• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

errare

Omega
.

Fick hem en 556 idag. Känns riktigt bra!

IMG_20240419_165533.jpg
Det gick snabbt!

Grattis :)
 

errare

Omega
Testat både läder och sandfärgat canvas till 556:an, men saknar H-länken efter någon timme. Tänker att det skulle kännas bättre med ett Sinn-canvas? I grått? Om någon kört kombinationen och vill dela av sig med bilder så lovar jag att kolla 😍
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Dåligt med seriösa intressenter för min del dock. Bara skambud och däcksparkare än så länge. Min plan är att flippa B-Uhr till förmån för S UTC med ett härligt integrerat gummi. Älskar hur cool och stealthig den kombon ser ut. Jaja, vi får se hur det går med det. Det vore faktiskt mer än okej att behålla B-Uhr också. Hade jag haft oändlig budget hade jag haft båda modellerna, men två 856 i samlingen har jag svårt att motivera...

1000007512.jpg
Fast dom är ju rätt olika som klockor ändå, tycker du ska behålla båda! Hade lätt köpt B-uhret av dig, om det var destrro (för att citera @R.Capac från tidigare idag)
 

Three5One

Omega
2-Faktor
Grattis! Kul att du hittade en! Hur känns den? Hur är F-länken?
Tack. Förstod inte riktigt vad som var så trevligt med den för några år sedan när intresset tog fart. Jag har sedan dess insett att simpla GADA-klockor som denna är det jag gillar.
Den känns precis som allt jag hoppats. Länken riktigt bekväm, fått till perfekt passning. Man ser den ju oftast på H-länk, men när den kom på armen så kändes det helt rätt då den blir något mer dressad, vilket passar mig.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
IMG_6949.jpeg

Badhuset med kidsen idag, bäst att ta nått som klarar djupet! UX SDR!

Btw. Såg jag att zuludiver släppt en isofrane-kopia, rigmaster… många färger, men knappast isofrane-kvalisort.
Ser ut att vara exakt samma gummi som Watchwear säljer för halva priset. Zuludiver gör alltid så - slänger på ett spänne med deras logo och dubblar/tripplar priset.


Och vill man gå ännu längre hittar man exakt samma band för 170 kr på AliX. Fast då är det är bättre att köpa från Watchwear tycker jag. Istället för att sitta och småbeställa enstaka band från Kina.

 

vanman

Rolex
2-Faktor
Ser ut att vara exakt samma gummi som Watchwear säljer för halva priset. Zuludiver gör alltid så - slänger på ett spänne med deras logo och dubblar/tripplar priset.


Och vill man gå ännu längre hittar man exakt samma band för 170 kr på AliX. Fast då är det är bättre att köpa från Watchwear tycker jag. Istället för att sitta och småbeställa enstaka band från Kina.

Så är det nog, däremot har dom haft en fantastisk fin perforerad sailcloth som jag inte lyckats hittat någon annanstans, se bild..
IMG_2821.jpeg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Så är det nog, däremot har dom haft en fantastisk fin perforerad sailcloth som jag inte lyckats hittat någon annanstans, se bild..
IMG_2821.jpeg
Ja, det har du rätt i. Just deras sailcloth verkar de vara ensamma om. Väldigt fin kvalitet. Men deras FKM-gummin verkar vara från samma fabrik i Kina som alla andra. Inget fel med det i sig, men ZD ska alltid vara så hemult dyra jämfört med alla andra.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Om vi är seriösa så tror jag faktiskt att det var åldern som satte stopp.
Jaså? Jag kollade upp det för att inte fara med osanning och jag hittar inget om en övre åldersgräns.

”Det finns ingen övre åldersgräns för att anmäla sig till donationsregistret i Sverige. Alla oavsett ålder kan anmäla sig om de vill donera sina organ och vävnader efter döden.

Det viktigaste är att du tar ställning till frågan och berättar om din vilja för dina nära och kära. Du kan anmäla dig på Socialstyrelsens webbplats eller via BankID. Du kan också besöka en vårdcentral eller tandläkarmottagning och be om hjälp med anmälan.”
 
Topp