• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Camo00

Patek
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Jokkmokkswe skrev:
Camo00 skrev:
Firar lördag med nytt läderband på Seamastern...


Snajsigt, och återigen, sjyst tavla på dinkan, ge oss ett wristshot.
Såklart, efter så fina komplimanger... :)
IMG_2312.jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Här kommer en hyllning till Rolex Submariner, nämligen en Steinhart Ocean 1 på "bond nato" från singular straps....... :cool:
SteinhartO1.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
PO XL Chronograph ikväll. Lite variation sedan jag haft min "nya" Panerai sedan 2 veckor.
u3unajen.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gårdagens klocka, drygt 1 min senare försökte en man råna mig på just klockan och mobilen som tog bilden. Han fick smaka på asphalten! Förvånad blev han kan jag lova er!

2012-11-10092754.jpg


Idag kör jag istället denna, kan vara bra att använda som knogjärn vid behov ;D

2012-11-11150040.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Master Compresor, igen. Börjar nästan bli en One watch guy. Idag på svart nato, just the way Spencer likes it.:wink:

IMG_20121111_170432.jpg
 

Ricrob

Patek
Sitter och njuter av min dag, efter några timmars jobb. Ha en bra fars dag ni andra farsor där ute!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    562.8 KB · Visningar: 324

Ricrob

Patek
Wii skrev:
Ricrob skrev:
Sitter och njuter av min dag, efter några timmars jobb. Ha en bra fars dag ni andra farsor där ute!

Fyfan så fet den är! Du tar bra bilder med! Min Lm7a känns inte riktigt tillräcklig längre =/
Tack på båda!

Är det min gamla LM7'a det där? Testade en några dagar men då Omega-meshet var för kort och det var ngt som inte klickade riktigt, så gick den vidare ganska omgående.. Nu när jag sitter på en Plopp, så vet jag vad som fattades, no offence! Ska dunka ut lite jämförande bilder när jag får tid och lust.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ricrob skrev:
Wii skrev:
Ricrob skrev:
Sitter och njuter av min dag, efter några timmars jobb. Ha en bra fars dag ni andra farsor där ute!

Fyfan så fet den är! Du tar bra bilder med! Min Lm7a känns inte riktigt tillräcklig längre =/
Tack på båda!

Är det min gamla LM7'a det där? Testade en några dagar men då Omega-meshet var för kort och det var ngt som inte klickade riktigt, så gick den vidare ganska omgående.. Nu när jag sitter på en Plopp, så vet jag vad som fattades, no offence! Ska dunka ut lite jämförande bilder när jag får tid och lust.

Ja det kanske det är? SN30, 58 klickare, svart tavla från 2008..Är det din gamla?
No offence taken, jag förstår precis! Jag är jättenöjd med klockan, och kmr därför aldrig testa en plopp, är rätt säker på att jag inte kmr vara nöjd med min nå mer då..Hoppas du får tid och lust snart, blir nog intressant.
 

Ricrob

Patek
Wii skrev:
Ja det kanske det är? SN30, 58 klickare, svart tavla från 2008..Är det din gamla?
No offence taken, jag förstår precis! Jag är jättenöjd med klockan, och kmr därför aldrig testa en plopp, är rätt säker på att jag inte kmr vara nöjd med min nå mer då..Hoppas du får tid och lust snart, blir nog intressant.
Nope, då är det inte samma. Min var nyare och med blå tavla. Ja, jag ska ta tag i det snart, har funderat länge på att knåpa ihop ngt med en ny (min), en gammal 600 (en kompis) och samtidigt jämföra lite med de mikrotillverkarna som gett sig på göra egna i "samma" design.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ricrob skrev:
Wii skrev:
Ja det kanske det är? SN30, 58 klickare, svart tavla från 2008..Är det din gamla?
No offence taken, jag förstår precis! Jag är jättenöjd med klockan, och kmr därför aldrig testa en plopp, är rätt säker på att jag inte kmr vara nöjd med min nå mer då..Hoppas du får tid och lust snart, blir nog intressant.
Nope, då är det inte samma. Min var nyare och med blå tavla. Ja, jag ska ta tag i det snart, har funderat länge på att knåpa ihop ngt med en ny (min), en gammal 600 (en kompis) och samtidigt jämföra lite med de mikrotillverkarna som gett sig på göra egna i "samma" design.

Ja juste ja, den var ute på gamla ttts k&s för någon månad sedan..
Vore en väldigt intressant artikel! Vore bra om du skrev den på engelska, säkert många i världen som skulle vilja läsa en skildring mellan helson, ocean7 och omegorna. Bra tanke =)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bilden är från igår, men timingen var så klockren att bilden får representera dagens klocka.
 
Denna sitter fortfarande på, RIKTIGT RIKTIGT nöjd...

1D63B080-7816-4AA2-BB78-98293130D995-191-0000008764E22DD3.jpg


Bjuder på en bild med en halft sliten undertecknad på svågern svensexa i helgen då Curling var ett inslag, lite kul idag efter Solsidan igår...

2ACF3B54-C31D-4340-8C87-CD1F150476B4-226-0000008BDC6FBD0C.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

masterkiller skrev:
Denna sitter fortfarande på, RIKTIGT RIKTIGT nöjd...

1D63B080-7816-4AA2-BB78-98293130D995-191-0000008764E22DD3.jpg


Bjuder på en bild med en halft sliten undertecknad på svågern svensexa i helgen då Curling var ett inslag, lite kul idag efter Solsidan igår...

2ACF3B54-C31D-4340-8C87-CD1F150476B4-226-0000008BDC6FBD0C.jpg
F--n vad jag blev avundsjuk nu!! Hon är vinter-OS gudinna!!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Photo%202012-11-12%2008%2030%2021.jpg


Nyinkommet, men inte presenterat än eftersom jag väntar på en riktig läderrem.

Flätat NATO får räcka för tillfället, vill ju ändå använda lilleman!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vi testar igen:



Nyinkommet, men inte presenterat än eftersom jag väntar på en riktig läderrem.

Flätat NATO får räcka för tillfället, vill ju ändå använda lilleman!
 
Topp