• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
…en i färg också.

IMG_3051.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej! Någon som vet varför 16610lv är ca 1 mm tjockare än 16610?
Det låter väldigt märkligt att de skulle vara olika tjocka? Det är ju exakt samma verk och boett väl?
Det enda som skiljer LV från den svarta förutom färgen är väl att index är större?
Med reservation för att jag missat nåt...
 

Axid

Omega
Det låter väldigt märkligt att de skulle vara olika tjocka? Det är ju exakt samma verk och boett väl?
Det enda som skiljer LV från den svarta förutom färgen är väl att index är större?
Med reservation för att jag missat nåt...
Håller helt med dig, men när jag googlar hittar jag siffror som tyder på det. Men supertacksam för input från kunniga.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Håller helt med dig, men när jag googlar hittar jag siffror som tyder på det. Men supertacksam för input från kunniga.

16610LN og 16610LV har samme urkasse (boett) og det er 16610T. Det er ingen forskjell på en helt lik urkasse.

Fun fact: 16710 og 16610T bruker samme urkasse (boett). Insert på en 16710 kan settes på bezelringen til en 16610 - og vice versa. 16710 er litt tynnere, men det skyldes baklokket på 16710.
 
Senast ändrad:

Tärnan

Cartier
Efter många års dykande i klockträsket har jag landat i att jag behöver en submariner. Var, utöver denna tråd, kan jag lära mig mer om vad som är viktigt att lära om årtal när det skett förändringar typ verk, boett, utseende urtavla, vad som avgör värdeskillnad etc? Lämplig annan sajt, forum, bok?
 

Alexander

Panerai
2-Faktor

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Efter många års dykande i klockträsket har jag landat i att jag behöver en submariner. Var, utöver denna tråd, kan jag lära mig mer om vad som är viktigt att lära om årtal när det skett förändringar typ verk, boett, utseende urtavla, vad som avgör värdeskillnad etc? Lämplig annan sajt, forum, bok?

de två länkarna kommer du en bra bit på
 

Tärnan

Cartier
Topp