• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken dykare för ungefär 1000kr?

v0n

Patek
2-Faktor
Jo helt sant.
Men att vara tålmodig och själv söka efter det som verkligen tilltalar en trots att de eventuellt (behöver inte göra det) går lite över budget är mitt ärliga subjektiva tips. Kanske var lite otydlig men de var vad jag försökte få fram.
Men mer konkret verkar orient som länkats tidigare bäst i den prisklassen.
Denna verkar inte heller dum.
Äh, man kan hitta skitbra klockor i alla segment. I all välmening så kanske man inte måste mäta allt kors å tvärs. En klocka för 1k kan väl få vara just en klocka för 1k helt enkelt? Man kan även ha flera klockor i samlingen....har jag hört 🤪
 

Jakob Häll

Cartier
Äh, man kan hitta skitbra klockor i alla segment. I all välmening så kanske man inte måste mäta allt kors å tvärs. En klocka för 1k kan väl få vara just en klocka för 1k helt enkelt? Man kan även ha flera klockor i samlingen....har jag hört 🤪
Jag får tydligen nte fram det jag menar 🤣 Men självklart har du rätt. 1k får absolut vara 1k. Och en sådan klocka duger till det allra mesta :)
Vad jag (tydligen väldigt dåligt) försökte få fram är att de är lätt att låsa sig vid ett pris och specs och missa den subjektiva känslan. Vilken klocka "känns" bäst. Vilken klocka tilltalar en mest? Om den då kostar 3k eller 500kr tycker ja spelar mindre roll. Detta är såklart mina egna subjektiva åsikter.
Om ja inte lyckas få fram min poäng denna gång ger jag upp 😅
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Jag får tydligen nte fram det jag menar 🤣 Men självklart har du rätt. 1k får absolut vara 1k. Och en sådan klocka duger till det allra mesta :)
Vad jag (tydligen väldigt dåligt) försökte få fram är att de är lätt att låsa sig vid ett pris och specs och missa den subjektiva känslan. Vilken klocka "känns" bäst. Vilken klocka tilltalar en mest? Om den då kostar 3k eller 500kr tycker ja spelar mindre roll. Detta är såklart mina egna subjektiva åsikter.
Om ja inte lyckas få fram min poäng denna gång ger jag upp 😅
Fattar ingenting 😆
...klart jag gör, alla tankesätt är bra och finns såklart inget rätt eller fel här 👍🏼
 

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
+1 på denna. Skulle nog inte köpa en Orient Mako från creationwatches. Sidan är reko men efter moms blir det runt samma pris som i Sverige. Men en schysst begagnad för 1100kr som ovan är bra.

Jag hade en som en av mina första automatiska. Tyckte mycket om den och användes nästan dagligen i ett år men stor nackdel med mineralglas, min repades sönder men men.
 
Topp