• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

Går i köptankar gällande en Explorer 114270 och letar efter det rätta exemplaret!

Något jag inte blir klok på är varianter på urtavla baserat på årgång. Det varierar väldigt mycket på tjocklek på den vita lacken som finns på 3-6-9.

Här är ett exempel från 2st 114270 från Catawiki.com:

IMG_4254.jpeg


IMG_4255.jpeg


Jag gillar när den vita färgen är tjock, vilket ger lite samma uttryck som den nya 124270 med lume.

Har ni någon idé på vilka serial nr som har tjock färg och vilka som har tunn färg?

Tack på förhand!

Pontus
 

Jago

Cartier
2-Faktor
Går i köptankar gällande en Explorer 114270 och letar efter det rätta exemplaret!

Något jag inte blir klok på är varianter på urtavla baserat på årgång. Det varierar väldigt mycket på tjocklek på den vita lacken som finns på 3-6-9.

Här är ett exempel från 2st 114270 från Catawiki.com:

IMG_4254.jpeg


IMG_4255.jpeg


Jag gillar när den vita färgen är tjock, vilket ger lite samma uttryck som den nya 124270 med lume.

Har ni någon idé på vilka serial nr som har tjock färg och vilka som har tunn färg?

Tack på förhand!

Pontus
Notera även att ”O” i Explorer skiljer sig åt.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Vad har ni för tips på diverse band till Explorer 40 med sina 21mm i bandbredd?
Skulle vilja ha något färgglatt till våren :cool:
1708581665378.jpeg
Jag tycker länken är skitsnygg, men har sett flera med bruna läder som ser bra ut. Vad gäller färgglatt är det väl bara att klicka hem vilket gummi som helst :)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag tycker länken är skitsnygg, men har sett flera med bruna läder som ser bra ut. Vad gäller färgglatt är det väl bara att klicka hem vilket gummi som helst :)
Ja länk är att föredra dom flesta dagar men det kan vara kul att varva med något annat emellanåt :)
Fick för mig att det var något med boetten som gör att inte alla 21mm band passar.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Ja länk är att föredra dom flesta dagar men det kan vara kul att varva med något annat emellanåt :)
Fick för mig att det var något med boetten som gör att inte alla 21mm band passar.
Klart det kan vara kul. Så kan det säkert vara, det har jag inte koll på. Kul att du fick tag i 40mm till slut :)
 

Lauda

Patek
2-Faktor

Lauda

Patek
2-Faktor
Oj det lät som en riktig utmaning!
Vet att du verkligen gillar din Explorer så ni kommer vara nykära i april 😍
Själv har jag endast min Explorer så valet för OWG blev enkelt i år 😊

Ska bli mycket spännande att se hur det kommer att kännas under mars och i april sen🤩

Det kommer att gå som en dans på rosor för dig och @Frontendarn 🌹🌹 Era inlägg kommer vara minst sagt frestande 🤤

giphy.gif
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Topp