• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror den är dyrare än så idag. Finns en ref som heter 6970 som jag tror gjordes i ännu mindre serie. De är värda någonstans mellan 3-500kEUR om man ser till tidigare auktioner. Helt gräsliga klockor men det är en annan femma. :)
 

meuller

Omega
Hej alla!
Jag har smygit runt här ett tag och postat lite här och där men kände att det var dags för en presentation. Även jag har ett relativt nvunnet klockintresse. Jag är student och nu boende i Uppsala så någon samling är det inte frågan om här, än iaf :). Jag har gjort en affär här på KS som gav mig en Omega Genevé som jag är mycket nöjd med och använder frekvent. Dock går jag och suktar efter en Breitling SOH 42 att komplettera med. Och vem vet? Kanske kommer flickvännen hem från Florida i slutet av juli med en trevlig dinka för min surt förvärvade sommarjobbspengar :)
 

Trulle75

Breitling
Hei,
Nok en norbagge som har funnet veien over fra Tidssonen.no.
Klockebeholdningen varierer selvfølgelig noe, men basen er:
Panerai 177
dsc1631.JPG

Seamaster 30 (ca 1974)
seamasterb.jpg

Helson Shark diver 45 mm Bronze
helson1910.jpg

Seiko SKX007 Yobokies
seikobasandlokes.jpg

Archimede Pilot XL
dagens.jpg
 
Hej alla,
Relativt ny medlem. Som många andra så har jag ett klockintresse som bara växer. Mitt stora kliv in i träsket togs förra året då jag köpte en Rolex GMT 16750 från mitt födelseår 1984, dock inte på detta forum.

Bor i Malmö och håller precis på att sortera alla mina önskemål om vad nästa klocka ska bli!

Vänliga hälsningar
Johan
 

hejo

Panerai
För väl passa på att att anmäla mig som "nygammal" medlem. Verkar ju hänt en hel del på forumet under min vinterdvala
och det är inte många medlemmar som jag känner igen från förr o då borde de ju rimligtvis inte känna igen mig :bag:
Som sagt så har jag sovit ett tag men jag har varit aktiv i träsket sedan mitten av 2000-talet. Är en utpräglad Vintage-nörd
och tittar knappt åt nya klockor. Nyaste klockan jag äger är en Omega Constellation från 1990 vilken jag aldrig använder (Studentpresent). Håller till på Sveriges framsida närmare bestämt Halmstad :happyhappy:

Här är några bilder på de ur som aldrig kommer att lämna mig så länge jag finns i jordelivet:

Flygarna.jpg


IMG_5826.jpg


tvkrlekar.jpg


IMG_5830.jpg


Viggen_1280.jpg


1675_1av1.jpg


1675_isen1av1.jpg


Ha en trivsam dag!

/Henrik
 

walter

Breitling
Nok en utlending.
Har vel alltid hatt litt interesse for klokker,men nå blir det bare verre.
Av klokker så har jeg ikke så mye,en vintage Omega,Doxa og andre småting.
Har snødd helt inn på Jaeger LeCoultre for tiden,så det blir vel en til min bedre halvdel først,så må jeg nok ha en selv.
Eller fler.
Har også litt lommeurfetisj,men har ikke fått handlet noe enda.
Det må det også gjøres noe med etterhvert.Moderne eller vintage vet jeg ikke enda.
(Noen som har JLC bøkene og kan fortelle meg om de er bra?)
 

SJ Smythe

Cartier
För väl passa på att att anmäla mig som "nygammal" medlem. Verkar ju hänt en hel del på forumet under min vinterdvala
och det är inte många medlemmar som jag känner igen från förr o då borde de ju rimligtvis inte känna igen mig :bag:
Som sagt så har jag sovit ett tag men jag har varit aktiv i träsket sedan mitten av 2000-talet. Är en utpräglad Vintage-nörd
och tittar knappt åt nya klockor. Nyaste klockan jag äger är en Omega Constellation från 1990 vilken jag aldrig använder (Studentpresent). Håller till på Sveriges framsida närmare bestämt Halmstad :happyhappy:

Här är några bilder på de ur som aldrig kommer att lämna mig så länge jag finns i jordelivet:

Ha en trivsam dag!

