• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaffe - Nördnivå

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Välkommen in i galenskapen!

jag skulle sikta på att skaffa Silvia istället.
bra insteg och verkligen vettig maskin!

tror man växer ut delongines ruskigt snabbt… för mig tog det 1,6 månad med Silvia innan jag va hooked och gick på tyngre grejer.

men vad vet jag? :)
Tack! Kvalitetssvar. Inte så långt bort från kontoret så kanske får öka min initiala teoretiska budget och gå direkt ett par steg upp.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tack! Kvalitetssvar. Inte så långt bort från kontoret så kanske får öka min initiala teoretiska budget och gå direkt ett par steg upp.
Tror klart att det är rätt väg frammåt.
Just om man får med en kvarn också kan det klart va värt det! Oftast kostar en ganska vettigt kvarn lika om inte mer än själva maskinen.

skulle du inse att det inte va som du tänkt går den alltid att sälja igen.
Men en förvarnin: det kommer ta ett tag innan man får till nått vettigt på regelbunden basis. Don’t give up!!
 
Eftermiddags-/kvällskaffe i min 18 år gamla studentpresentmugg. Vissa saker följer med genom livet
FullSizeRender_VSCO.jpeg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Morgonkoppen. Fråga vilken är den bästa koppen på dagen?
IMG_8373_VSCO.jpeg
Alla koppar (man gör själv och lägger kärlek i) är lika värda! 😍🥰

första koppen när man kallstartar hjärnan och börjar komma till liv.
påtån när man faktiskt kan uppleva kaffet

den när man kommer hem från jobbet och äntligen slipper det svarta giftet som serveras där.

den på kvällen man delar med nån man bryr sig om..
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kan den godaste vara den som man sörplar i sig och tänker tillbaka på glåporden från vänner som tycker kaffe som kaffe same same, när man köpte sitt kaffe dyrt så det sved och förnimmer när dofterna nått näsan -Undrar om inte det här var den godaste koppen ever och den här hemligheten delar jag med några få?
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Morgonkaffet går i Moccamastern, dock Swerls testrost så bra kaffe. Men favoriten blir eftermiddagskoppen i pour overn, just nu från Budha, Geisha Washed Lot 98. Oerhört bra men kan inte rättfärdiga priset jämfört mot annat.
Näst bästa koppen är en riktigt bra espresso ur Roboten.
 
Alla koppar (man gör själv och lägger kärlek i) är lika värda! 😍🥰

första koppen när man kallstartar hjärnan och börjar komma till liv.
påtån när man faktiskt kan uppleva kaffet

den när man kommer hem från jobbet och äntligen slipper det svarta giftet som serveras där.

den på kvällen man delar med nån man bryr sig om..
En bra lista där helt klart!
 
Kan den godaste vara den som man sörplar i sig och tänker tillbaka på glåporden från vänner som tycker kaffe som kaffe same same, när man köpte sitt kaffe dyrt så det sved och förnimmer när dofterna nått näsan -Undrar om inte det här var den godaste koppen ever och den här hemligheten delar jag med några få?
Visdomsord!
 
Morgonkaffet går i Moccamastern, dock Swerls testrost så bra kaffe. Men favoriten blir eftermiddagskoppen i pour overn, just nu från Budha, Geisha Washed Lot 98. Oerhört bra men kan inte rättfärdiga priset jämfört mot annat.
Näst bästa koppen är en riktigt bra espresso ur Roboten.
Älskar Budhas kaffe. Han må kosta men det är otroligt vilken nivå han håller på sitt kaffe.
 

D..S..

Panerai
Hittade en sådan här hemma. Den är säkert 6-7 år gammal och köptes långt innan kaffeintresset satte igång. Finns det någon som helst syften med att ha kvar/använda nu när jag har andra alternativ så som moccamaster/hariov60/aeropress/franskpress?

1000002165.jpg
 
Hittade en sådan här hemma. Den är säkert 6-7 år gammal och köptes långt innan kaffeintresset satte igång. Finns det någon som helst syften med att ha kvar/använda nu när jag har andra alternativ så som moccamaster/hariov60/aeropress/franskpress?

1000002165.jpg

Den gör väldigt gott kaffe. Det är vad mokabryggare är italienarna kör hemma.
 
Hittade en sådan här hemma. Den är säkert 6-7 år gammal och köptes långt innan kaffeintresset satte igång. Finns det någon som helst syften med att ha kvar/använda nu när jag har andra alternativ så som moccamaster/hariov60/aeropress/franskpress?

1000002165.jpg
Om du vill ha lite espresso-aktigt kaffe så är det ju en mycket bra bryggare. Oljigt kaffe med mycket crema. Inte min favorittippade av kaffe personligen men det är en stabil och bra kaffebryggare de där mockapotsen
 
Fick en prenumeration i julklapp, annars brukar jag köra lite beställningar därifrån eller köpa deras kaffe från baristashopen oftast. Haft lite olika prenumerationer från dem tidigare. Haft Slöinge + 1 tidigare som var väldigt kul, blir nog att ta upp den igen när denna löpt ut 😊
Jag kör 3+1 just nu. Älskar upplägget och Slöinge rostar fantastiskt kaffe. Daniel är en otroligt trevlig person med vilket gör det hela ännu roligare.
 
Topp