• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

David

Bödeln
Okay då spammar jag på!

Vad sägs om att bidra på ett konstruktivt sätt istället? Den här trista attityden som är så vanlig på andra forum har vi inte sett här, förrän nu. Vänligen tänk om!

Rätt mysko system, hade räckt med typ 3 inlägg;)

Inte särskilt, det är rätt vanligt. Kanske behöver gränsen höjas till 250, som det är på en del andra forum?
 
U

urinvånaren

Guest
Hejsan! Mitt namn är Magnus och jag har varit ohövlig länge nog att inte presentera mig ordentligt och detta ber jag om ursäkt för.

Bor utanför Lund med fru och 2 barn, mitt klockintresse har funnits i många år men har väl tilltagit de sista åren.
Jag driver egna företag som är bygg & fastighetsrelaterade och jag har även ett stort bilintresse som några av er redan känner till.
Vill nog beskriva mig själv som en samlare så det har blivit en del klockor med tyngdpunkt på Rolex och Omega, men även en och annan udda fågel har slunkit in i samlingen.

Trots min ganska korta tid har jag känt mig välkommen in i forumet och det är väl det som är K:S styrka, gemenskapen och framförallt kunskapen som många utav er besitter härinne.

Ha en fortsatt bra dag:)

Mvh
Magnus B
 

Selvedge

Rolex
Hej alla klockfantaster! Har som så många andra glidit runt anonymt på forumet! Det håller inte!
Är en medelålders man på 37, fru finns och dessutom 3 barn! Håller till utanför Jönköping, allmänt idrotts intresse, framför allt fotboll och innebandy på korpnivå! Klockintresset har funnits många år, ligger några gamla certina, seiko och en gammal aqualand i lådan som inte används! Det är först det senaste året som det tagit fart! Både en speedy och AT har inhandlats! Vet inte var det ska sluta! Känns som man hela tiden letar efter något nytt! Känns spännande och äntligen bli en i familjen!

Väl mött

Patrik
 

Rättidig

Omega
Hej!

41-årig lokförare med intresse för klockor, foto, mat, ånglok, öl, m.m. ber härmed om att få ansluta sig till gemenskapen. Mitt intresse för klockor är gammalt, men har blossat upp lite på senare tid i samband med inköp av en Seiko Automatic (som strax följdes av en till).
Enligt min mening är en bra klocka en klocka man vågar bära, dyrgriparna går därför bort för min del (precis som en bra kamera är den kamera du har med dig). Quartz är praktiskt, men trist. Det verkar som om jag inte är ensam om fotointresset här, då jag sett flera mycket fina bilder. Kul!

cVFWtE3.jpg


OIPRlgS.jpg


Jag slänger in en bild på fickuret jag köpte i Schweiz, och sedan använde i jobbet som konduktör under flera år. Står numera still efter att ha åkt i backen, men skall fixas vid tillfälle.

4KHhR6J.jpg


Jag borde kanske också lägga till senaste fyndet, inköpt på Tradera, troligen av en medlem på detta forum.

ekTNbTZ.jpg


/Micha
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hej!
Mitt namn är Danielle, är i 20 tjugoårsåldern och bor uppe i Norrland.
Just nu äger jag bara en äldre Omega seamaster 600 Geneve, men hoppas på att kunna köpa en Rolex DJ inom en snar framtid.

Hoppas på att kunna lära mig mer om klockor! :)
Välkommen! Klart du ska ha en DJ - perfekt allround klocka :pompus:
 

Max B

Breitling
cHW15QQ.jpg
[/IMG]
cHW15QQ.jpg


Tja
Jag har snokat omkring här i ett gäng veckor utan att ge mig tillkänna i jakt på idéer till första stora klockköpet.
I eftermiddags gjorde jag slag i saken och det blev dubbelt så dyrt jämfört med vad jag ursprungligen tänkt spendera. Men det verkar vara ett återkommande tema på det här forumet. Glad är jag i alla fall. Har drömt om denna i 20+ år, både min morbror och farbror hade sådana här när jag var liten. Har aldrig kunnat släppa modellen. Nu har jag en egen!
Trevlig helg!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
cHW15QQ.jpg
[/IMG]
cHW15QQ.jpg


Tja
Jag har snokat omkring här i ett gäng veckor utan att ge mig tillkänna i jakt på idéer till första stora klockköpet.
I eftermiddags gjorde jag slag i saken och det blev dubbelt så dyrt jämfört med vad jag ursprungligen tänkt spendera. Men det verkar vara ett återkommande tema på det här forumet. Glad är jag i alla fall. Har drömt om denna i 20+ år, både min morbror och farbror hade sådana här när jag var liten. Har aldrig kunnat släppa modellen. Nu har jag en egen!
Trevlig helg!
Välkommen och grattis! Härlig känsla att gå i deras fotspår va?
 

