• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hejsan,

Funderar på att lägga ut min PAM01312 på försäljning eller byte här på forumet när jag nått mina 50 poster pga för lite armtid. Uttagen hos Nymans okt-2022, fullset, aktiverad förlängd garanti till 2030. Några smärre spår av användning på boett och case, inga dings. Läderarmbandet som nytt, två extra i gummi och ett canvas.

Vad kan vara en rimligt utgångspris?
Runt 55-60k kanske? Finns en på köp och sälj nu som legat där och bumpats i 2 år! 65k begärs där och med tanke på att den varit till salu i 2 år kan man konstatera att det är alldeles för mycket här på ks om man vill få den såld
 

poormans

Rolex
Hejsan,

Funderar på att lägga ut min PAM01312 på försäljning eller byte här på forumet när jag nått mina 50 poster pga för lite armtid. Uttagen hos Nymans okt-2022, fullset, aktiverad förlängd garanti till 2030. Några smärre spår av användning på boett och case, inga dings. Läderarmbandet som nytt, två extra i gummi och ett canvas.

Vad kan vara en rimligt utgångspris?

Det har legat en ute här ett tag nu för 65k som inte rör på sig, såg oxå en såld för 58k men det var ett tag sedan

Så skulle tippa på 55 - 60 k
 

Toblit

Breitling
Har en tanke om att lägga ut min Breitling Superocean 42 (A17366D81C1A1) Helt i nyskick.
Vad hade varit ett rimligt pris? Köpt på Bergströms början på 2024. Givetvis fullset och garanti.
 

Hammars

Omega

Vad tror ni vore ett rimligt pris för klockan på länken ovan?

Damklocka från 30-talet, Longines. Platina och 2 karat diamanter.

Mvh,
Krokodilen
Nu är jag inte expert så då kanske man inte ska eller får skriva något i den här tråden. Jag skruvar mest Unitas verken. Men min tanke är att i just detta fall och klocka så betalar du för ädelmetallen och stenarna och inte för klockan i sig. Rätta mig om jag har fel? Så värdet är begagnad ädelmetal och andrahandspris på stenarna.
 

galácticon

Patek
2-Faktor

Här är min första klocka jag köpte själv. Inhandlades efter att jag tappat min klocka jag haft sedan tonåren. Köpt i karibien.
Box och papper finns. Den är dock inte automatisk, utan vanligt batteri quartz. Vad kan den vara värd så här efter att Netflix gjort Formel 1 populärt för den bredare massan? Den är i princip oanvänd, då jag kom fram till att blå mer var "min" färg kort efter att jag köpte den.
Den är knappast värd mer för att "Drive to survive" finns. Ytterst tveksam till att "den bredare massan" köper en klocka eftersom det står "Formula 1" på tavlan och de gillar en serie på Netflix - minst sagt hyfsat långsökt korrelation imho.
 

Omegasaurus

Breitling
Den är knappast värd mer för att "Drive to survive" finns. Ytterst tveksam till att "den bredare massan" köper en klocka eftersom det står "Formula 1" på tavlan och de gillar en serie på Netflix - minst sagt hyfsat långsökt korrelation imho.
Delar din uppfattning. Har kollat F1 ett gäng år nu och inte stött på någon som varit specifikt intresserad av F1-klockorna. Däremot många kollegor som stolt kommer fram och säger "max verstappen" när de kollat på DTS..
 

fantasten

Breitling
Hejsan,

Funderar på att lägga ut min PAM01312 på försäljning eller byte här på forumet när jag nått mina 50 poster pga för lite armtid. Uttagen hos Nymans okt-2022, fullset, aktiverad förlängd garanti till 2030. Några smärre spår av användning på boett och case, inga dings. Läderarmbandet som nytt, två extra i gummi och ett canvas.

Vad kan vara en rimligt utgångspris?
God kväll!
Slå ett öga på Chrono24 för att se hur just 01312 står sig i EU. Detta brukar ge en fingervisning. Sen ska du ju självklart vara bekväm att släppa iväg den till ett pris som är just nu. Ett potentiellt problem beroende vilken sida av förhandlingsbordet man sitter på ;)
 

Alec

Omega
2-Faktor
God kväll!
Slå ett öga på Chrono24 för att se hur just 01312 står sig i EU. Detta brukar ge en fingervisning. Sen ska du ju självklart vara bekväm att släppa iväg den till ett pris som är just nu. Ett potentiellt problem beroende vilken sida av förhandlingsbordet man sitter på ;)
Tack, ja jag provade där. Bör ligga runt 60kkr, provar samtidigt skicka in till uretvintage och annons på blocket så får vi se vad marknaden säger. I ”värsta” fall behåller jag den, har den på mig då och då iaf :)
 

1.chris

Omega
Tänkte lägga ut två av mina klockor under eftermiddagen. Vill att de hamnar under ett rimligt pris för mig och köpare.

Tudor BB41 röd. Uttagen april 23. Enbart länk som fått slitage. Inga dings.

Sedan min Rolex OP 41 med silver tavla uttagen 23. Använd få gånger, men finns inte ett märke. Ser ut som ny!

Allt fullset. Med butikkvitton.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Delar din uppfattning. Har kollat F1 ett gäng år nu och inte stött på någon som varit specifikt intresserad av F1-klockorna. Däremot många kollegor som stolt kommer fram och säger "max verstappen" när de kollat på DTS..
Den är knappast värd mer för att "Drive to survive" finns. Ytterst tveksam till att "den bredare massan" köper en klocka eftersom det står "Formula 1" på tavlan och de gillar en serie på Netflix - minst sagt hyfsat långsökt korrelation imho.

Har ni helt missat att alla TAG modeller stuckit i pris med 100% sen Drive to survive kom? De är svårare att få tag på än Rolex sportstål nuförtiden! ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad tror ni en sån här kan vara värd?
Yacht master 29 mm, fullset från 2003. Ingen servicehistorik men går bra.

IMG_4592.jpeg
 

zbo1980

Breitling
Hej,
Det finns en intressant exempel som jag försöker förhandla om.
Tips på rimligt värde för den:
 

Bilagor

  • 34c1cdea-ee4a-4540-8934-cd6068a8e84d.jpeg
    34c1cdea-ee4a-4540-8934-cd6068a8e84d.jpeg
    93.2 KB · Visningar: 3
  • 92ad8905-cbc4-49d2-a030-53fb56bd46df.jpeg
    92ad8905-cbc4-49d2-a030-53fb56bd46df.jpeg
    68 KB · Visningar: 2

nate

Omega
Vad är ett rimligt pris där man faktiskt får sålt den på en Rolex Datejust 36 - ref. 126200 fullset, 2024 med mint /green dial. Slät ring och på Jubilée
Väldigt svårt att hitta vad den säljs för, på blocket finns en för 140k vilket känns overkill (?), några på chrono på 118-135k..
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris där man faktiskt får sålt den på en Rolex Datejust 36 - ref. 126200 fullset, 2024 med mint /green dial. Slät ring och på Jubilée
Väldigt svårt att hitta vad den säljs för, på blocket finns en för 140k vilket känns overkill (?), några på chrono på 118-135k..
95-100 kanske? Det är väl bara tavlan som gör den speciell.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Är fräck nog att dra en dubbelpost då jag ställt frågan även i breitling tråden.

Tjena. Jag är väldigt okunnig på breitling själv så skickar ut en fråga här i tråden där mer kunnigt folk lär finnas.

En kollega har några breitlings och är sugen på att sälja nedan klocka. Han plockade ut den ny i breitlingbutiken på MoS så ett rejält värdetapp lär han fått skulle jag gissa på?

