• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Baramats

Audemars
2-Faktor
Åh, ändå skönt att vara fri att välja. Som @Fliegerchronograph🚁 nämnt så är det ändå Minstoradag som är motivet och vinsten för det här ”äventyret”.

God natt alla ❤️

IMG_0428.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja, då är det äntligen dags att byta. Jag säger tack så mycket för gott sällskap till min OWG-klocka. Du har skött din uppgift med den äran. Vi kommer garanterat att ses igen, men nu får du passa på att välförtjänt vila ett tag i din låda. En civil kronograf från Poljot och 80-talets senare hälft får ta över tills vidare, men nu är vi tillbaka i den vanliga vardagsprincipen där en klocka oerhört sällan sitter kvar på handleden längre än ett dygn i taget och ofta mindre än så.
20240401_002049.jpg
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Och finally!!
Kvällens och OWGM-24s sista pris blir följande:
Årets Otursgubbe : @Olipheus - Den turkosa fartfantomen som åkte axel ut ur OWGM Krya på dig!
Du kommer vinna en Leijona klocka med tillbehör skänkt av @Vinterdykarn :D
Leijona.jpg

Leijona2.jpg

GRATTIS ALLA VINNARE OCH TACK FÖR EN RIKTIGT KUL MARS 😍
Jag kommer kontakta samtliga vinnare så jag kan vidarebefodra kontaktuppgifter till sponsorerna.

Tusen tack för både pris och omtanke!

Axeln går raskt åt rätt håll och rehab är i full gång. Nästa år åker overallen på igen, men bindningarna är sannolikt bytta 😅
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Godmorgon, och dags för utcheckning 1/4!

IMG_2610.jpeg


Stort tack alla som bidragit till den härliga galenskapen och den goa gemenskapen här. Jag har haft jättekul, och det är inte annat än att man kommer sakna att hänga här i tråden med er. 😄

IMG_2611.jpeg


Och alla som skänkt pengar, så grymt! Tänk vad vi ”nördar” lyckats dra in ändå. Vi ska vara väldigt stolta över vad vi har åstadkommit tycker jag! Och @Sthlm-Nicklas igår, WOW vilken gåva! 🙏🏼

Så - bra jobbat alla som slutförde! Lite särskilt till dig @Limeee, helt sjukt ju! Trodde aldrig att du skulle palla, det trodde nog ingen… 😂

Vill även rikta ett riktigt stort jäkla mega-tack till hjältarna @Berns, @Mic1, @Back, @roosterman och @bag. Utan ert engagemang och driv hade det här inte varit möjligt. Och så bra ni gjort det alltså! TACK! ❤️

Slutligen, tack till mina Camel-bröder i #TeamCamel, @Mortadella och @oddface. Bra jobbat, och tack för peppen längs vägen. Nu rider vi vidare! Mot solnedgången, och mot nya mål.

Peace! ✌🏼😎🐪☀️
IMG_2514.jpeg
 
Senast ändrad:

Lesa

Patek
2-Faktor
DF32737E-7C7D-4821-B34B-D1F163BC4006.jpeg

Godmorgon. Tnr 010727. 1:a april. Ha ha. "Fladderlappen" inlåst i cin cell. Nu jäk... kan det flippas klockor i parti å minut i hela landet fritt. Ett stort grattis till oss alla som fixade årets OWG tillsammans å ha´re bäst // 🧐 (PS: Såg att det var 200400 kr insamlade denna gången till Min Stora Dag.)
 
Senast ändrad:

herr_ferrum

Cartier
2-Faktor
God morgon.
1000008365.jpg

Starkt jobbat alla, vilket fantastiskt resultat med insamlingen! Stort tack till @Berns, @Mic1, @Back, @roosterman och @bag med allt jobb innan och bakom. Tack också alla härliga deltagare som fyllt tråden med inlägg och pyntat in den rejäla summan det faktiskt blev, den kommer göra fin nytta. Och alltså, @Sthlm-Nicklas , fantastisk gåva i går! ♥️
Hoppas verkligen att owgm kan fortsätta i någon form även nästa år. För egen del var det första gången jag deltog och det har gått lättare än förväntat, men nu ska det roteras för fullt. Allt gott!
1000008416.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Första dagen efter Mars och en riktigt trevlig uppesittarkväll med Ett glatt gäng🙂
Jäkligt orutinerat av mig att vid midnatt sitta med två klockor bredvid mig, den ena med batteritorsk och den andra fortfarande på vintertid 😳
Så det blev inget freedom byte precis vid tolv....
Men idag får ett av dom provade Mars köpen hänga med iaf😃
IMG_20240401_075344.jpg

