• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Floffen

Panerai
Såg just första (och hittills enda) avsnittet av "The Last of Us" på HBOmax. Bra så långt, och bra betyg på IMDB (9,6 just nu) och Rotten Tomatoes (99%/96%), men det är ju tidigt än...

De inblandade borgar för att det kan bli bra också: Neil Druckmann är inblandad (en av upphovsmännen bakom spelet), Craig Mazin (Chernobyl) är producent.
Huvudrollerna är Pedro Pascal och Bella Ramsey, (Oberyn Martell och Lyanna Mormont i GoT för dem som sett det.)

Baserat på spelet förstås, och den här gången är det ett spel som är som gjort för att bli film eller serie. Jag har inte spelat det själv, men känner till det hyfsat väl. Vad jag sett är det praktiskt taget nästan en interaktiv film/serie. Men nån munter historia är det förstås inte...

Såg den också precis. Älskar bägge spelen och tycker de fångat känslan rätt bra, hoppas den håller. Gillar dock inte riktigt castingen av Ellie men det är nog bara för att jag är van vid spelets karaktär och de är rätt olika.
 

atco

Omega
Denna rekommenderas!

520D469D-E765-4258-BC53-47465A7A5938.jpeg
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Japp, läst till senaste "Bad Actors" men har dock inte läst de mindre "mellanromanerna" som utspelar sig i periferin i samma "universum" med en del mindre karaktärer från huvudserien. De är bra allesamman med lite mix, några är tyngre och allvarligare med mera plot medan några är mer farsartade kretsande kring de lite mer komiska karaktärerna.
20230125_194523.JPG
Då ska vi se om böcker är bättre än tv.. :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Klart bra verklighetsbaserad mexikansk serie på Netflix:

 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Nu har jag börjat kika på The Mandalorian. Trots att jag inte är något stort Star Wars fan så känns den ändå bra. Skönt med något kortare avsnitt också för omväxlings skull.
Screenshot_2023-02-23-22-02-14-20_da19c83e453b14198acfc9d98c090cae.jpg

Här är min lista med serier jag hoppas hinna med att se under min sjukskrivning.
Shantaram
Black bird
Trying
Bad sisters
1923
The bear
The rehearsal
The old man
Candy
Andor
 

MAGNETO

Omega
Nu har jag börjat kika på The Mandalorian. Trots att jag inte är något stort Star Wars fan så känns den ändå bra. Skönt med något kortare avsnitt också för omväxlings skull.
Screenshot_2023-02-23-22-02-14-20_da19c83e453b14198acfc9d98c090cae.jpg

Här är min lista med serier jag hoppas hinna med att se under min sjukskrivning.
Shantaram
Black bird
Trying
Bad sisters
1923
The bear
The rehearsal
The old man
Candy
Andor

Är det någon här som har sett Shantaram? Jag är ett stor fan av både första och andra boken. Men läste att tv-serien inte kommer att bli förnyad med en andra säsong. Är den värd att se ändå eller kommer man bara bli besviken?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag börjat kika på The Mandalorian. Trots att jag inte är något stort Star Wars fan så känns den ändå bra. Skönt med något kortare avsnitt också för omväxlings skull.
Screenshot_2023-02-23-22-02-14-20_da19c83e453b14198acfc9d98c090cae.jpg

Här är min lista med serier jag hoppas hinna med att se under min sjukskrivning.
Shantaram
Black bird
Trying
Bad sisters
1923
The bear
The rehearsal
The old man
Candy
Andor
Slow horses, Yellowstone, The Sinner, Den som dräper och mayor of kingstown kan du lägga till om du inte sett.
 
Senast ändrad:
Topp