• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sennelier

Rolex
2-Faktor

@Sennelier , du kunde inte låta bli....🤣🤣
1000007465.gif


Fast samtidigt... ett år med samma klocka är nog rekord sedan jag joinade KS. Det är bara att inse att jag inte kan ha några keepers. 🤷 Allt är bara en fråga om tid.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_8480.jpeg


Pilotbandet tycker jag matchar 556:an riktigt bra (även om 556 A är den egentliga pilotvarianten).

Förresten, vad har hänt med vår kära Clarkan K? Han var en ovärderlig Sinn-resurs, alltid trevlig och hjälpsam, postade fin-fina bilder och skriv givande inlägg. Saknar!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
IMG_8480.jpeg


Pilotbandet tycker jag matchar 556:an riktigt bra (även om 556 A är den egentliga pilotvarianten).

Förresten, vad har hänt med vår kära Clarkan K? Han var en ovärderlig Sinn-resurs, alltid trevlig och hjälpsam, postade fin-fina bilder och skriv givande inlägg. Saknar!
Blev tyst från CK för ganska exakt ett år sedan. Saknad såklart. Vi är många som hoppas att han återkommer
 

fransl

Cartier
Lutar också åt det, om det då är så så är frågan om den är bäst med röd eller vit sekundvisare, svår

Just det kan säkerligen diskuteras i kilometerlånga trådar.

Jag har en liten issue med att den med vit sekundvisare har en annan nyans, och blank, sekundvisare medan allt annat på den är matt. Detta hade kunnat lösas med att ha lysmassa även på sekundvisaren, men det finns kanske en anledning till att man inte gjort det. Men det är nog en av mycket få saker jag stör mig på och kan tala för den röda.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den må vara den enklaste och billigaste Sinn:en, men jag undrar ändå om den inte är den bästa!
Det som skulle tala emot är kanske att den saknar alla specialegenskaper som Sinn annars är kända för (tegimentering, u-båtsstål, extrem vattenresistens, mm).

Men det är synd att klaga! Den är fin, det är den. Här på ett nyinköpt mossgrönt mockaband – med svart läderinsida och quick-release – från det re-brand:ade märket CNS Watch Bands (tidigare Cheapest NATO Straps).

IMG_8516.jpeg
IMG_8518.jpeg
 

fransl

Cartier
Ja, tegimenteringen ja... Det andra är inget jag lider av vid skrivbordet.

Men jag har noterat att spännet (som fö lämnar en del övrigt att önska) har repats ganska mycket. Mycket mer än billigare klockor med enklare spännen.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, tegimenteringen ja... Det andra är inget jag lider av vid skrivbordet.

Men jag har noterat att spännet (som fö lämnar en del övrigt att önska) har repats ganska mycket. Mycket mer än billigare klockor med enklare spännen.
Det är synd att H-länken har så pinsamt dåligt spänne. Kanske kommer det ett nytt (om det inte redan gjort det?) som man kan köpa för en dyr peng och byta ut det mot.
 

Degnöt

Breitling
2-Faktor
Just det kan säkerligen diskuteras i kilometerlånga trådar.

Jag har en liten issue med att den med vit sekundvisare har en annan nyans, och blank, sekundvisare medan allt annat på den är matt. Detta hade kunnat lösas med att ha lysmassa även på sekundvisaren, men det finns kanske en anledning till att man inte gjort det. Men det är nog en av mycket få saker jag stör mig på och kan tala för den röda.
Haha varför berättade du detta, har en 556A med vit sekundvisaren. Nu kommer jag också störa mig på det. 🧐🤓

Jag tycker de med rött är snygga, går ju att matcha snyggt med nåt läder med röda sömmar eller annat.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det är synd att H-länken har så pinsamt dåligt spänne. Kanske kommer det ett nytt (om det inte redan gjort det?) som man kan köpa för en dyr peng och byta ut det mot.
Finns nytt spänne sedan några månader. Om det ännu finns till 556 låter jag vara osagt. Har bara sett ett nytt spänne i tråden än så länge.

Personligen har jag aldrig stört mig på spännet på H-länken. Vad jag inte förstår är dykarförlängning på flygare men det är inte en stor issue.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns nytt spänne sedan några månader. Om det ännu finns till 556 låter jag vara osagt. Har bara sett ett nytt spänne i tråden än så länge.
Kul! Det låter intressant.
Personligen har jag aldrig stört mig på spännet på H-länken.
Det är att man måste in med nageln och krångla! Med nyklippta är det irro. :)
Kan meddela dig att det finns ett grymt nytt lås till H-länken!
Ja, men den hade jag ju sett i tråden 🙃. Verkar bra. Snyggt!
 
Topp