• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har bara kollat mobilversionen av den nya sidan än och jag tycker i det stora hela det verkar bra. Håller däremot med om detta:
”similar treads” är ju dessutom helt galet . Min tråd ovan, fick tipset om adventsklocka...
Helt värdelöst.

Också funktionen att man längst ner på "nya inlägg" ser de senaste profilinläggen från användarna. Helt onödigt.

Men jag ser att ni finslipar hela tiden så bra jobbat! :)
 
Senast ändrad:
Alla är jättepositiva men jag tycker att det är superrörigt. Hittar ingenting längre. Men så är jag ju gsmmal.
Håller med, det ser självklart mycket fräschare ut än innan men jag som surfar KS 99% på mobil tycker det är vansinnigt rörigt och aldeless för mycket information inklämt....... jag får typ overload i hjärnan av att försöka läsa eller hitta nåt :)
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor

Bilagor

  • 2020-06-03_15-51-19_382.jpeg
    2020-06-03_15-51-19_382.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 8

hisingen

Cartier
2-Faktor
Att det ser ut så här på varje sida känns helt onödigt, trist att scrolla förbi detta varje gång man går in på diskussionssidan.

DA51B725-659A-4CD5-8B37-E14B8EF42DE2.png


Håller med flera om att det är lite för stort nu, blir för dålig överblick och för mycket scrollande på mobila enheter.
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor
That it looks like this on every page feels completely unnecessary, sad to scroll past this every time you enter the discussion page.

DA51B725-659A-4CD5-8B37-E14B8EF42DE2.png


Agree with several that it is a bit too big now, becomes too poor overview and too much scrolling on mobile devices.
Är det bättre nu? Jag har dolt nodbeskrivningen på mobila enheter.

Översatt av Google Translate
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Stort tack till er som investerar er tid i detta. Efter en dag att vänja sig vid nya layouten så måste jag erkänna att den är bättre på alla sätt - särskilt när diverse småfel är åtgärdade.
 

ClownenJac

Panerai
Jag gillar uppdateringen! En reflektion kring "Similar threads" är dock att man kanske generellt får ha lite mer förståelse för att gamla trådar blir "bumpade" nu eftersom de kommer hamna i blickfånget på ett annat sätt. Jag ser själv inte det som någonting negativt (tvärtom snarare!) men har upplevt det som att när folk har svarat på en 3, 5, ännu äldre år gammal tråd brukar det komma en del syrligare kommentarer kring detta. Jag tycker väldigt bra om "Similar threads"-funktionen på WUS och hoppas jag får lika mycket utbyte av den här på KS.
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Tycker det ser mycket bra ut, tar väl ett tag att vänja sig bara! Sidan känns snabbare också. Lite småfix som redan påpekats men det löser sig säkert med tiden.

Jag förstår dock inte alla som klagar på inzoomningen, såhär ser det ut för mig. Tycker det är lagom. Min telefon kanske anpassar något automatiskt?

Screenshot_20201014-102211.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tycker det ser mycket bra ut, tar väl ett tag att vänja sig bara! Sidan känns snabbare också. Lite småfix som redan påpekats men det löser sig säkert med tiden.

Jag förstår dock inte alla som klagar på inzoomningen, såhär ser det ut för mig. Tycker det är lagom. Min telefon kanske anpassar något automatiskt?

Screenshot_20201014-102211.jpg


Såhär ser det ut för mig.

Screenshot_20201014_103129_com.android.chrome.jpg




Skulle ju hellre vilja att den höll ungefär den här storleken för att få översikt.

Screenshot_20201014_103755.jpg



Och i en avdelning är väl det här lagom inzoomning.

Screenshot_20201014_103501_com.android.chrome.jpg



Din vy är ju väldigt mycket trevligare än hur jag ser det.
 

jla

Omega
Gillar generellt förra versionen av XenForo men det är väl ett nödvändigt ont att hålla sig uppdaterad.

Det blandas Svenska och Engelska lite överallt nu så en hel del phrases behöver väl uppdateras, och jag har märkt att notiser inte uppdateras automatiskt utan bara när man byter sida d.v.s uppdaterar. Bortsett från det så kommer jag nog lära mig gilla det här också!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Lämnar feedback jag också. Gillar uppdateringen, ett lyft som inte flög iväg totalt utan stannar konsekvent.
Jag hade för någon dag sen problem med att när jag bytte sida så hackade "scroll-läget" upp och ner innan den hittade rätt position, men nu gör den inte det längre så antar att det blivit löst på något sätt om än omedvetet kanske för har inte läst att någon annan haft liknande problem.

Tummen upp! 👍

Fick inte fram smiley-knappen på mobil igår, har inte testat idag men såg att det redan var rapporterat.
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Det här är en funktion som jag hittat nu, som garanterat fanns på förra versionen också men som jag aldrig använde.
Kanske var blind men nu när jag tittade på funktioner så var jag tvungen att prova. Bra funktion! Kommer inte behöva söka efter trådar lika frekvent nu 👍
1602671631179.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Detta bör fixas nu framöver. Miniatyrupplösningen har ökats.

Översatt via Google Translate
Nice job on all the quick updates and fixes. :) Would it be possible to remove the information from the thumbnail and perhaps have it appear once you open the image? A large portion of it is covered by information regarding file size, views etc. which isn't really that interesting since the whole point of a thumbnail is to give you a preview of the actual image.
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor
Nice job on all the quick updates and fixes. :) Would it be possible to remove the information from the thumbnail and perhaps have it appear once you open the image? A large portion of it is covered by information regarding file size, views etc. which isn't really that interesting.
Done with the following CSS edit

CSS:
// Hide extra file information on thumbnails
.file-info {
    display: none;
}
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
@MattWServices Could you please add functionality for quoted images? It's a bit confusing when you're discussing something and the quote only contains a line of text saying show attachment x instead of the actual image.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Yes, sänkt 1 steg på alla texter
Ett stort steg i rätt riktning. Beskrivningen i forumdelarna är borta vilket också är en klar förbättring men man kanske kan komprimera ytterligare på mobilsidan? T.ex. genom att minska dödytan och ha bevakaknappen på samma rad.
Screenshot_20201014-151133_Firefox.jpg


Oavsett vad man tycker om den nya uppdateringen så ska ni ha cred för att ni är lyhörda och tar till er av den konstruktiva kritiken här i tråden och vidtar snabba åtgärder för att försöka att förbättra användarupplevelsen. :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@MattWServices hyperlinks (and user mentions, like here) in posts are missing any styling making them stand out. Change their color, make them underscore or bold.

edit: fixat nu ser jag
 
Senast ändrad:
Topp