• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Viskan

Panerai
2-Faktor
2E62E718-14D3-44C3-AB9A-798B87082A5B.jpeg

A66096CD-A858-4AC8-B3FE-77E69DAE4194.jpeg
 

Capital

Cartier
Testa denna klocka hÀrom dagen och har Àven blivit erbjuden att köpa den men Àr inte sÀker pÄ att den Àr helt ok. Har försökt att googla den men hittar ingen modell som stÀmmer. SjÀlv har jag vÀldigt begrÀnsade kunskaper nÀr det kommer till begagnade Seikos men kanske nÄgon hÀr som kan hjÀlpa. NÄgon som vet vad det Àr för modell eller Àr den helt modifierad?
1.jpg
2.jpg
 

Eddsson

Omega
Testa denna klocka hÀrom dagen och har Àven blivit erbjuden att köpa den men Àr inte sÀker pÄ att den Àr helt ok. Har försökt att googla den men hittar ingen modell som stÀmmer. SjÀlv har jag vÀldigt begrÀnsade kunskaper nÀr det kommer till begagnade Seikos men kanske nÄgon hÀr som kan hjÀlpa. NÄgon som vet vad det Àr för modell eller Àr den helt modifierad?
1.jpg
2.jpg
Den tavlan hör inte hemma i den boetten.
Se bifogad bild
 

Bilagor

  • Screenshot_20230509_141311_Google.jpg
    Screenshot_20230509_141311_Google.jpg
    103.9 KB · Visningar: 9

Viskan

Panerai
2-Faktor
Testa denna klocka hÀrom dagen och har Àven blivit erbjuden att köpa den men Àr inte sÀker pÄ att den Àr helt ok. Har försökt att googla den men hittar ingen modell som stÀmmer. SjÀlv har jag vÀldigt begrÀnsade kunskaper nÀr det kommer till begagnade Seikos men kanske nÄgon hÀr som kan hjÀlpa. NÄgon som vet vad det Àr för modell eller Àr den helt modifierad?
1.jpg
2.jpg
Baklocket anger att det Àr en 6139 8040 dÀr 8040 Àr numret pÄ boetten. Om man söker pÄ det numret sÄ fÄr man fram en annan boett. SÄ nej, det verkar vara nÄgot skumt.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Testa denna klocka hÀrom dagen och har Àven blivit erbjuden att köpa den men Àr inte sÀker pÄ att den Àr helt ok. Har försökt att googla den men hittar ingen modell som stÀmmer. SjÀlv har jag vÀldigt begrÀnsade kunskaper nÀr det kommer till begagnade Seikos men kanske nÄgon hÀr som kan hjÀlpa. NÄgon som vet vad det Àr för modell eller Àr den helt modifierad?
1.jpg
2.jpg
Med andra ord köp den inte, möjligtvis som reservdelsklocka. Om urverket Ă€r ok kan det vara vĂ€rt en peng. Även pepsiringen kan vara vĂ€rd nĂ„got.
 

Capital

Cartier
Man skulle ju kunna jaga rÀtt pÄ en lÀmplig tavla/boettlock om det Àr riktigt billigt ocksÄ.
SÄ med andra ord ingen super rare Japans utgÄva som typ Àr omöjlig att finna :D.

KÀndes skumt fick inte heller ihop boett/tavla och baklock. Han ville ha 4000 vilket kÀnns dyrt.
 
Topp