/Henrik

Grymma bilder! Ett par riktigt schyssta klassiska pilotbrillor förresten, American Optical aviators? Har varit inne på att köpa ett par inspirerad av bilder på astronauter från 60/70-tal. The right stuff.
 

hejo

Panerai
Grymma bilder! Ett par riktigt schyssta klassiska pilotbrillor förresten, American Optical aviators? Har varit inne på att köpa ett par inspirerad av bilder på astronauter från 60/70-tal. The right stuff.

Tack, American Optical är helt korrekt iaktagelse dock het modellen Pilot. Prisvärda och i mitt tycke fantastiskt söna. Den läckra historian får du på köpet ;) /Henrik
 

Ministern

Founder
2-Faktor
För väl passa på att att anmäla mig som "nygammal" medlem. Verkar ju hänt en hel del på forumet under min vinterdvala
och det är inte många medlemmar som jag känner igen från förr o då borde de ju rimligtvis inte känna igen mig :bag:
Som sagt så har jag sovit ett tag men jag har varit aktiv i träsket sedan mitten av 2000-talet. Är en utpräglad Vintage-nörd
och tittar knappt åt nya klockor. Nyaste klockan jag äger är en Omega Constellation från 1990 vilken jag aldrig använder (Studentpresent). Håller till på Sveriges framsida närmare bestämt Halmstad :happyhappy:

Här är några bilder på de ur som aldrig kommer att lämna mig så länge jag finns i jordelivet:

Flygarna.jpg


IMG_5826.jpg


tvkrlekar.jpg


IMG_5830.jpg


Viggen_1280.jpg


1675_1av1.jpg


1675_isen1av1.jpg


Ha en trivsam dag!

/Henrik



Välkommen in i värmen!
 

Nexus

Panerai
Hej hopp! 25årig nybörjare från hufvudstaden med yrkesinriktning datorer här.

Jag har i dagsläget inget speciellt anständig klocksamling, utan i huvudsak en laddning quartz-krafs i lågprissegmentet.
Det enda jag har att komma med i dagsläget är två ärvda certinor, varav den ena är en blue ribbon automat i katastrofalt skick som kommer att renoveras snarast. Samt min nuvarande ögonsten som är en Pansar of Sweden Supercharged.
Jag räknar dock med att bygga upp en ganska rejäl laddning automatur framöver.
 

TKVF

Panerai
Hej hopp! 25årig nybörjare från hufvudstaden med yrkesinriktning datorer här.

Jag har i dagsläget inget speciellt anständig klocksamling, utan i huvudsak en laddning quartz-krafs i lågprissegmentet.
Det enda jag har att komma med i dagsläget är två ärvda certinor, varav den ena är en blue ribbon automat i katastrofalt skick som kommer att renoveras snarast. Samt min nuvarande ögonsten som är en Pansar of Sweden Supercharged.
Jag räknar dock med att bygga upp en ganska rejäl laddning automatur framöver.
Välkommen hit. Lägg gärna upp bilder på den där Pansarklockan, aldrig hört talas om det märket.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
La upp detta i pysseltråden men den gör sig nog bättre här.....


Hittade hit när jag googlade efter en lämplig Panerai. Har hängt på TTT sen Tony startade siten. Genom åren har ett antal dinkor runnit mellan fingrarna. Bland några mer minnesvärda så minns jag Glycine SST12 jag köpte av Denke. Sen har man givetvis haft sina svaga ögonblick när man köpt en och annan Rolex, bl a bilhandlarversionen av subben, dvs en G/S.

