• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

36mm tråden

lofgreno

Audemars
Nja, har inte jättefeta handleder men provade en kollegas Datejust 36:a och även om det funkade så tycker jag ändå att det blir lite litet.
39-41 mm passar mig bättre. :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen 36a men väl 37mm. Hiss eller diss? ;)
Rolex-yacht-master-116655-8-01.jpeg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Ingen 36a men väl 37mm. Hiss eller diss? ;)
Rolex-yacht-master-116655-8-01.jpeg
Jag har faktisk tittat på den själv då 40mm varianten lämnar "luftglipa" mellan gummit och handleden - 37an sitter mycket bättre på mig... Jag är dock en orolig fjant som inte riktigt vet om jag skulle stå ut med alla blickar (några kanske riktiga men desto fler inbillade) som jag själv skulle tyda som "tjej-klocka"... :(
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har faktisk tittat på den själv då 40mm varianten lämnar "luftglipa" mellan gummit och handleden - 37an sitter mycket bättre på mig... Jag är dock en orolig fjant som inte riktigt vet om jag skulle stå ut med alla blickar (några kanske riktiga men desto fler inbillade) som jag själv skulle tyda som "tjej-klocka"... :(
Det är väl så att det kräver lite självförtroende att bära upp mindre klockor och när det gäller just 37mm yachtmaster så förstår jag vad du menar. Men vi håller oss till klassiska 36or. Det funkar!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
För ett tag sen såg jag en riktigt fin Zenith i "dagens vintageur" här på KS. Eftersom den tråden är på 1434 sidor blir det svårt att leta där. Vad jag funderar på är om det finns vintage Zenith på 36mm eller om de "bara" håller 35mm?
 
D

Deleted member 13199

Guest
Jag tycker 36mm är för litet av den enkla anledningen att jag har stora armar..
 
Gör en mätning på de armbandsur ni har därhemma på den verkliga tavelstorleken. Stora boetter innehåller ofta relativt sett inte tavlor som följer proportionerna. Här är en bild på en ultra-tunn Blancpain 36mm. Tavelstorleken är hela 30mm. Min uppfattning är att det är tavelstorleken som betyder mest för intrycket. Det är ju inte boetten som visar tiden. Sedan att mycket metall på armen attraherar många är en annan femma.

På-armen.jpg
Vid-Klarälven,-ström.jpg

Har provat allt mellan 31 - 42mm.
Men 36mm är den optimala storleken för mig. Ca 17,5cm handleder.
rolex.JPG
IMG_4178.JPG

snygga klockor grabbar, vad är det för ref på respektive?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Glycine är kul, men jag vet inget om märket just. Ville ha en mindre dressare på länk men slog till på en hamilton intra-matic istället på grund av hamiltons snygga länk. Tyvärr gnager Glycine combat 6 i 36 mm fortfarande, jag gillar storleken o älskar blå urtavlor. Någon som har en åsikt om denna? Snodd bild
img_comment%2FxlMW6GJIQhWCVyfLsR7R_36mm%20%20Blue%20Combat%206_2.jpg

20160501027.jpg
Har ingen koll just på den men bilderna ser ju trevliga ut. Jag gillar Glycine och jag gillar 36mm så det är en bra kombo tycker jag...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Favorit storleken, helt klart! För något år sedan trodde jag aldrig att jag skulle kunna bära en klocka mindre än 40mm... idag är det nästan tvärt om :angel:
IMG_3270.JPG
Alla (nästan) ska vi den vägen vandra. Jag körde minst 42mm tidigare. Provade en 36mm datejust men skickade tillbaka den. Men skam den som ger sig... Det blev en DJ till slut. Sedan en till, och sedan en Rolex explorer 36mm. Och dessutom en Glycine airman no1 36mm. Och en vintage Seiko 36mm. Som det kan gå egentligen.
 
Topp