• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Landshark

Cartier
Är öppen för att det visserligen finns andra - subjektiva - värderingar. Jag menar - ens egen Gud står en närmast, eller hur nu talesättet är?! Jag redogör endast för min egen lite inskränkta verklighetsuppfattning. Så är det med det... ;-)
 

jabla

Sarlacc
Välkomna alla nya! håller med @Landshark att en dag utan Rolex på armen är en mindre lyckad dag :)
 

Landshark

Cartier
Tack alla, för välkomnande, särskilt från "jabla". Det kändes helt plötsligt rart att inte omedelbart bli påhoppad (fast det kommer nog så småningom). Det verkar vara en ganska schysst ton här, vilket jag inte är van vid (läs: "ventilen" på porscheforumet).
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Landshark skrev:
Tack alla, för välkomnande, särskilt från "jabla". Det kändes helt plötsligt rart att inte omedelbart bli påhoppad (fast det kommer nog så småningom). Det verkar vara en ganska schysst ton här, vilket jag inte är van vid (läs: "ventilen" på porscheforumet).
Varmt välkommen att omslutas av den berömda KS-andan... :)
 

OBRKV

Cartier
Hej,
Ny här på forumet! Sedan väldigt tidig ålder har jag intresserat mig om klockor (skyller, eller tackar min far för det) men det är nu på senare år som jag faktiskt börjat sätta mig in i denna värld.

Tänkte samtidigt presentera mitt senaste inköp och första, "ordentliga" urverk jag köpt själv.
En Rolex Datejust 1601, här precis efter uppackningen
rolex2_zps55bc9087.jpeg

och här på min handled
rolex1_zpscb2ca801.jpeg


Här är även en klocka jag fick i studentpresent, något som verkar rätt ovanligt i Sverige, en Jean Marcel
9031ADDA-474E-458F-AC67-5E7C3EB4942B-1900-0000017C0D5C77E6_zps40647cba.jpg


Har även en Seiko (minns inte modell) som jag fick utav en herre i Japan när jag var på besök. Det var farsan i familjen som min syster hade som värdfamilj när hon studerade i Tokyo. Han har tre döttrar, inga söner, så när jag bodde där i tre veckor blev han, även en ordentlig klockfantast, så lycklig av att kunna prata klockor och bilar att han var tvungen att ge mig en fin gåva. Min första kronograf. Har tyvärr ej bild på denna då den ligger i skåpet i mitt fosterhem.

(Ursäkta för de halvtaskiga bilderna. Har bara mobilkamera till hands..)
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Stockholmare som varit intresserad av klockor i snart 10 år... Har köpt och sålt lite på gamla TTT men hittade precis hit.

Började med en Tag Heuer Carrera Chrono som jag fortfarande har kvar och inte säljer i första taget. Sedan har intresset bitit sig fast och utökats med ett par-tre Orisar (älskar min 47 mm Diver small second för övrigt), en Breitling supoerocean, en Longines Opposition Square, ett par vintage Omegor, en Revue Thommen Diver som beater och nu senast i raden så väntar jag på en Sinn för att få testa av ett nytt märke. 7 st baserade på ETA 2824-2 - snudd på löjligt...

Har under 10 år lyckats sälja/byta totalt tre klockor, så riktigt dålig på att släppa taget.. Mycket roligare att skaffa större låda. :)
 

plexan

Cartier
Hej ny här på forumet

Nyss köpt ny klocka så jag tänkte passa på att bli medlem, har varit intresserad av klockor i ca 7år.
Bara ägt några olika billigare Casio klockor tidigare. Här är min nya iallafall som jag har längtat efter i några år nu :)

Tissot PRS 516

1365691268.jpg


1365691298.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Amund skrev:
Hej hej,
Är ny på forumet och mitt klockintresse är förhållandevis nytt. Har ingen klocksamling som dom flesta av er här men äger en gammal Constellation från -60 som jag använder så gott som dagligen, samt en dykare från GUL som var min första dykarklocka. Idag anväder jag en Suunto D6 när jag dyker så GUL'en används nu mest sommartid när jag är ute med båten.

Men står idag inför mitt första inköp av en "riktig" klocka och tittar på bla. Tag Heuer Carrera Cv2a och rätt modell av Panerai Luminor Marina.

Glad Påsk!

Mvh,
Danne

Kul att du har hittat hit!!
 
V

Viggen

Guest
Oj oj oj vad det trillar in ny medlemmar! Stort välkommen och jag hoppas på att få lära känna allihop. :)
 

Joppe

Breitling
Hej på er alla!
Efter att av och till lurkat på KS i ett par år var det dags att regga sig och skriva en liten presentation. Närmare de 40, bor i "Peking" (aka Norrköping för den oinvigde), hus barn, fru, osv. I sammanhanget en del klockor av det mer modesta slaget, ryska armbandsur, en guldrova (zenith) som ligger varmt om hjärtat, dagligdags quartsur ala casio/swatch. Av nyfikenhet köpt på mig lite gamla trasiga armbandsur som plockats isär och partiellt ihop :) När dock drömmar om lite stiligare ut och där KS är ett gott forum för eskapism. Hänger annars mestadels på olika cigarrforum (drev en gång i tiden PolarCigar för dem som rört sig i den branschen). Så den som är i närheten av Norrköping och vill ta en garre och snacka klockor, den hör av sig!

