• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

kuma-kun

Audemars
HÄrt stÄl idag.

3ED91555-8B3B-47DC-94C0-D6FE3AC61F93.jpeg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Tack - men Älders/pris-kvoten kÀndes inte helt 100 för mig..

GS sin "Four Season Collection" som fÞrst var US Exclusive, ble tilgjengelig i Europa trolig begynnelsen av oktober 2021, sÄ nÄr garantikortet sier 5. oktober 2021 er dette trolig en av de aller fÞrste GS i denne samlingen som er solgt i Europa. Ikke at det betyr noe vesentlig, men artig allikevel.
 

Cesura

Cartier
SlÀngde upp lite GS-band, viklÄs och spÀnnen hÀr. Ville bara ge heads up sÄ att nÄgon i denna eminenta trÄd hinner först.

Hoppas det Àr OK att tipsa?

 
Senast Àndrad:

RĂ€v

Cartier
2-Faktor
1971 "Special" 6155-8000. Det tvistas, har jag fÄtt höra, om huruvida dessa kom med silverfÀrgad tavla eller inte. Den hÀr har det - och inga av de normala ommÄlningsfelen. Haft den sedan 2013.

20240411_135223b.jpg


Kombinerade ett modernt viklÄs med ett Àldre spÀnne (för lÀnge sedan sÄ jag kommer inte ihÄg mer...). Fungerar kanon.

20240411_135239.jpg
 

kuma-kun

Audemars
Man blir smÄtt avundsjuk pÄ din samling! En frÄga, har du skickat ivÀg nÄgra av dina klockor pÄ slipning eller lyckades du hitta dem i det skicket? :)

Tack, Jag har haft tur att börja samla pÄ sÄdana hÀr klockor för en hel del Är sen och det har ramlat in en del över tid.
Eftersom jag Àr instrumentmakare i grunden och kan skÀrande bearbetning brukade jag förr renorvera boetter men det Àr svÄrt
att verkligen fÄ alla ytor perfekta som orginalet.
KÀnns lite konstigt med klockor som har boetter i nyskick men baklock och annat som man ser inte Àr det.
Det gör att jag nu föredrar klockor som Àr i skicket dom Àr, Àrligt skick eller vad man ska kalla det.
SÄ med andra ord, nej jag har inte lÀmnat in nÄgon klocka pÄ slipning.
Det finns ju extremt fÄ som verkligen kan sÄnt hÀr och om man ber Seiko blir det bara vanlig lumpning tyvÀrr.
Även nya GS nĂ„r ju inte upp till standarden som dom hĂ€r gamla hade nĂ€r det gĂ€ller boetter.
 
Senast Àndrad:
Topp