• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Tickers

Omega
Kanske jag som är ute och cyklar, men visst ser det ut som att klockan används på bilden OCH att den varit på andra platser än enbart i boxen? 🤷‍♂️

IMG_2984.jpeg
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Han försöker ju inte luras iaf......


Skärmavbild 2024-02-18 kl. 15.48.10.png
A kopia vette fan, hade alla kopior sett ut sådär hade man ju inte behövt oroa sig så mycket för att gå på en mina. Får man ens sälja kopior på Tradera? Är inte så bekant med den handelsplattformen men på blocket är det ju strikt förbjudet, och jag trodde nästan det var olagligt att sälja kopior.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
A kopia vette fan, hade alla kopior sett ut sådär hade man ju inte behövt oroa sig så mycket för att gå på en mina. Får man ens sälja kopior på Tradera? Är inte så bekant med den handelsplattformen men på blocket är det ju strikt förbjudet, och jag trodde nästan det var olagligt att sälja kopior.
Får inte sälja kopior, brukar anmälas och försvinna rätt omgående tycker jag.
1000010139.png
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
A kopia vette fan, hade alla kopior sett ut sådär hade man ju inte behövt oroa sig så mycket för att gå på en mina. Får man ens sälja kopior på Tradera? Är inte så bekant med den handelsplattformen men på blocket är det ju strikt förbjudet, och jag trodde nästan det var olagligt att sälja kopior.
Nä, det får man ju inte. Tradera är ju lite tragiska som inte ens kan sålla bort en annan där det tom står kopia. Annonsen är anmäld, för övrigt.
 

EmilT

Cartier
2-Faktor

kotodx

Omega
Kan man inte fastställa det då?
Kort skrivet misstänker jag att kronofogden saknar kompetens och verktyg att avgöra vad det skulle vara för sten. Diamant är lätt att avgöra, andra stenar är svårare. Även om de hade haft det hade det inte varit värt tiden då stenarna är så små. Även väldigt kompetenta auktionshus skriver ut ”med vita stenar” eller dylikt om mödan för att avgöra inte är värt arbetet. Du kan testa för diamant på någon minut, ska du testa för alla simulanter kan det ta mycket tid du inte får ROI på.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor

FlipSwede

Rolex
Man får väl prissätta hur man vill. Men att säga "Fyndpris" när den är ca 10-12 000 kr för dyr är skrattretande.
61b99da24e6f075bb2cb84b099e02121.png
Varför utgår du från köparens perspektiv?

Det är väl ett fyndpris för säljaren om nu någon betalar enl dig en Tia förmycket.
Försöka duger heter det väl,och en kunnig köpare är svår att lura.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Varför utgår du från köparens perspektiv?

Det är väl ett fyndpris för säljaren om nu någon betalar enl dig en Tia förmycket.
Försöka duger heter det väl,och en kunnig köpare är svår att lura.
Visserligen. Men en annons skrivs ju för att sälja något. Då är innehållet sannolikt riktat mot just eventuella köpare 😄
 

Klockvmo

Cartier
2-Faktor

FlipSwede

Rolex
Visserligen. Men en annons skrivs ju för att sälja något. Då är innehållet sannolikt riktat mot just eventuella köpare 😄
Det räcker ju med en enda person som tycker som säljaren, så är affären klar och bägge nöjda och glada.

Vad en hög pålästa icke-köpare tycker skiter de flesta säljare I.
Vi (Ni De) är ändå fel kunder.

EDIT Förtydligande.

De flesta säljare som ligger långt över ett genomsnittsvärde för den saluförda vara ifråga,och där det finns likvärdiga varor på marknaden som alternativ.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Lustigt att pris per gram framhävs som extremt bra men den är vägd med läderarmbandet på…
Band i lösvikt hade varit något annars… 😂Tänker på IWC som kör sömmarna i guld eller platina på sina Santoni band till Grand Complication men då är det 25-30k för ett alligatorband utan spänne, så där kanske man kan definiera priset för bandet i kr/g?

Edit.
En sån 32mm boett strippad på glas, urverk och band väger ca 6-7 gram.
 
Senast ändrad:

Brus Lee

Cartier
2-Faktor

kotodx

Omega
Jag frågar mig varför man postar ett screenshot av bilden i telefonen istället för bara bilden...? Man ser det lite då o då, kanske är jag en idiot men jag kan inte se vitsen med detta. :D
Har gjort det någon gång, i mitt fall är det för att det kan vara skitjobbigt att hitta bilden om man postar annonsen från telefon, scrolla upp några veckor av bilder tar en stund och då hade jag bra bilder jag var nöjd med. Tar du en skärmdump blir det en ”ny” bild som hamnar längst fram i fotoalbumet.
 
Har gjort det någon gång, i mitt fall är det för att det kan vara skitjobbigt att hitta bilden om man postar annonsen från telefon, scrolla upp några veckor av bilder tar en stund och då hade jag bra bilder jag var nöjd med. Tar du en skärmdump blir det en ”ny” bild som hamnar längst fram i fotoalbumet.
Men om man bara klickar på bilden en gång så blir ramarna i alla fall svarta.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Har gjort det någon gång, i mitt fall är det för att det kan vara skitjobbigt att hitta bilden om man postar annonsen från telefon, scrolla upp några veckor av bilder tar en stund och då hade jag bra bilder jag var nöjd med. Tar du en skärmdump blir det en ”ny” bild som hamnar längst fram i fotoalbumet.
Fast när screenshoten är från 2020 kan den nog ändå vara svår att hitta bland sina bilder
 
Topp