Jackamedmos

Breitling
Ja då kanske det äntligen var dags att presentera sig efter att ha varit registrerad i ett tag!

Är en gitarrspelande gymnasieelev från Göteborg och har varit fascinerad av klockor sen jag var liten och pappa förklarade att hans klocka inte behövde batterier utan "laddades" när han rörde armen.

Det såg sedan fart när jag förra året såg en bild på en Submariner på brunt läder och tänkte en sådan måste jag ha! Vad kan en sån kosta? 5000? tänkte jag och sökte febrilt efter rätt modell. När jag sedan såg det verkliga priset så satsade jag på något liknande och köpte då min första klocka, en SKX007.

ESuXgMG.jpg


Letar nu efter att uppgradera till en Speedmaster, DJ eller tudor Sub och ser verkligen inte att intresset skulle minska utan snarare tvärt om!

Gillar verkligen klocksnack då det verkar vara en samling av människor från hela landet, även fast Stockholm och Göteborg verkar vara en vanlig bostadsort, som är hjälpsamma, trevliga och inte dömer folk på hur dyr deras klocka är!

Vänliga hälsningar
Jakob
 
Hej på er!

Har under ett tag lurat runt på forumet utan att vara registrerad och kände att det var dags nu.

Jag är en novis när det gäller klockor och tänkte därför att klocksnack är det perfekta stället att ta del av all er kunskap :)
Jag har även begått en kardinalsynd och använder en "parfymklocka". Till mitt försvar så var det min flickvän som köpte den åt mig! Förutom den så har jag en gammal Jaque Lemans.
Men bröder, jag ska bättra mig! I år blir året då jag ska ta steget och köpa en riktig klocka! Och om jag har förstått resterande medlemmar, så kommer det inte heller bli min sista...




Man kan väl säga att mitt klockintresse verkligen väcktes till liv efter att jag ett reportage på Manolo, klockvärdens 25 klassiker. Den handlade om Audemars Piguet Royal Oak. Jag föll pladask direkt. Kanske inte riktigt inom min prisklass, men jag börja de kort därefter leta vidare och hamnade till slut här, där det fanns massa tips om andra fina klockor!

Så, här är jag! :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Väl
Hej på er!

Har under ett tag lurat runt på forumet utan att vara registrerad och kände att det var dags nu.

Jag är en novis när det gäller klockor och tänkte därför att klocksnack är det perfekta stället att ta del av all er kunskap :)
Jag har även begått en kardinalsynd och använder en "parfymklocka". Till mitt försvar så var det min flickvän som köpte den åt mig! Förutom den så har jag en gammal Jaque Lemans.
Men bröder, jag ska bättra mig! I år blir året då jag ska ta steget och köpa en riktig klocka! Och om jag har förstått resterande medlemmar, så kommer det inte heller bli min sista...




Man kan väl säga att mitt klockintresse verkligen väcktes till liv efter att jag ett reportage på Manolo, klockvärdens 25 klassiker. Den handlade om Audemars Piguet Royal Oak. Jag föll pladask direkt. Kanske inte riktigt inom min prisklass, men jag börja de kort därefter leta vidare och hamnade till slut här, där det fanns massa tips om andra fina klockor!

Så, här är jag! :)

Välkommen!
 

Rikard

Omega
Hej, Rikard heter jag.
Tog 40 år men nu har jag lyckats nörda ner mig i klockträsket jag med.

Sitter och noggrant väljer ut min första automat som kommer inhandlas i slutet på juli. Börjar smått och lägger mig i den nedre regionen, dock cosc-certifierad.

Tills dess lurkar jag lite och kommer väl med något inlägg om jag känner att jag kan tillföra något.

MVH :)
 

TKVF

Panerai
Hej!

