• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om denna dogleg piepan från 1962?
Saknas krona och behöver en service. Den funkar dock.
Drar "meister" upp eller ner värdet på denna?
Ref 168.005
Cal 571
Ej original länk.
1000012995.jpg
Säker att det är en 168.005? Hade förväntat mig "officially certified" under chronometer på alla 168.005.

Meister eller andra butiker märkta på tavlan brukar dra ner värdet
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Då är den nog inte korrekt, tavlan passar snarare en 14902 eller kanske en 14393 (ej dog leg boett).
Jag är dock ingen expert på dogleg Constellation
 

GoldenMush

Breitling
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för Seiko Alpinist SPB197J1 fullset i bra skick?
IMG_6474.jpeg

Kollade precis på Chrono24 där det uppskattade värdet är över 9tkr, och två annonser ligger ute med klockan för över 13tkr.. Dessa är visserligen oanvända och vad jag förstår går det inte att få tag på den hos återförsäljare längre, men jag tycker ändå att det låter extremt högt? Andra Alpinists säljs vad jag kan se för omkring 5-6tkr.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för Seiko Alpinist SPB197J1 fullset i bra skick?
IMG_6474.jpeg

Kollade precis på Chrono24 där det uppskattade värdet är över 9tkr, och två annonser ligger ute med klockan för över 13tkr.. Dessa är visserligen oanvända och vad jag förstår går det inte att få tag på den hos återförsäljare längre, men jag tycker ändå att det låter extremt högt? Andra Alpinists säljs vad jag kan se för omkring 5-6tkr.
Varför kollade du inte här på Klocksnack? Du får nog halvera värderingen. Runt 5k skulle jag tippa är ungefär max vad du kan få om man ser till tidigare försäljningar här.

 

to0b

Omega
2-Faktor
Rolex Datejust
Ref 16013
Cal. 3035
Ca 1980
Senast servicehistorik 2006 hos Rolex (med intyg)
Full länk
Rasslig länk/ normalt för ålder
Håller tid och datum slår om vid midnatt
Bör servas
Inga övriga tillbehör

IMG_7941.jpeg
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Rolex Datejust
Ref 16013
Cal. 3035
Ca 1980
Senast servicehistorik 2006 hos Rolex (med intyg)
Full länk
Rasslig länk/ normalt för ålder
Håller tid och datum slår om vid midnatt
Bör servas
Inga övriga tillbehör

IMG_7941.jpeg
Gjorde inte du en paketöppning typ i fredags? Borde ju i så fall ge en hint om värdet med tanke på att den borde ha betalats typ förra veckan?

Edit: vill du trots det ha en uppskattning skulle jag gissa 45-48 på klocksnack utifrån vad liknande klockor gått för relativt nyligt. Finns risk för en rejäl servicekostnad om den inte är servad på 18 år och köparen vill serva den hos AD då dem gillar att byta delar. Det hade jag tagit med i beräkningen utifrån den beskrivningen.
 
Senast ändrad:

to0b

Omega
2-Faktor
Gjorde inte du en paketöppning typ i fredags? Borde ju i så fall ge en hint om värdet med tanke på att den borde ha betalats typ förra veckan?

Edit: vill du trots det ha en uppskattning skulle jag gissa 45-48 på klocksnack utifrån vad liknande klockor gått för relativt nyligt. Finns risk för en rejäl servicekostnad om den inte är servad på 18 år och köparen vill serva den hos AD då dem gillar att byta delar. Det hade jag tagit med i beräkningen utifrån den beskrivningen.
Jo, det stämmer. Köpte den dock på budgivning för ett bra pris (i min mening). Tycker priserna på chrono 24 är väldigt höga, så vill mest få en riktvisning.
 
  • Like
Reactions: JDQ

Theron

Breitling
Vad är ett rimligt pris för denna?

Märke & modell: Omega Seamaster Aqua Terra 150m Small Seconds Co-axial

Inköpt: April 2022

Referensnummer: 220.10.41.21.02.004

Boettmaterial: Stål

Urtavla: Silver

Diameter: 41 mm

Låda och handlingar: Klocka med originallåda och originalhandlingar
IMG_1848.jpeg
 

ELM

Breitling
Godmorgon!
Sitter på en Omega PO 42 med 2500-verket från 2011, fullset. Klockan är så klart i bra men använt skick, har dock en ny clasp att sätta på för att fräscha upp den om man vill.
Någon indikation på vad man kan sätta för pris på denna?
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
Behöver forumets hjälp med rimlig prissättning inför en försäljning:
Oris Aquis 43.5 med blå tavlan.
Uttagen av mig på Fredmans Ur i Stockholm 2017. Gamla visarna.
Absolut använd men i rotation med andra skrivbordsdykare.
Swirls/hairlines finns självklart på lås och polerade ytor på länken men inga dings eller hack.
Givetvis full-set med alla länk-bitar.
Ett mycket sparsamt orginalgummi i svart med lås har jag också som fortfarande doftar starkt av vanilj 😀
Servad vid ett tillfälle (ett år efter inköp och då hos Fredman) som ingick vid köp som goodwill.
Upplever inget behov av service gällande gångavvikelse men det är ju högst amatörmässigt uppskattat.
Blev en slarvig bild nu bara för att komplettera beskrivningen
IMG_4380.jpeg
 
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för Seiko Alpinist SPB197J1 fullset i bra skick?
IMG_6474.jpeg

Kollade precis på Chrono24 där det uppskattade värdet är över 9tkr, och två annonser ligger ute med klockan för över 13tkr.. Dessa är visserligen oanvända och vad jag förstår går det inte att få tag på den hos återförsäljare längre, men jag tycker ändå att det låter extremt högt? Andra Alpinists säljs vad jag kan se för omkring 5-6tkr.
En sån här har jag sett i butik för ett par veckor sedan. Är det värt att köpa den?
 

GoldenMush

Breitling
Jag tänkte mest på att det verkar som om den är svår att få tag på och har ett högre värde på andrahandsmarknaden än som ny? Eller räcker jag helt fel här?
Som jag skrev i mitt originalinlägg så ser jag att det ligger ute annonser på Chrono24 för över 13tkr. Jag har dock personligen svårt att se att klockan säljs för de summorna, tycker snarare att 6-8tkr känns rimligt. En annan som svarade på mitt första inlägg tyckte ännu mindre.
Jag vet inte vad den kostar ny i dagsläget och det är svårt att spekulera i om du kommer tjäna pengar på ett köp eller inte!
 

nept

Panerai
Funderar lite eftersom jag är out of touch, vad skulle man få för en Galbee i fint skick nuförtiden? En sån kvartsare med tjockt armband och dolt spänne alltså.

IMG_0088.jpg
 

Pebert

Breitling
Hej

Jag har en Jaeger-LeCoultre Atmos som jag tänkte sälja.

Jag skulle behöva lite hjälp med som kan tänkas vara ett rimligt pris, samt vart jag ska annonsera för att nå även en utländsk köpkrets.
 
Topp