Stort tack till alla som gjort OWGM till vad det blev😍 Inga nämnda inga glömda😀
Nu bär det av till Elmia och Custom motor show🚗
 

Gekk0

Cartier
2-Faktor
Nu har vi berättat vilka våra bonusvinnare blev i Clubhouse :D

Vi börjar med följande 10 som vann varsin nyckelring skänkta av @KSwebbshop
-Årets fail : @thewordfox - Gick ju bra det här.. "Klarar du inte att ha en och samma klocka i en månad så kroppstacklar jag dig tillbaka till Dackefejdens början"
-Årets kämpe : @Affe - Never give up!
-Årets nykomling: @Mortadella - Team Camel
-Årets Batman-ska inlägg : @Lesa - Genomtänkta inlägg med mycket Batman
-Årets minsta klocka : @martaSM30 - Hennes tank är verkligen pytteliten 😁
-Årets skevaste klocka : @EmmiiLL - Skriet från vildmarken-klockan
-Årets "tecknade" klocka : @Rizzie - Varje bild med ser ut att ha fått klockan ditredigerad från en teckning
-Årets snurrigaste klocka : @Gekk0 - Härligt snurrig klocka
-Årets "läkraste"klocka : @Flecktarn - Läckersuben
-Årets Lush-life-klocka : @Fliegerchronograph🚁 Hur du lyckas få Zara Larsson som klockmodell år efter år är en bedrift

KS Nyckelring.jpeg

Vad kul, tack! Min klocka var så snurrig att jag failade redan efter en vecka :) . Grattis till alla ni som hade mer ryggrad i år och njut av friheten!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Faktiskt helt sjukt, normalt får jag igång den! Klockan jag har burit i OWG-Mars gav upp i natt igen! Brukar göra så när jag vridit upp den. Nu vill den inte gå igång alls.

IMG_3883.jpeg


Att välja vilken klocka man ska bära skulle kunna vara svårt, men jag har nog tänkt att jag vill prova den klockan jag ropade hem från Kaplans klockor 2 Mars.

IMG_3880.jpeg
IMG_3881.jpeg


Den klocka jag har saknat mest är nog denna GARMIN, bra batteritid är det också. Jag gillar att se hur många steg jag tar varje dag, och det har gjort att man har känt sig lite handikappad när man inte fått köra dubbelpipigt!


IMG_3878.jpeg


Såg detta nu! Fy fan va bra jobbat, man blir riktigt tårögd! Måste ha varit många insättningar så här på slutändan, och att vi klarade målet är helt FANTASTISKT, extra Guldstjärna 🌟 till dig @Sthlm-Nicklas, ser nu att utan din generositet hade vi inte klarat målet på 200k.

Sa detta i ett tidigare inlägg, men jag vill TACKA alla inblandade i OWG-MARS, så väl ni som håller i detta och till alla som varit med och bidragit till att vi drar in deg till Min Stora Dag! Jag hoppas verkligen att det kan bli en OWG-Mars även nästa år, behöver ju inte vara just i den formen vi har nu med priser och så.

Anledningen är ju att vi skänker pengar till en organisation som behöver pengar för att kunna Hjälpa människor, oavsett om det är till forskning eller hjälpa barn med att sprida glädje... Är bara att hålla tråden vid liv, och så skänker alla som är med en slant, Många bäckar små, bildar tillsammans en stor å...

IMG_3884.png
 
Senast ändrad:

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Incheckning dag 32.
20240401_085648.jpg

MEN VÄNTA NU?? Så många dar finns väl inte i en månad?? Nej, jag tänkte väl det... I mitt fall blir den en ofrivillig extra dag som OWG, pga att jag är bortrest med endast en klocka. Eller rättarr sagt, en halv dag eller så, jag kommer hem ikväll och får då återigen känna av friheten.

För stunden tar jag ut protreken i dess naturliga habitat, där den är tänkt att vara, dvs utomhus. Jag har märkt att denna klocka är relativt allsidig, den är inte alltför stor och har ingen knasig färg. Jag har inte direkt stött på några situationer som varit direkt utmanande, fast då har hag väl inte rört mig i några direkt superformella sammanhang.

Det ska i vilket fall bli skönt att ta på en "klassisk" klocka, och låta sig förtrollas av sekundvisarens svepande rörelse över urtavlan.

Tack alla som genom sin medverkan gjort mars månad lite roligare, eller i varje fall mer utmanande!
 
Topp