• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
73279295797__77B9DA6B-0232-441A-BDAF-CB2C02E9C011.jpeg
 

Putteman

Cartier
Jag har eventuellt möjlighet att köpa en SBGE213 (alltsÄ GMT springdrive) frÄn 2017 till rÀtt bra pris. Fullset i jÀttefint skick. Jag Àr rÀdd för att den Àr för stor för min smak men Àr sugen pÄ att testa.

Om den inte passar, vad Àr rimligt att man kan fÄ ut för den om den fÄr vandra vidare hÀr pÄ Klocksnack?

IMG_3051.jpeg
 

Lejonel

Omega
Jag har eventuellt möjlighet att köpa en SBGE213 (alltsÄ GMT springdrive) frÄn 2017 till rÀtt bra pris. Fullset i jÀttefint skick. Jag Àr rÀdd för att den Àr för stor för min smak men Àr sugen pÄ att testa.

Om den inte passar, vad Àr rimligt att man kan fÄ ut för den om den fÄr vandra vidare hÀr pÄ Klocksnack?

IMG_3051.jpeg
Vad för pris snackar vi om? Kan vara intressant.
 

Putteman

Cartier
Nog bÀst att frÄga sÀljaren :)
Absolut, söker hĂ€r info angĂ„ende hur svenska marknaden hade vĂ€rderat klockan. Behöver det som referens för att kunna bedöma priset som jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„. Har anledning till att tro att sĂ€ljaren sĂ€tter ett ok pris men mĂ„ste sĂ„klart kunna verifiera det. 😀
 

olaski

Breitling
Hej hej, ny hĂ€r pĂ„ forumet 😊

GÄr i tankar pÄ att köpa en Grand Seiko sbgx263, Àr det nÄn som vet om dom finns i butik i Sthlm att titta pÄ?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
SBGV207. Man kan inte annat Ă€n att Ă€lska 44GS boetten. Var helt instĂ€lld pĂ„ nya SBGP003 som Ă€r, nĂ€stan, samma klocka fast med ett verk som man kan justera timvisaren utan att stanna klockan. NĂ€stan
 Det visade sig att sbgp003 Ă€r nĂ„got tjockare. Bara 0,7mm (10,4mm mot 11,1) men det det Ă€r nĂ€stan 7% sĂ„ det fĂ€llde avgörandet dĂ„ den hĂ€r dök upp pĂ„ KS. Legat i lĂ„dan i tre veckor pga OWG March. Det enda jag gjort Ă€r att fĂ„ batteriet bytt och trycktest pĂ„ det vilket borde vara dags efter tre Ă„r sedan ny.
Bra storlek med sina 40mm pÄ min 18,5cm handled. De pÄ 37mm Àr bra med lÄngÀrmat men annars upplevt de liiite för smÄ. (Bilderna förstorar den med sin vidvinkel som vanligt)
IMG_6559.jpeg
IMG_6555.jpeg
 
Senast Àndrad:

Airbus

Rolex
Friends Of KS
NĂ„gon som funderar pĂ„ att slĂ€ppa en cherry blossom i nyskick? Funderar kraftfullt pĂ„ en men vill inte köpa ny pĂ„ Krons helst

 
Topp