• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Gustrid

Breitling
Tur det finns Ă€ldre Breitlings som fortfarande Ă€r relativt prisvĂ€rda😎
IMG_8307.jpeg
Finaste trion!
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Gissningsvis försöker de komma ifrÄn "gemene knegare" segmentet och vill tillhöra den "lilla skaran fina och vÀlbestÀllda" kunder.
Förbannat trist utveckling.

Förbannat.
I början av Kern-eran var han mer aktiv med att svara i sociala media. Skyracern togs bort med kommentaren ”it looks cheap”. Redan dĂ„ förstod man hur han tĂ€nkte kring utvecklingen tyvĂ€rr.
 

Hammars

Omega
Äntligen kom lĂ€ttviktarna; men jag tycker priset Ă€r i det högsta segmentet, vilket förvisso Ă€r deras och andras strategi. Att det numera ocksĂ„ Ă€r normen tycker jag personligen Ă€r trĂ„kigt och gör det mer otillgĂ€ngligt för gemene knegare

VÀldigt trÄkigt. det Àr mÄnga mÀrken som gör samma sak, man undrar var det ska sluta. för en vanlig svensson blir det till slut inte möjligt lÀngre.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Gissningsvis försöker de komma ifrÄn "gemene knegare" segmentet och vill tillhöra den "lilla skaran fina och vÀlbestÀllda" kunder.
Förbannat trist utveckling.

Förbannat.

Ekonomgissar* pÄ att vi kommer se en priskorrigering nerÄt pÄ Bratte, Omega, JLC mfl om nÄgra Är. Har svÄrt att tro att dom** kan öka omsÀttningen med dom hÀr priserna.

*dvs knappt vatten vÀrd.
**kommunaliserad 90-talsskola= bortrationaliserade att lÀra ut skillnaden pÄ de/dem i skrift samt skrivstil.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
IMG_0263.jpeg


Riktigt snygg fĂ€rgsĂ€ttning men 40% upp för titan 😅
Superfin och fick testa den pĂ„ handen. Sitter riktigt bra. Aldrig gillat stĂ„lversionen pga tyngden och hur den sitter pĂ„ armen. Det problemet löste titanaren bra. Priset Ă€r högt, högre Ă€n min förvĂ€ntan. Återkomst av rabatter kanske Ă€r nĂ€rmare Ă€n vad man kan tro just nu? Jag gillar den monokroma grĂ„a fĂ€rgskalan.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Superfin och fick testa den pĂ„ handen. Sitter riktigt bra. Aldrig gillat stĂ„lversionen pga tyngden och hur den sitter pĂ„ armen. Det problemet löste titanaren bra. Priset Ă€r högt, högre Ă€n min förvĂ€ntan. Återkomst av rabatter kanske Ă€r nĂ€rmare Ă€n vad man kan tro just nu? Jag gillar den monokroma grĂ„a fĂ€rgskalan.
HĂ„ller med om fĂ€rgskalan och gillar det ljusblĂ„. PĂ„minner om exospacen med de fĂ€rgerna som jag gillar 😎
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Superfin och fick testa den pĂ„ handen. Sitter riktigt bra. Aldrig gillat stĂ„lversionen pga tyngden och hur den sitter pĂ„ armen. Det problemet löste titanaren bra. Priset Ă€r högt, högre Ă€n min förvĂ€ntan. Återkomst av rabatter kanske Ă€r nĂ€rmare Ă€n vad man kan tro just nu? Jag gillar den monokroma grĂ„a fĂ€rgskalan.
rabatter Àr dom nog tvingade att börja med. Vist Àr Breitling ett bra mÀrke men varför mÄste kollektionen se ut sommarens glassbar dÀr man kan vÀlja kulor i tusen olika fÀrger. UrsÀkta en gamal konservativ surgubbes Äsikt :)

Edit: bÄde Yoda och jag föredrar ett klassiskt utseende pÄ tex Breitling navitimer...


IMG_2433.JPG
 
Senast Àndrad:

DrKlocka

Audemars
Äntligen fick den hĂ€r skönheten komma hem till pappa. Jag sĂ„lde den 2020 och har Ă„ngrat det sen dess. En av fĂ„ klockor jag genuint saknat. Riktigt kul att fĂ„ köpa tillbaka den.
Har lite speciell historia med den hÀr. Bytte till nya, lÀckra originalvisare under tiden jag hade den. Sjukt fina blÄnerade visare som jag inte riktigt kunde fÄ pÄ bild idag.

Trevlig helg!

1000006406.jpg
1000006405.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Äntligen fick den hĂ€r skönheten komma hem till pappa. Jag sĂ„lde den 2020 och har Ă„ngrat det sen dess. En av fĂ„ klockor jag genuint saknat. Riktigt kul att fĂ„ köpa tillbaka den.
Har lite speciell historia med den hÀr. Bytte till nya, lÀckra originalvisare under tiden jag hade den. Sjukt fina blÄnerade visare som jag inte riktigt kunde fÄ pÄ bild idag.

Trevlig helg!

1000006406.jpg
1000006405.jpg
Vad Àr det för monster i bakgrunden pÄ första bilden? FÀrgteckningar pÄminner om Boston men nosen ser för spetsig ut.. ok vet att det Àr OT frÄga men jag blev nyfiken
Snygg klocka för övrigt.
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Äntligen fick den hĂ€r skönheten komma hem till pappa. Jag sĂ„lde den 2020 och har Ă„ngrat det sen dess. En av fĂ„ klockor jag genuint saknat. Riktigt kul att fĂ„ köpa tillbaka den.
Har lite speciell historia med den hÀr. Bytte till nya, lÀckra originalvisare under tiden jag hade den. Sjukt fina blÄnerade visare som jag inte riktigt kunde fÄ pÄ bild idag.

Trevlig helg!

1000006406.jpg
1000006405.jpg
Ruskigt fin!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Äntligen fick den hĂ€r skönheten komma hem till pappa. Jag sĂ„lde den 2020 och har Ă„ngrat det sen dess. En av fĂ„ klockor jag genuint saknat. Riktigt kul att fĂ„ köpa tillbaka den.
Har lite speciell historia med den hÀr. Bytte till nya, lÀckra originalvisare under tiden jag hade den. Sjukt fina blÄnerade visare som jag inte riktigt kunde fÄ pÄ bild idag.

Trevlig helg!

1000006406.jpg
1000006405.jpg

TavelfĂ€rgen fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ en grön Jaguar jag beundrade i en bilaffĂ€r i slutet av 90-talet 😍
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Äntligen fick den hĂ€r skönheten komma hem till pappa. Jag sĂ„lde den 2020 och har Ă„ngrat det sen dess. En av fĂ„ klockor jag genuint saknat. Riktigt kul att fĂ„ köpa tillbaka den.
Har lite speciell historia med den hÀr. Bytte till nya, lÀckra originalvisare under tiden jag hade den. Sjukt fina blÄnerade visare som jag inte riktigt kunde fÄ pÄ bild idag.

Trevlig helg!

1000006406.jpg
1000006405.jpg
Riktigt fin, tavlan och de blÄ sub-visarna Àr perfekta. FörstÄr att du gillar den.
 
Topp