41-årig lokförare med intresse för klockor, foto, mat, ånglok, öl, m.m. ber härmed om att få ansluta sig till gemenskapen. Mitt intresse för klockor är gammalt, men har blossat upp lite på senare tid i samband med inköp av en Seiko Automatic (som strax följdes av en till).
Enligt min mening är en bra klocka en klocka man vågar bära, dyrgriparna går därför bort för min del (precis som en bra kamera är den kamera du har med dig). Quartz är praktiskt, men trist. Det verkar som om jag inte är ensam om fotointresset här, då jag sett flera mycket fina bilder. Kul!

cVFWtE3.jpg


OIPRlgS.jpg


Jag slänger in en bild på fickuret jag köpte i Schweiz, och sedan använde i jobbet som konduktör under flera år. Står numera still efter att ha åkt i backen, men skall fixas vid tillfälle.

4KHhR6J.jpg


Jag borde kanske också lägga till senaste fyndet, inköpt på Tradera, troligen av en medlem på detta forum.

ekTNbTZ.jpg


/Micha
Alltid roligt med fler lokförare på forumet! Välkommen alla, och speciellt de som jobbar inom järnvägen.
 

Bawkins

Cartier
Dags att presentera sig. Student med ett stort intresse för klockor. Har på sistone varit insnöad på Rolex och har för nuvarande en Submariner 14060 från mitten av 90-talet och en klassisk Datejust från 80-talet i klockboxen! I samma box har en hel del annat obetydligt mögel också letat sig in. Siktar just nu på att fördjupa mig i det snåriga Rolex-vintageträsket, där en 1675 hägrar...
 

Valdemar25

Cartier
Hallå alla! Dax att träda fram och presentera sig, man i sina bästa år alltså 40+, sambo och 2 st barn i tidiga tonåren, arbetar inom kommunal förvaltning i en Skånsk stad sedan flertalet år. Har haft klockintresse i rätt många år men det är inte förrän för ca 7-8 år sedan det blev till en "sjuka"! Har haft Breitling Superocean, Cockpit, B-2, Chronomat Evo t/t. Fortis ett par olika modeller liksom ett antal Omegor, Seamasters, Connie, Speedmaster, PO, AT och nu är det Rolex för hela slanten, har betat av Submariners, GMT- master, DJ, DD, Seadweller, Thurnograph, Daytona t/t har även hunnit med en Panerai men det var inget för mig och en hel del andra märken som IWC, JLC mm. Nu består klockbeståndet av Omega SMP, Planet Ocean 42 mm, Speddy Pro, Rolex 5513 och en ny GMT med keramisk ring och även några trevlig dressur som Longines, Eterna. Som det känns nu har man väl hittat hem men en Daytona skulle inte vara helt fel ..........!
http://i.imgur.com/Oxgd442.jpg
http://i.imgur.com/tcGA1xQ.jpg
http://i.imgur.com/USlXxIB.jpg
http://i.imgur.com/8x5n47g.jpg
http://i.imgur.com/OnTKpOM.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hallå alla! Dax att träda fram och presentera sig, man i sina bästa år alltså 40+, sambo och 2 st barn i tidiga tonåren, arbetar inom kommunal förvaltning i en Skånsk stad sedan flertalet år. Har haft klockintresse i rätt många år men det är inte förrän för ca 7-8 år sedan det blev till en "sjuka"! Har haft Breitling Superocean, Cockpit, B-2, Chronomat Evo t/t. Fortis ett par olika modeller liksom ett antal Omegor, Seamasters, Connie, Speedmaster, PO, AT och nu är det Rolex för hela slanten, har betat av Submariners, GMT- master, DJ, DD, Seadweller, Thurnograph, Daytona t/t har även hunnit med en Panerai men det var inget för mig och en hel del andra märken som IWC, JLC mm. Nu består klockbeståndet av Omega SMP, Planet Ocean 42 mm, Speddy Pro, Rolex 5513 och en ny GMT med keramisk ring och även några trevlig dressur som Longines, Eterna. Som det känns nu har man väl hittat hem men en Daytona skulle inte vara helt fel ..........!
http://i.imgur.com/Oxgd442.jpg
http://i.imgur.com/tcGA1xQ.jpg
http://i.imgur.com/USlXxIB.jpg
http://i.imgur.com/8x5n47g.jpg
http://i.imgur.com/OnTKpOM.jpg

Imponerande jobbat, välkommen!
 

New Bluesmanv8

Breitling
Hej!
Det är jag, Bluesman v8 som skapat ett nytt konto. New Bluesmanv8!
Får skylla på TTT:s plattform.
Lägger in katten Seiko och min Seiko Alpinist som ett litet bevis.
 
Topp