• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

HSK

Patek
2-Faktor
Jag tycker förändring är bra, förutsatt att saker och ting blir bättre och det både tror och hoppas jag det det nya KS blir till slut!
Så all heder åt konstruktörerna! :cigar:

Man måste alltid få tid at bekanta sig med nya saker och en sak som jag inte längre får till är pingandet eller @ av personer man vill ska reagera när skriver om dem i ett inlägg! Hur gör man det nu?? För en länk med @ninckname funkar inte för mig längre...
Det fungerar för mig och nu har man till och med ändrat så att taggen blir grön för att förtydliga att det är just en taggning som det handlar om.
@Hugger69


En fråga/synpunkt som kanske tagits upp tidigare, men har inte tid att scrolla igenom allt o_O

Innan uppdatering när man sökte i "handla - säljes bytes" så kom det sorterat i tidsordning från när inlägget var publicerat.
Nu är det mer random, varför detta? Går det att sortera på nåt sätt? T.ex. att "avslutad" hamnar sist eller dylikt.
Det finns en liten knapp som heter filtrera och där kan du t.ex. välja att endast se en viss kategori och även sortera efter tidpunkt för när trådarna skapades genom att sortera efter first message. 😊

@MattWServices When I added these quotes it said "citat meddelanden" or something similar which is a pretty rough direct translation. Citera inlägg (quote posts) or citera dessa inlägg (quote these posts) would be more correct.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Det fungerar för mig och nu har man till och med ändrat så att taggen blir grön för att förtydliga att det är just en taggning som det handlar om.
@Hugger69



Det finns en liten knapp som heter filtrera och där kan du t.ex. välja att endast se en viss kategori och även sortera efter tidpunkt för när trådarna skapades genom att sortera efter first message. 😊

@MattWServices When I added these quotes it said "citat meddelanden" or something similar which is a pretty rough direct translation. Citera inlägg (quote posts) or citera dessa inlägg (quote these posts) would be more correct.
OK, spännande!
Jag fick dock ingen hint om att du pingat mig...bara att du citerat mig! :bookworm:
HSK
 
Senast ändrad:

mr_logd

Omega
Det fungerar för mig och nu har man till och med ändrat så att taggen blir grön för att förtydliga att det är just en taggning som det handlar om.
@Hugger69



Det finns en liten knapp som heter filtrera och där kan du t.ex. välja att endast se en viss kategori och även sortera efter tidpunkt för när trådarna skapades genom att sortera efter first message. 😊

@MattWServices When I added these quotes it said "citat meddelanden" or something similar which is a pretty rough direct translation. Citera inlägg (quote posts) or citera dessa inlägg (quote these posts) would be more correct.
Filtrera-knappen har jag inte sett nånstans. Däremot så hittade jag via ”avancerad sökning” och ”sök tråden” (sök i tråden ska det antagligen vara, men det är ju lite konstiga språkproblem här och där på forumet för tillfället, så det ordnar sig nog) den funktion jag var ute efter. Lite omständigt dock, så om jag fick önska mig något, så skulle den funktionen finnas på snabbsöksfunktionen. Men vad vet jag, det kanske förtar syftet med snabbsökning.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Men det går inte att klicka på någons profil längre och välja ”inlägg” eller ”startade ämnen” (eller vad det nu stod tidigare)
Går ju att gå in på profilen och sedan se inlägg men inte startade trådar?

Edit: nvm,läste lite fler kommentarer och det vart visst under ”find” :D
Fast det funkar inte, alla som jag brukade kolla för de alltid hade intressanta inlägg är nu spärrade, så nåt har hänt.
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Hur hittar man snabbt trådar skapade av en själv eller andra? Hittar inget lika smidigt sätt som det tidigare...
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Man verkar kunna "begränsa sin profil", är det vad du menar?
Känns spontant som en korkad funktion. Hur hittar man enklast någons GG-tråd om de har en låst profil?
Ja, det jag menar att det är en stor förändring. Det kan inte vara så att så många begränsat sina profiler i och med den nya uppdateringen. Jag undrar om det är medvetna om att man inte kan se vilka inlägg de gör. Jag har lärt mig otroligt mycket att varje gång jag loggar in kollar vad de mest kunniga här på KS skrivit och vilka trådar de deltagit i. Tycker det är märkligt att jag är den enda som gör så.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Frågan kanske har ställts och besvarats tidigare men var hittar man sina startade trådar?

Edit. Hittade!
 
Senast ändrad:

Snowflake

Cartier
2-Faktor
Kan man inte längre sortera annonser efter när de skapades alltså? Varför tog man bort den funktionen? Inte kul att se samma bumpade annonser hela tiden.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Filtrera-knappen har jag inte sett nånstans. Däremot så hittade jag via ”avancerad sökning” och ”sök tråden” (sök i tråden ska det antagligen vara, men det är ju lite konstiga språkproblem här och där på forumet för tillfället, så det ordnar sig nog) den funktion jag var ute efter. Lite omständigt dock, så om jag fick önska mig något, så skulle den funktionen finnas på snabbsöksfunktionen. Men vad vet jag, det kanske förtar syftet med snabbsökning.
Den finns uppe i högra hörnet ovanför den första tråden. :) Men visst hade det varit smidigare att som tidigare kunna klicka i ikoner för olika kategorier istället för att behöva göra en typ av avancerad sökning för att t.ex. enbart visa avslutade annonser.
Jag får fasen inte detta fungera trots at det blir grönt vid taggning.... får du en notis nu tex:
@HSK

@MattWServices Tags don't seem to generate notifications. #bugreport
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Den finns uppe i högra hörnet ovanför den första tråden. :) Men visst hade det varit smidigare att som tidigare kunna klicka i ikoner för olika kategorier istället för att behöva göra en typ av avancerad sökning för att t.ex. enbart visa avslutade annonser.


@MattWServices Tags don't seem to generate notifications. #bugreport
Tack, men fick du en notis? 🤔
Tydligen finns det KS:are där ute som fått detta att fungera....
 
Topp