• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Beo

Patek
Sorry😔!Karaoke ett halv dygn för sent!!!🙄🤣
image.jpg

 

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
God kväll medmänniskor och karaokevänner.
Nyförvärvet sitter stadigt på....
20240412_195714.jpg

.... och nya lyssnarfavoriten i öronen. @Pippis pappa du måste sett dem live? Satfläsk vilket coolt gung!
En institution i den republikanska musikhyllan!

Älskar den där bronsploppen, den har verkligen allt 😍

Här är klockan Pripps och titan-pilptut
B1A53BF7-90B6-466C-962A-4E7BCAC8DC87.jpeg


I övrigt kan det vara tid att reflektera över ett och annat inser jag..
 

Sorubim

Audemars
Jag har en "Scuba Dude" med 420 boett (köptes begagnad för en tid sedan).

Har märkt att det dyker upp små metallspån/partiklar vid bandhornen. Det byggs upp efter några dagars användande.
Gissar att det är bandstiften som skavs i hålen men det konstiga är att det ser ut att vara gulmetall.🤨

Jag utgår ifrån att boetten är i stål, men har dessa klockor bandstift av mässing eller liknande? Är det isåfall original?

(Sorry om det är en dum fråga, detta är den första Vostok i min ägo.)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har en "Scuba Dude" med 420 boett (köptes begagnad för en tid sedan).

Har märkt att det dyker upp små metallspån/partiklar vid bandhornen. Det byggs upp efter några dagars användande.
Gissar att det är bandstiften som skavs i hålen men det konstiga är att det ser ut att vara gulmetall.🤨

Jag utgår ifrån att boetten är i stål, men har dessa klockor bandstift av mässing eller liknande? Är det isåfall original?

(Sorry om det är en dum fråga, detta är den första Vostok i min ägo.)

Om det är en Amphibia i 420-boett skall boetten vara rostfri (det finns även 420-boett som är chromad, men din bör vara rostfri).

Bandstiften skall vara extra tjocka, ca 2mm i diameter om äkta, tror det finns både chromade och rostfria orginalstift.

Vet att äldre orginalstift brukar vara slitna så chromet saknas, nyare tror jag är rostfria.
 

Sorubim

Audemars
Om det är en Amphibia i 420-boett skall boetten vara rostfri (det finns även 420-boett som är chromad, men din bör vara rostfri).

Bandstiften skall vara extra tjocka, ca 2mm i diameter om äkta, tror det finns både chromade och rostfria orginalstift.

Vet att äldre orginalstift brukar vara slitna så chromet saknas, nyare tror jag är rostfria.
Tack för svar!👍
Ok, då är mina bandstift inte original, de känns relativt tunna och rangliga.
Man får byta ut mot bättre grejer, helt enkelt. Bara att ge sig på jakt efter 18mm feta stift. 🔍
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp