• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

falten

Cartier
6F530D3D-2A52-407C-B452-EF517AE3B342.jpeg
7C1D6E39-C0AD-4C4A-B444-647DDA025E92.jpeg
FDC8DF8F-62C2-4E74-8D77-FA2F54502F29.jpeg
B0EA8F26-9471-46BE-9FD7-EFC02AE6F82D.jpeg


Lite intressanta jämförelse bilder, nu med hål rakt igenom
 
Senast ändrad:

falten

Cartier
Spännande att höra hur hållbarheten är på v.3 med tunnare yttersula? Tycker den vart förvånansvärt bra på v.1 Loggat +120 mil i första paret innan de pensionerades och jag gick in på andra.
2an har jag slitit ut rejält bak, handen ivägen men funkade bra ändå. 3an som du säger ser lite klenare ut area mässigt men min bedömning är att själva gummit ser lite tjockare ut på den yta som finns vid hälen. Inväntar med spänning på lite torrt underlag sen åker dem på under söndags långlöpning så kommer lite mer inputs, ska framförallt bli kul att jämföra pulsen från andra skor i samma fart👍
 

martaSM30

Audemars
Har haft ett par veckor med (för mig) många löparmil, känner mig rätt sliten. Hur gör ni när ni känner er rejält slitna, helt uppehåll eller kortare lättare jogg?
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Har haft ett par veckor med (för mig) många löparmil, känner mig rätt sliten. Hur gör ni när ni känner er rejält slitna, helt uppehåll eller kortare lättare jogg?
Då skulle jag satsat på en eller två återhämtningsveckor med lättare jogg varannan/var tredje dag. Sover du med klockan? Vad säger den, i så fall, att du har för hrv och snittpuls jämfört med vad du hade för några veckor sedan?
 

martaSM30

Audemars
Då skulle jag satsat på en eller två återhämtningsveckor med lättare jogg varannan/var tredje dag. Sover du med klockan? Vad säger den, i så fall, att du har för hrv och snittpuls jämfört med vad du hade för några veckor sedan?
Hm ja det låter rimligt men tråkigt😑
Loggar inte puls men den skulle mkt väl kunna vara ngt högre (känsla).
Ja det hade man ju kunnat räkna ut med bakdelen när man ökar volymen flera veckor i rad🥵
 

dodds

Omega
2-Faktor
Jag dök in i tråden för ett tag sen smått förundrad över gps på min Garmin vivoactive 3 börjat balla ur. Jag avvaktade ett tag och trodde felet var mig, men tidigare i veckan kapade den min tid med 1 min per km och en annan gång så kunde den inte låsa till gps på flera minuter. Summa summarum, det blev en ny Garmin idag 🤩
1000029275.jpg
 

joca

Patek
2-Faktor
Semi-off topic kanske men vilken klocka köper man för Max typ 4-5k?

Vore trevligt att kunna lämna mobilen hemma men ändå kunna lyssna på Spotify.

Kollat på forerunner 255 Music samt 755. Finns bättre alternativ i samma prisklass?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Semi-off topic kanske men vilken klocka köper man för Max typ 4-5k?

Vore trevligt att kunna lämna mobilen hemma men ändå kunna lyssna på Spotify.

Kollat på forerunner 255 Music samt 755. Finns bättre alternativ i samma prisklass?
Apple Watch? Funkar utmärkt med musik, träningsfunktionerna tillräckligt bra tycker jag
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag dök in i tråden för ett tag sen smått förundrad över gps på min Garmin vivoactive 3 börjat balla ur. Jag avvaktade ett tag och trodde felet var mig, men tidigare i veckan kapade den min tid med 1 min per km och en annan gång så kunde den inte låsa till gps på flera minuter. Summa summarum, det blev en ny Garmin idag 🤩
1000029275.jpg
Kan det ha varit för att klockan låg i fickan och inte på armen?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Semi-off topic kanske men vilken klocka köper man för Max typ 4-5k?

Vore trevligt att kunna lämna mobilen hemma men ändå kunna lyssna på Spotify.

