• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

mato00

Cartier
2-Faktor
Min Explorer växer på mig, tankarna börjar gå om en OP verkligen är bättre för mig...? Finns det någon som har bild på sin med ett schysst svart gummi? Tänker om det kanske kan vara något för mig över sommaren ändå.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
63D90774-9648-4CC2-B765-51062F286E51.jpeg
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Längtar du tillbaka hit @Lauda? 😇

IMG_6071.jpeg

Klart jag gör🙈 Men håller ut än😇

Måste berätta det här: Tog upp klockan precis för att ta bilden nedan och var på väg att skriva ”helt ofattbart, den fortsätter ticka på sen i torsdags och det var vid just det
ögonblicket den äntligen stannade”🥰

Kanske låter konstigt - men det jag älskar mest med min Explorer är att man typ glömmer att man har en klocka på sig. Den erbjuder en otroligt hög nivå av komfort som jag värdesätter 👑🙌🏼

FEA9BC48-5629-4A13-B242-F8ABE42BB4A7.jpeg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Klart jag gör🙈 Men håller ut än😇

Måste berätta det här: Tog upp klockan precis för att ta bilden nedan och var på väg att skriva ”helt ofattbart, den fortsätter ticka på sen i torsdags och det var vid just det
ögonblicket den äntligen stannade”🥰

Kanske låter konstigt - men det jag älskar mest med min Explorer är att man typ glömmer att man har en klocka på sig. Den erbjuder en otroligt hög nivå av komfort som jag värdesätter 👑🙌🏼

FEA9BC48-5629-4A13-B242-F8ABE42BB4A7.jpeg
Haha, det är bra! Ren och skär romantik, precis som att den väntade på dig innan den kände sig redo att stanna 🥰

Tycker även Seiko 5:an du kör ser riktigt bra ut! Har sneglat lite åt den tidigare, påminner ju en del om Explorerns storebrorsa. Det som dock alltid får mig att lämna billigare automater är att tidsavvikelsen ofta är för stor. Och där är i alla fall min Explorer en vinnare, går mer eller mindre +/-0 spd 😊
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Haha, det är bra! Ren och skär romantik, precis som att den väntade på dig innan den kände sig redo att stanna 🥰

Tycker även Seiko 5:an du kör ser riktigt bra ut! Har sneglat lite åt den tidigare, påminner ju en del om Explorerns storebrorsa. Det som dock alltid får mig att lämna billigare automater är att tidsavvikelsen ofta är för stor. Och där är i alla fall min Explorer en vinnare, går mer eller mindre +/-0 spd 😊

Haha! Verkligen 🥰😆

Den är mycket trevlig - Smidiga mått och prisvärd 👌🏼

Explorer2 är en av de mest kompletta klockor men för mig är den för stor för att ha den som allrounder. Gamla Explorer2 på 40mm hade varit något men jag är inte så mycket för vintage. Ett annat trevligt alternativ i Explorer2 stil är GS SBGN003 - den var bra när jag hade den men jag var inte riktigt överens med GS när det gäller perfektion så vi fick gå skilda vägar. Grym klocka annars!

Seiko 5 Sports Field GMT erbjuder en bra Explorer2 style för pengarna - och får man tag på ett bra exemplar då kan man inte klaga. Allt linjerar fint på min och den håller +4sec/24h. Bra val för OWG-March men också för att variera sig i övrigt ☺️

Ja grymt fina spec på 124270 och det är man väldigt glad med 🙌🏼
 

teknick

Breitling
2-Faktor
Mycket trevlig affär. Den enda fördelen att säljer den är att det var till en så trevlig kille. Tack @Rum Runner!
Ser mycket bättre ut på din arm. Jag kanske behöver några tatueringar 🤔
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Gå till denna sidan, välj sedan modell, 5 alt 6 siffrig ref etc. Jag har den på min 16570, tog ungefär 2min att byta och sitter precis lika bra som på min 124270

Länken kommer med spring bar och byts enkelt ut.
DO01018650.jpeg DO01018651.jpeg
Öppet läge
DO01018653.jpeg
Stängt läge
DO01018654.jpeg
Bumpar gammalt inlägg men har ett litet problem. Precis installerat länkbiten på min 16610, men den går inte att stänga.
IMG_20240305_215737.jpg
IMG_20240305_215700.jpg

Någon annan som haft detta problem?
 

pam00000

Omega
2-Faktor
Någon med nyare Explorers som har upplevt problem med sina klockor?
Kollade rolexforums tråd om 32xx verk men det var mest angående GMT/Sub/YM.
 
Topp