• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor man inte vågar ställa-tråden

Hej!

Vågar inte ställa frågan i någon annan tråd…

Kan någon berätta för mig hur man gömmer delar av ett inlägg under grön knappen ”spoiler”?

Sitter oftast på iPhone med senaste OS om det har betydelse.

/F
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Vågar inte ställa frågan i någon annan tråd…

Kan någon berätta för mig hur man gömmer delar av ett inlägg under grön knappen ”spoiler”?

Sitter oftast på iPhone med senaste OS om det har betydelse.

/F


1.
IMG_9330.jpeg

2.
IMG_9331.jpeg

3.
IMG_9332.jpeg

4.
IMG_9333.jpeg
 

MKC

Omega
En grej jag funderar på; hur kommer det sig att vissa cert på secondhand marknaden inte är ifyllda/delvis ifyllda ibland? Min spaning gäller främst vintageur från de finare märkena.

Uppenbarligen kan det ju vara något mysko med certet i sig.

Sen finns det säkert många märken som inte är så noga med detta.

Men tänker mer för ADs som någon gång sålt tex en Rolex utan att fylla i certet. Kanske var vanligt förr i tiden?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
En grej jag funderar på; hur kommer det sig att vissa cert på secondhand marknaden inte är ifyllda/delvis ifyllda ibland? Min spaning gäller främst vintageur från de finare märkena.

Uppenbarligen kan det ju vara något mysko med certet i sig.

Sen finns det säkert många märken som inte är så noga med detta.

Men tänker mer för ADs som någon gång sålt tex en Rolex utan att fylla i certet. Kanske var vanligt förr i tiden?
Nu vet jag inte hur mycket vintage du tänker dig. Men för inte så många år sen var det väl ganska vanligt att AD skickade hyllvärmare till gråhandlare utan att fylla i cert. Detta för att öka på vinsten och hålla säljvolymer uppe.
 
  • Like
Reactions: MKC
Topp