Kollat på forerunner 255 Music samt 755. Finns bättre alternativ i samma prisklass?
Jag är jättenöjd med min FR265 som tärningsklocka som jag köpte i höstas. Första månaderna hade jag på mig den hela tiden för att se om jag vill ha en smartwatch (den har ju appar, notifieringar, betalning o.s.v. oxå), men nu använder jag den bara för träning då jag bara blev irriterad och stressad varje jävla gång som det vibrerade på armen av ngn jävla whatsapp notis eller annat skit.
 

joca

Patek
2-Faktor
Apple Watch? Funkar utmärkt med musik, träningsfunktionerna tillräckligt bra tycker jag
Tack för tips. Vill inte ha aw dock.
Jag är jättenöjd med min FR265 som tärningsklocka som jag köpte i höstas. Första månaderna hade jag på mig den hela tiden för att se om jag vill ha en smartwatch (den har ju appar, notifieringar, betalning o.s.v. oxå), men nu använder jag den bara för träning då jag bara blev irriterad och stressad varje jävla gång som det vibrerade på armen av ngn jävla whatsapp notis eller annat skit.
Tack :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag dök in i tråden för ett tag sen smått förundrad över gps på min Garmin vivoactive 3 börjat balla ur. Jag avvaktade ett tag och trodde felet var mig, men tidigare i veckan kapade den min tid med 1 min per km och en annan gång så kunde den inte låsa till gps på flera minuter. Summa summarum, det blev en ny Garmin idag 🤩
1000029275.jpg
Min 245 har börjat bete sig konstigt också. Springer exakt samma runda på 5km. Men senaste gångerna har jag haft 300-400m kvar där 5km var tidigare.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Min 245 har börjat bete sig konstigt också. Springer exakt samma runda på 5km. Men senaste gångerna har jag haft 300-400m kvar där 5km var tidigare.
Min har alltid varit sådan men med kanske upp till +100-150m på bekräftad 5k runda. Har även jämfört med andra löparklockor. De verkar vara lite individer...
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Inte kanske relaterat till direkt löpning. Men jag skulle behöva ett smidigt (läs litet, diskret) pulsarmband. Har noll intresse av typ någon smartklocka. Det är två funktioner jag behöver primärt. Och det är pulsmätning och sömnloggning. Gärna vattentätt och halvskaplig battertid men i övrigt gärna simpelt och relativt smidigt. Vad ska jag köpa?
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Inte kanske relaterat till direkt löpning. Men jag skulle behöva ett smidigt (läs litet, diskret) pulsarmband. Har noll intresse av typ någon smartklocka. Det är två funktioner jag behöver primärt. Och det är pulsmätning och sömnloggning. Gärna vattentätt och halvskaplig battertid men i övrigt gärna simpelt och relativt smidigt. Vad ska jag köpa?
Det absolut bästa, snyggaste och diskreta bandet är Whoop. Det loggar sömn och träning riktigt bra men kommer med en baksida, det är svindyrt. Något billigare som också är bra att logga sömn men mindre bra för träning som jag testat är dock inte ett band utan är en ring, Ouraring.

Annars tror jag du får kika på typ fitbits och liknande men då har du ju display och grejer och ser ut som en klocka
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Det absolut bästa, snyggaste och diskreta bandet är Whoop. Det loggar sömn och träning riktigt bra men kommer med en baksida, det är svindyrt. Något billigare som också är bra att logga sömn men mindre bra för träning som jag testat är dock inte ett band utan är en ring, Ouraring.

Annars tror jag du får kika på typ fitbits och liknande men då har du ju display och grejer och ser ut som en klocka
Tack för alternativ. Jag får googla lite 👍🏻
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Inte kanske relaterat till direkt löpning. Men jag skulle behöva ett smidigt (läs litet, diskret) pulsarmband. Har noll intresse av typ någon smartklocka. Det är två funktioner jag behöver primärt. Och det är pulsmätning och sömnloggning. Gärna vattentätt och halvskaplig battertid men i övrigt gärna simpelt och relativt smidigt. Vad ska jag köpa?
Oura Ring? Jag Har en och den spöar min Garmin på sömnloggning och matchar klockans pulsmätning vid löpning ganska så bra (nästan imponerande bra för att sitta på ett finger).
 
Topp