/Joppe
 

Icaras

Rolex
Hej på er alla!
Efter att av och till lurkat på KS i ett par år var det dags att regga sig och skriva en liten presentation. Närmare de 40, bor i "Peking" (aka Norrköping för den oinvigde), hus barn, fru, osv. I sammanhanget en del klockor av det mer modesta slaget, ryska armbandsur, en guldrova (zenith) som ligger varmt om hjärtat, dagligdags quartsur ala casio/swatch. Av nyfikenhet köpt på mig lite gamla trasiga armbandsur som plockats isär och partiellt ihop :) När dock drömmar om lite stiligare ut och där KS är ett gott forum för eskapism. Hänger annars mestadels på olika cigarrforum (drev en gång i tiden PolarCigar för dem som rört sig i den branschen). Så den som är i närheten av Norrköping och vill ta en garre och snacka klockor, den hör av sig!

/Joppe
Välkommen hit! Synd man inte bor i Norrköping, då hade man allt velat ta sig en lektion om cigarrer!

Målarn, bor du också i "Peking"? :D
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Ok, jag är inte helt ny på forumet men har inte presenterat mig ännu.
Gammal, ruskigt gammal, på gränsen till läge för käpp. Har riktigt feta handleder men väger ändå inte mycket över 100. Jag har varit intresserad av klockor sedan urminnes ;) tider och har ca 40 st. Just nu är jag lite fokuserad på 60- och 70-talskronografer men Sinn är ett favoritmärke. Samtidigt har jag som mål att skaffa en snygg Rolex. Jag har länge tvekat mellan en Date Just och en Day Date men börjar inse att mina handleder är för tjocka. Kanske en sportrolle, men då måste guld vara inblandat ;). Hursomhelst så har jag KS som ett av mina favorittillhåll på nätet och så kommer det nog att förbli ett tag...
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjena Christoffer heter jag är också ny på detta forum. Klockor kan vara det roligaste hobbyn men också den dyraste hobbyn. Just nu är jag ägare av en Panerai Pam 253 Flyback Regatta men innan sommaren förhoppningsvis en Hublot eller AP också.
Håller just nu på att kikar runt en del för att sätta mig in i forumet.
Kommer nog tillbringa en hel del tid här :D
Skulle lägga ut en bild på Dinkan, men förstår ej hur man gör :)
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Hejhej, nu var det dags.

Allting började när jag av Omegan på Bonds handled förstod att "det inte bara är Rolex som har flytande sekundvisare". Jakten började dock först några år senare.

Det senaste året har jag spenderat utomlands, i höstas på internship i NYC och för närvarande med plugg i Shanghai. Jag har bara med mig två klockor hit och budgeten tillåter verkligen inga nyköp (dessutom skitdyrt här.)

De som är med är:
hamiltoncopy.jpg


Certina DS Action:
1fd7c57b.jpg


Eftersom detta är min sista termin så ser jag verkligen fram emot att börja generera lite slantar istället för att bara göra av med dom. Som ni självklart förstår så har jag redan bestämt vilka de första 10 klockorna jag ska köpa är. När jag börjar tjäna pengar alltså. Först ut är reverso, jag återkommer i den frågan.

//Calle
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ni är självklart välkomna att höra av er om det är något jag kan hjälpa till med på grund av min geografiska placering.
 

Draper

Omega
Hej!

Draper här.

Nuvarande:

Rolex GMT II (116710) Införskaffad på Rob Engström för ca 1,5 år sedan. Jag tycker den gör sig bra med rubber så kör med det för tillfället. Mycket nöjd, kommer aldrig sälja!

Minerva kronograf 36mm ca 1955. Fått av pappa i studentpresent, han köpte tre stycken i mitten av 80-talet. Två har han gett bort och en har försvunnit spårlöst. Borde använda mer men tycker den är något liten. Kommer aldrig sälja...såklart.

Tidigare:

Omega Seamaster Chronometer. Införskaffad på Rob Engström för ca 10 år sedan. Såld till en kompis för ett oförskämt lågt pris. Ångrar den försäljningen bittert då det var den första klockan jag köpte. Har svårt att umgås med honom numer.

Rolex Explorer (214270) Såldes för att finansiera GMT:n. Ångrar men var ett nödvändigt ont. Diskret, dillade den starkt till svart kostym.

Klockor jag gärna vill ha i min ägo inom kort:

GMT pepsi 16750 från födelseår 81.

Milgauss med vit tavla och ha den med svart rubber. Då kan jag varva den med GMT:n med länk för omväxlingen. Tycker mig mkt sällan se vita Milgaussen.

Skulle vilja ha med ligger ej högt i prio:

GULD! Halv eller hel! Fördel sportrolex.

/Draper


jU3cy1G.jpg


OgOGAtt.jpg


03nIcyi.jpg
 

Draper

Omega
Välkommen in alla nya!!

Såå, Draper vilken Helgulds sportrolex gillar du mest då :D??

Ojoj, nuvarande subben med blå kransen/tavla är ju härligt men hade räckt med halvgulden! Sen såg jag en helguld vintagedaytona (med bling!) en gång men är ingen fan av daytona så den går ändå bort, om man kan/vågar/får säga så. Har bild på den klockan för övrigt.
 

Målarn

The Steak
Ojoj, nuvarande subben med blå kransen/tavla är ju härligt men hade räckt med halvgulden! Sen såg jag en helguld vintagedaytona (med bling!) en gång men är ingen fan av daytona så den går ändå bort, om man kan/vågar/får säga så. Har bild på den klockan för övrigt.

Hade halvgulds subben i nån månad (116613) sen sålde jag den och köpte helgulds GMT istället, väldigt Nöjd!!
Visa gärna bilden!!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Oj, en 6269 haha. Kanske lite för mycket ja. Lär dock vara hyfsat rare då det bara gjorts typ 25st. :)

Var klämde du på en sån om man får fråga?
 
Topp