• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

Compiss

Patek
2-Faktor
2E62E718-14D3-44C3-AB9A-798B87082A5B.jpeg

A66096CD-A858-4AC8-B3FE-77E69DAE4194.jpeg
Mkt fin 😃
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Var hittar man bra bandstift till en Pogue, dÀr leveranstiden behöver vara ganska snabb (under en vecka)?
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Var hittar man bra bandstift till en Pogue, dÀr leveranstiden behöver vara ganska snabb (under en vecka)?
19mm.
De som Uncle Seiko sÀljer Àr 0,7mm i Àndarna och dessa Àr 0,8mm. Jag tror att de egentligen ska vara 1,1mm sÄ dessa borde passa.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
19mm.
De som Uncle Seiko sÀljer Àr 0,7mm i Àndarna och dessa Àr 0,8mm. Jag tror att de egentligen ska vara 1,1mm sÄ dessa borde passa.
Testar (bestĂ€llt!)! Tack för tipset!🙂 Men om jag tĂ€nker mer lĂ„ngsiktigt och faktiskt vill hitta bandstift som Ă€r gjorda för klockan med 1.1 mm i Ă€ndarna, var ska jag dĂ„ leta?
 
Senast Àndrad:

Viskan

Panerai
2-Faktor
Testar (bestĂ€llt!)! Tack för tipset!🙂 Men om jag tĂ€nker mer lĂ„ngsiktigt och faktiskt vill hitta bandstift som Ă€r gjorda för klockan med 1.1 mm i Ă€ndarna, var ska jag dĂ„ leta?
Jag tror du kommer rÀtt lÄngt med dem. Original Àr förmodligen vÀldigt svÄrt att fÄ tag i (och onödigt dyrt). Testa med de du bestÀllt och kolla spelet mellan hÄlet och stiftet. Jag Àr inte helt sÀker pÄ mÄttet 1,1mm. Jag förstÄr att du har hittat en Pogue. Grattis!

Edit: Jag mÀtte mina stift frÄn Uncle Seiko och de Àr 0,8mm. De Àr ytterst lite glappa i hÄlen pÄ min Pogue. Det bör fungera för vanligt anvÀndande.
 
Senast Àndrad:

ALFO10

Breitling
Hej gott folk!
Jag har en gammal 6139-6040 "silver ghost" som sitter pÄ en stelux y-lÀnk, som rent designmÀssigt passar perfekt. (LÄnad bild)
TÀnkte bara höra om nÄgon sitter pÄ kunskap om Àven detta armband Àr orginal utförande med 6040?
Den hÀr modellen kommer vanligtvis med ett annan lÀnk med samma kantiga stil.
Som jag förstÄtt det sÄ ska Àven y-lÀnken vara ett orginal utförande men kan verkligen inte hitta nÄgon information om det pÄ internet.
Hade uppskattat om nÄgon vet mer och vill dela med sig

Tack pÄ förhand

/Alex
 

Bilagor

  • Screenshot_20230805-095304_Facebook.jpg
    Screenshot_20230805-095304_Facebook.jpg
    101.3 KB · Visningar: 15

Viskan

Panerai
2-Faktor
Hej gott folk!
Jag har en gammal 6139-6040 "silver ghost" som sitter pÄ en stelux y-lÀnk, som rent designmÀssigt passar perfekt. (LÄnad bild)
TÀnkte bara höra om nÄgon sitter pÄ kunskap om Àven detta armband Àr orginal utförande med 6040?
Den hÀr modellen kommer vanligtvis med ett annan lÀnk med samma kantiga stil.
Som jag förstÄtt det sÄ ska Àven y-lÀnken vara ett orginal utförande men kan verkligen inte hitta nÄgon information om det pÄ internet.
Hade uppskattat om nÄgon vet mer och vill dela med sig

Tack pÄ förhand

/Alex
Den vanligaste lÀnken verkar vara en kantig H-lÀnk men det finns nÄgra bilder pÄ nÀtet pÄ klockor som har lika dan lÀnk som du har, Ä andra sidan finns det bilder pÄ klockor med andra typer av lÀnkar ocksÄ sÄ inget bekrÀftat. Stelux brukade sitta pÄ klockor som gick till Sydostasien och Oceanien.
 
Topp