Senaste var en seadweller men magin från tidigt 90-tal ville inte riktigt infinna sig och den kändes mer och mer som en redig girlywatch. Så den fick ge plats för en IWC inge, där pratar vi manlig klocka men med risk för skolios vid långvarig användning. Plus att den är en formidabel dörrpostmagnet. Den fick tyvärr ge vika för att jag dog lite inombords varje gång jag dängde den i något hårt.

En Chronoswiss Opus i skeletonutförande kom när jag tyckte skeleton-ur var det coolaste sen sockeplast och försvann lika fort när inga av det motsatta könet förstod det speciella i en klocka utan urtavla. Liten påverkan hade även det faktum att det inte gick att se vad klockan var. Nåväl efter en välbehövlig paus från klockor som kostar som en mindre bil så har jag ledsnat på Suunton och min gamla Seikobeater och nu ska det handlas Panerai.

Helst en Pam 390 eller liknande. Ska vara clean, stor och schnyygg! Tills jag hittar den rätta så tränar jag på armband. Denna slängde jag ihop under dagen, tycker den vart ganska cool genom att låta "flesh" sidan vara framsidan.

Tackar

/Peter

nsEYbXd.jpg


8ZaovRf.jpg


vviqYlJ.jpg
 

Roxen

Cartier
Efter att ha avvaktat alldeles för länge är det dags att även jag påvisar lite vett och etikett och presenterar mig efter att ha hängt på forumet alldeles för länge utan presentation. Benjamin var namnet, jag är 20 år gammal och kommer från Stockholm, är dock för närvarande nyinflyttad i Uppsala för 5 års studier. Jag är en hängiven Rolex-samlare, och då i huvudsak GMT-Masters av olika årgångar, men hyser även ett stort intresse för andra dinkor, och då gärna äldre sådana. Tycker forumet är av grandiost bra klass och uppskattar läsningen i kvadrat!

Tack för mig!

Benjamin.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha avvaktat alldeles för länge är det dags att även jag påvisar lite vett och etikett och presenterar mig efter att ha hängt på forumet alldeles för länge utan presentation. Benjamin var namnet, jag är 20 år gammal och kommer från Stockholm, är dock för närvarande nyinflyttad i Uppsala för 5 års studier. Jag är en hängiven Rolex-samlare, och då i huvudsak GMT-Masters av olika årgångar, men hyser även ett stort intresse för andra dinkor, och då gärna äldre sådana. Tycker forumet är av grandiost bra klass och uppskattar läsningen i kvadrat!

Tack för mig!

Benjamin.
Det värmer att höra! :)
Välkommen, du är i gott sällskap vad det gäller Rolex-mögel. :)
 
Är en nygammal forumanhängare. Haft en användare under ett bra tag men inte alls varit aktiv postare. Känner dock att det är dags att presentera sig här tillslut.

Klockintresset har funnits länge men har gått i vågor, dock inser jag att för varje våg så kommer jag djupare och djupare ner i träsket. Jag har ännu inte tagit modet till mig att investera i min första riktigt fina klocka trots att jag varit nära ett par gånger. Under åren som student så fanns inte ekonomin alls vid sidan av alla andra intressen, men nu när man har jobbat ett par år så finns inte riktigt den ursäkten kvar. Just nu är siktet inställt på en blå snowflake, har missat ett par här på forumet men hoppas snart att finna den rätta.
Tills den dagen så är den dagliga klockan en vintage Certina blue ribbon som visas på bild här nedan. Inväntar även en SKX007 för att ha ett badvänligt alternativ.

Väl mött,
Viktor

image.php
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Brukade hänga på TTT när sidan hade en gul färg och diskussionerna var härliga, sen dess har jag mest surfat
på Blocket för att dämpa klocksuget men nu gör jag en comeback! Har en 16710 Pepsi -03 med lug holes och
gillar generellt mest stålklockor som tål att användas. Om dagarna jobbar jag med reklam i Stockholm.


3OHr1e6.jpg
 
Topp