• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

laketwig

Patek
2-Faktor
Vi tar väl del 3 också då: ;)
Serie 2024-03-06.jpg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Någon som testat att montera kattlucka i en vanlig innerdörr? Tänkte ha kattlådan i tvättstugan men vill hålla dörren stängd av ljudskäl. Tänkte att innerdörrar av modern typ inte direkt har så mycket att montera i men det kanske funkar?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Någon som testat att montera kattlucka i en vanlig innerdörr? Tänkte ha kattlådan i tvättstugan men vill hålla dörren stängd av ljudskäl. Tänkte att innerdörrar av modern typ inte direkt har så mycket att montera i men det kanske funkar?
Jag har. En modell större då det var för både katt men även min tidigare hund (40kg) Funkar hur bra som helst. Infästning får väl styras av kvalite på dörren. Lite sättlim och tvingar bör funka om det inte finns tillräckligt att skruva i
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har. En modell större då det var för både katt men även min tidigare hund (40kg) Funkar hur bra som helst. Infästning får väl styras av kvalite på dörren. Lite sättlim och tvingar bör funka om det inte finns tillräckligt att skruva i
Oki tack! Kvallen på dörren är nog OK utifrån moderna mått (Swedoor) men det är ju knappast massivt 😁. Bra ändå att veta att det funkar. Jag får nog till något. Har du eller någon annan i tråden tips på lucka av bra kvalitet som passar ändamålet vore det ju kanon. Här behövs alltså ingen intelligens i luckan då det är inom huset.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Oki tack! Kvallen på dörren är nog OK utifrån moderna mått (Swedoor) men det är ju knappast massivt 😁. Bra ändå att veta att det funkar. Jag får nog till något. Har du eller någon annan i tråden tips på lucka av bra kvalitet som passar ändamålet vore det ju kanon. Här behövs alltså ingen intelligens i luckan då det är inom huset.
Jag har också swedoor, mellanklass (de har ju budget, medium och premium)
Jag köpte min lucka på lokala djuraffären. Bara en random och enkel för som du säger behövs ingen intelligens eller särskilt bra isolervärde iom placering inomhus. Så kolla bara tjockleken på dörr och vad luckan kan monteras på för typer av dörrar, dvs tjocklek
 
Topp