränar regelbundet på gym några dagar i veckan och försöker träna alla större muskelgrupper. Så...hur gör jag?
Masserar främst men även stretchar bröstmusklerna. Massera även kring skulderbladen (trapezius och subscapularis främst) men även andra muskler som infraspinatus samt supraspinatus
 
Topp