• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa Panerai för 40-60k

Norrort

Breitling
Vad skulle ni säga är rimligt pris för en 111 från 2008. Kan få en från Nymans som de har servat nu 2023 och med box etc dock var det lite strul med certet (de hade vid sin första försäljning till första ägaren fyllt i fel cert). Dock intygar de äkthet och klockan är ju såld från dem från början. Jag kan få den för 47.000kr, skulle ni säga ok pris? Eller bör jag begära lite lägre?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad skulle ni säga är rimligt pris för en 111 från 2008. Kan få en från Nymans som de har servat nu 2023 och med box etc dock var det lite strul med certet (de hade vid sin första försäljning till första ägaren fyllt i fel cert). Dock intygar de äkthet och klockan är ju såld från dem från början. Jag kan få den för 47.000kr, skulle ni säga ok pris? Eller bör jag begära lite lägre?
Låter helt OK med tanke på service. -Så länge de inte fulpolerat den.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Vad skulle ni säga är rimligt pris för en 111 från 2008. Kan få en från Nymans som de har servat nu 2023 och med box etc dock var det lite strul med certet (de hade vid sin första försäljning till första ägaren fyllt i fel cert). Dock intygar de äkthet och klockan är ju såld från dem från början. Jag kan få den för 47.000kr, skulle ni säga ok pris? Eller bör jag begära lite lägre?
Nymans ger väl ett års garanti på pre-owned också? För att vara från en handlare tycker jag priset är skäligt. Ingen affär du kommer tjäna pengar på, men inget du behöver ligga sömnlös över heller! +1 på det där med polering. Kolla barnhorn och kronskydd osv att det ser någorlunda ut.
 

Norrort

Breitling
Nymans ger väl ett års garanti på pre-owned också? För att vara från en handlare tycker jag priset är skäligt. Ingen affär du kommer tjäna pengar på, men inget du behöver ligga sömnlös över heller! +1 på det där med polering. Kolla barnhorn och kronskydd osv att det ser någorlunda ut.
Jag gillar den så är en keeper, gillar känslan och sandwich dial etc, vill mest bara ha hyfsat ok pris
 

Norrort

Breitling

Bilagor

  • IMG_0225.jpeg
    IMG_0225.jpeg
    343.4 KB · Visningar: 27
  • IMG_0223.jpeg
    IMG_0223.jpeg
    427.8 KB · Visningar: 21
  • IMG_0222.jpeg
    IMG_0222.jpeg
    433.8 KB · Visningar: 18
  • IMG_0220.jpeg
    IMG_0220.jpeg
    433.4 KB · Visningar: 21

Norrort

Breitling
Stort tack! Jo Nymans sa de hade polerat den. Jag kanske få till lite fler bilder i veckan. Men bra du tycker ser rätt ok ut ändå!
 

Norrort

Breitling
Glaskransen har ju i alla fall fortfarande en ganska platt topp, vilket är ett gott tecken.

Svårt att avgöra bara på bild, men vad jag kan se är den fortfarande rätt vass för sin ålder. Sannolikt polerad nån gång, men JAG kan inte så något alarmerande i alla fall.
Försökte med några närbilder
 

Bilagor

  • IMG_0374.png
    IMG_0374.png
    914.6 KB · Visningar: 22
  • IMG_0373.png
    IMG_0373.png
    860.7 KB · Visningar: 22

Norrort

Breitling
Katastrof-ljus, men ser OK ut. Kolla om stiftet i kronskyddet är blankt eller matt. Om det är mattborstat så har de borstat rätt över stiftet utan att ta ur det. Ingen biggie men tyder på att de slarvar.
Haha jag kan ta lite nya bilder nästa vecka, tänkte inte riktigt på poleringen då när jag tog den. Yes jag kollar tack för tipsen!
 
Topp