Modellen i fråga är någon limiterad historia på en 500 serie. Givetvis fullset och bara något år så även garanti kvar.

Vad kan han rimligen räkna med att få för denna? Och vart bör den säljas?

Är det c24 som gäller? Blocket antar jag inte är rätt forum? Han själv är inte medlem här och jag är medveten om att man inte får sälja klockor åt andra personer så även ks är uteslutet. Men han är som sagt primärt ute efter att veta vad han kan räkna med att få vid en försäljning.
Resized_20240418_075928_17134319332261.jpeg Resized_20240418_075905_17134319241141.jpeg Resized_20240418_080244_17134319198191.jpeg IMG_5998.jpeg Resized_20240418_080523_17134319161071.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Speedmaster 345.0022 från 1996. Watch only, länk från Forstner. Okänd servicehistorik. Vad är rimligt? 40-45?
IMG_7346.jpeg
 

Mrpromaster

Breitling
Omega Planet Ocean 42mm Cal 8500
Uttagen 2017-07
Fullset (stora lådan, yttrebox, cert, pictogram, tagg, samtliga länkbitar etc)
2 halvlänkar

Bra skick, spår av normal användning/dings finns men inte ett märke på varken bezel eller glas.

Vad kan värdet tänkas ligga kring?

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • IMG_20170829_155428_Original.jpeg
    IMG_20170829_155428_Original.jpeg
    411 KB · Visningar: 2
  • 20170903_190949_Original.jpeg
    20170903_190949_Original.jpeg
    413.5 KB · Visningar: 2

Watcharound

Panerai
2-Faktor
SBGN005 Grand Seiko? Låda, cert, garanti...
Min personliga uppfattning är man skall betala lika många tusenlappar som det år den är ifrån..


Köpa eller sälja?
 

Stegev

Breitling
Har lagt ut min Farer Exmoor Field. Jättefint skick från 2023, använd enstaka gång. Tillverkas inte längre denna variant. Nypris över 11.000 kr. Med cert, stål, skinn, putsduk, box, kartong osv.

Har fått bud på 5000 kr. Vad är rimligt?
 

Bilagor

  • IMG_1325.jpeg
    IMG_1325.jpeg
    861.4 KB · Visningar: 2

charles_swe

Breitling
Min personliga uppfattning är man skall betala lika många tusenlappar som det år den är ifrån..


Köpa eller sälja?
Jag säljer
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har lagt ut min Farer Exmoor Field. Jättefint skick från 2023, använd enstaka gång. Tillverkas inte längre denna variant. Nypris över 11.000 kr. Med cert, stål, skinn, putsduk, box, kartong osv.

Har fått bud på 5000 kr. Vad är rimligt?
Ja det ska du nog vara nöjd med. Svårt på 2a handsmarknaden för små nischade märken.
 

williamg

Breitling
2-Faktor
Tjabba allihopa!
Jag är helt ny på forumet och försöker lära mig hitta runt, så jag hoppas att det blir rätt här nu..

Jag skulle vilja veta vad alla tycker är ett generellt, vettigt andrahandsvärde på en Oris Aquis date 43,5 mm med svart urtavla.
Köpt oktober 2022 via Uret (gråhandel) med 3 års försäkring som alltså fortfarande är giltig. Klockan är registrerad på MyOris och har fabriksgaranti till 2025. Står hos Oris att klockan är inköpt hos en AD i Spanien bara några veckor innan jag köpte den.

Klockan är i mycket bra skick och har blivit använd mestadels på helger men självklart har den spår från användning på armband och spänne, dock inga dings eller djupa repor.
Låda och allt jag fick med inklusive extra länkar finns kvar.

Vad tror ni? Bifogar bild på klockan bara för att.

PS, bara tillrättavisa eller flytta inlägget om detta inte blev rätt! Detta är dock INTE en säljsannons!

Tack på förhand!
thumbnail_20240421_203442.jpg
 
Topp